مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

زندگینامه مارک زاکربرگ ؛ موسس فیسبوک

0 276
زمان مطالعه : 14 دقیقه

مارک زاکربرگ ؛ از رویای کودکی تا واقعیت بزرگسالی

زندگینامه مارک زاکربرگ ؛ موسس فیسبوک : مارک زاکربرگ در سال 1984 به دنیا آمد تا به سهم خود در دنیا تغییر ایجاد کند. با ورود به دنیای مسنجر ها در دوران کودکی مسیر زندگیش را تعیین کرد. مارک زاکربرگ در زمان دانشجویی در هاروارد . تلاش جدی تری برای ساخت پیام رسانی کرد، که برای تمام مردم دنیا قابل استفاده باشد . پس از فراز و نشیب های فروان سر انجام در سال 2004 فیسبوک را ایجاد کرد .

اما پس از آن نیز ، مسیر طولانی انتظار او را می کشید تا موفقیت کامل را تجربه کند . و حس شیرین سربلندی را زیر دندانش حس کند . انگار که این مرد بزرگ و خود ساخته می خواهد تمامی مسنجرها را در اختیار خویش و تحت سلطه خود قرار دهد. همراه ” تا خرید ” باشید با ” بیوگرافی بزرگان دنیای تکنولوژی” .

 

آیکون فیسبوک

 

زندگینامه مارک زاکربرگ ؛ موسس فیسبوک : کودکی و خانواده مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ در خانواده ای شش نفری زندگی می کند و فرزند دوم خانواده است.

در سال 1984 و در 14 می، مارک الیوت زاکربرگ ، که به مارک زاکربرگ « Mark Zuckerberg » شناخته شده ، به دنیا آمد.وی که در ابتدا در وایت پلینز زندگی می کرد، به دابز فری که در اطراف نیویورک است ، مهاجرت کردند و دوران کودکیش را در این منطقه گذراند .

پدر و مادرش، آقای ادوارد زاکربرگ و خانم کارن زاکربرگ هستند؛ شغل پدرش دندانپزشک و مادرش روانپزشکی است .  وی سه خواهر دارد ، خواهرانش آریل (Arielle)، رندی (Randi) و دونا (Donna) هستند. زمانی که ده سال داشت اولین کامپیوترش را با نام Quantex 486DX خریداری کرد .

در همان سن برنامه نویسی در صدر علایقش قرار گرفت و معتقد بود دنیای فناوری و افراد قرار گرفته . در آن به دو دسته برنامه نویس و کاربر تقسیم می شوند و خود را در رده برنامه نویسان دید .

 

زندگینامه مارک زاکربرگ : اولین منسجر تولید شده توسط مارک زاکربرگ 

در 12 سالگی بر روی برنامه ی آتاری بیسیک کار کرد ، تمرکز او بر این برنامه بود تا بتواند بر اساس آن مسنجری را طراحی نماید ، سرانجام در همان سال موفق شد ZuckNet را تولید کند ؛ توسط این مسنجر ارتباطی را در بین کامپیوتر موجود  در خانه و کامپیوتری که در مطب پدرش بود برقرار کرد .

اولین مسنجر با دستان مارک زاکربرگ در 12 سالگی تولید گردید.

از طریق این پیام رسان منشی پدرش می توانست پیام هایی را برای او ارسال نماید ؛ این مسنجر بیشتر در زمانی مورد استفاده قرار می گرفت که پدرش در منزل بود و بیماری جدید به مطب وی مراجعه می کرد ،

منشی از طریق این راه ارتباطی ، آقای زاکربرگ را مطلع می ساخت .
علاقه ی مارک زاکربرگ به برنامه نویسی وصف ناپذیر بود . علاوه بر کار بر روی مسنجرها و توسعه ی آنها . به بازی های رایانه ای نیز علاقه مند بود . البته این علاقه مربوط به انجام دادن بازی های رایانه ای نمی شد و دوست داشت خود برنامه نویسی کرده و بازی های جدید را طراحی نماید .

 

بازی رایانه ای

بعدها در مورد طراحی بازی های رایانه ای می گوید که ،« من به عنوان یک طراح بازی ، حرفه ای کار نمی کردم فقط نقاشی هایی را که اطرافیان میکشیدند، برایم ایده ای می شد وبا الگو گیری از آنها شروع به طراحی بازی ها می کردم» پدر مارک که متوجه شده بود پسرش علاقه ای خاص به برنامه نویسی دارد و استعداد او در این زمینه بی نظیر است . برای او معلم خصوصی استخدام کرد .

آقای دیوید نیومن به این منظور با مارک زاکربرگ کار می کرد تا تکنیک های اولیه برنامه نویسی را به او بیاموزد .

و به وسیله اطلاعاتی که در اختیارش قرار می دهد . در علوم کامپیوتر مهارت به دست آورده و کارشناس این زمینه گردد . بی شک او برای اینکه چیز جدیدی را به او آموزش دهد بسیار تلاش کرده . چون مارک خود علاقه بسیاری در این زمینه داشت و در باره آن کتاب هایی می خواند و فقط سوال های بسیار سخت و پیچیده را از آقای نیومن می پرسید .

 

 

 

مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ

 

«زندگینامه مارک زاکربرگ» زمان تحصیل 

زمانی را که در دبیرستان مشغول به تحصیل بود با بهره گیری از هوش مصنوعی برنامه Synapse را ایجاد کرد ، این برنامه با استفاده از تنظیماتی که کاربران روی گوشی خود انجام داده بودند ، لیست آهنگ ها را مشاهده می کرد و در هنگامی که شخص آهنگ را روی گوشی خود پخش می نمود، برنامه Synapse تشخیص می داد که شخص دوست دارد پس از این آهنگ ، کدام آهنگ را گوش کند و آن را پخش می نمود .

پس از اینکه مایکروسافت و AOL از برنامه تولید شده توسط مارک زاکربرگ مطلع شدند، تصمیم گرفتند آن را از وی خریداری نمایند . اما او راضی نشد که پخش رسانه ایش را در اختیار آنان قرار دهد . اما این دو شرکت به راحتی کناره گیری نکردند و از او خواستند تا به طور رسمی به استخدامشان در آید .

مارک زاکربرگ پس از شنیدن پشنهاد آنان و فکر کردن درباره این موضوع به پیشنهاد آنان جواب منفی داد . این شرکت ها تنها پیشنهاد دهندگان به مارک زاکربرگ نبودند . بلکه پشنهادات زیادی را از طرف شرکت های دیگر دریافت کرد، اما حاضر به همکاری با هیچکدام نشد .
در آن زمان مارک زاکربرگ در آکادمی فیلیپس اکستر مشغول به ادامه تحصیل بود ، علاوه بر حوزه ریاضی و کامپیوتر که استعداد و تواناییش در این حوزه ها فوران می کرد ، علاقه خاصی به حوزه علم و ادب داشت؛ حوزه فکری و علاقه او بسیار گسترده بودند و با موفقیت در تمامی این زمینه ها عنوان نابغه را به خود اختصاص داد .

استعدادش در شمشیربازی نیز بسیار بالا بود . تمامی این علایق باعث نشد که او از علاقه ویژه اش منصرف شود و برنامه نویسی را در لایه های پایینی علاقه اش قرار دهد . بیشتر دوران نوجوان این فرد در حال برنامه نویسی و توسعه نرم افزارهای موجود گذشت .

 

در هاروارد به مارک زاکر برگ چه گذشت؟  «زندگینامه مارک زاکربرگ»

پس از اتمام دوره دبیرستان در سال 2002 ، وارد دانشگاه مطرح هاروارد شد . در دومین سال حضور در دانشگاه ، همه افرادی که در دانشگاه تحصیل می کردند . او را به عنوان شخصی که در برنامه نویسی استعداد زیادی دارد و برنامه های زیادی نیز تولید می کند . می شناختند؛ پس از آن برای دانشگاه نرم افزاری را تولید کرد . برنامه CourseMatch این امکان را به دانشجویان می داد تا واحدهایشان را طوری انتخاب نمایند . که با لیست دوره های دیگر همخوانی داشته باشد و مشکلی از لحاظ تعیین واحد برایشان پیش نیاید .

خانواده مارک زاکر برگ

 زاکربرگ

س از گذشت مدتی کوتاهی در دانشگاه، زاکربرگ با گروهی از دانشجویان آشنا شد  . که مثل خودش خوره برنامه نویسی بودند؛ Divya Narendra به نمایندگی از این گروه به سراغ زاکربرگ رفت و به او پیشنهاد ساخت برنامه ای را داد .

ناریندرا از زاکربرگ خواست تا با همکاری و همفکری هم برای دانشگاه شبکه ای اجتماعی طراحی کنند که دسترسی تمامی دانشجویان هاروارد به آن امکان پذیر باشد .

دیویا نارندرا تایلر ، وینکلووس و کامرون وینکلووس به همراه زاکربرگ تیمی 4 نفره را برای اجرایی کردن اهدافشان راه اندازی کردند.

پیشنهاد توسط زاکربرگ پذیرفته شد . و در همان اولین ملاقات راه را برای شروع پروژه هموار کردند، انتخاب نام کاربری برای زاکربرگ سوال ایجاد کرد و ناریندرا آدرس ایمیل دانشگاه هاروارد را پیشنهاد داد .

اعضای دیگر گروه ناریندرا Tyler Winklevoss  و Cameron Winklevoss  بودند، این دو پدر ثروتمندی داشتند و در اجرایی شدن ایده هایشان از آنان حمایت می کرد .

برای شروع به کار این پروژه به گروه، کمک های مالی تزریق کرد و سرمایه اولیه برای شروع به کارشان تامین گشت.

 

موسس فیسبوک
موسس فیسبوک

 

 

 پروژه به ConnectU «زندگینامه مارک زاکربرگ»

در مکالمات اولیه بین مارک و همکارانش تصمیم بر این شد که پروژه با نام Harvard Connection فعالیت کند . اما پس از گذشت مدتی ، در طول ایجاد برنامه ، پروژه به ConnectU تغییر نام داد . در این پروژه وظیفه زاکربرگ برنامه نویسی برای ایجاد سایت و قرار دادن کد هایی در این برنامه بود .

تا دانشجویان در هنگام استفاده از این سایت با مشکل سرعت انجام فرایند رو به رو نشوند . پس از تکمیل برنامه نویسی توسط زاکربرگ، سایر اعضا می توانستند شروع به اشتراک گذاری عکس ، اطلاعات شخصی و لینک های مفید در این شبکه اجتماعی کنند .
در طول ایجاد برنامه زاکربرگ متوجه شده بود که این گروه از پتانسیل پایینی برخوردارند و نمی تواند . در پروژه های دیگر با آنان کار کند . اما در ذهن خودش ایجاد برنامه ای جدید را می پروراند .، به آن پر و بال می داد تا در موقع مورد نظرش آن را به پرواز در آورده و همه شاهد و نظاره گر آن باشند .

ده ماه پس از اتمام پروژه ConnectU سعی کرد به هدفی که در ذهن داشت فرصت دیده شدن دهد؛ برنام نویسی برای او هیجان انگیز ترین کار دنیا بود ، برای اینکه این جذابیت همچنان برایش باقی بماند، فکر می کرد تا ایده های جدید به ذهنش رسیده و آنان را برآورده نماید ، در تابستان سال 2003 برنامه ای طراحی و ایجاد کرد و به وسیله آن اوج هیجان را تجربه کرد .

این برنامه که توسط وی FACE MASH نامیده می شد ، برنامه ای بود که می توانست به وسیله آن پایگاه داده ی دانشگاه را هک کرده و آن را مشاهده نماید .

 

«زندگینامه مارک زاکربرگ» هک کردن پایگاه داده ی دانشگاه

ایده اولیه فیسبوک از FACE MASH در زهن زاکربرگ شکل گرفت.

توسط این برنامه عکس دو دانشجوی دختر به صورت تصادفی انتخاب می شد . و پس از نمایش عکس ها در قسمتی که مشخص شده بود رای گیری صورت می گرفت و زیباترین دختر انتخاب می شد .

زاکر برگ وقتی تعداد زیاد بازید کنندگان از این فرایند را دید . ترغیب شد تا تلاش بیشتری انجام دهد . وقتی که سرور به دلیل بازدید زیاد دانشگاهیان کراش کرد زاکربرگ متوجه این استقبال بالا شد .
هنگامی که دانشگاه متوجه شد که زاکربرگ چنین عملی را انجام داده . از کارش ناراحت شد و این کارش را به عنوان عملی ناشایست در پرونده اش درج کرد و تشویقی نیز از طرف اطرافیان برای او به خاطر کارش صورت نگرفت .

اما این برایش مشهود شد که افراد برای این قبیل کارها اشتیاق دارند . استقبال از طرف آنان بی نظیر خواهد بود و باعث برپایی طوفانی در جامعه خواهد شد .

« حتما بخوانید  عدم پشتیبانی گلکسیS8 ازDaydream ؛ گلکسی اس 8

مارک زاکربرگ

هدف زاکربرگ

زاکربرگ که هدفی مشخص داشت و آن ایجاد مسنجری با  امکانات عالی بود ، برای این منظور در اوایل فوریه 2004 دامنه ای را نام TheFacebook.com به ثبت رساند ، این سایت تنها برای کسانی که در دانشگاه هاروارد مشغول به تحصیل بودند قابل استفاده بود .

اما این ابتدای راه برای این جوان موفق بود. دامنه ی TheFacebook.com ، در حال حاضر با نام Facebook.com فعالیتش را ادامه می دهد.
ان پروژه جدید با همکاری Eduardo Severin شروع به کار کرده بود و پس از شروع به کار در مدتی کوتاه شاهد بازخورد بالایی در بین دانشجویان شدند و 400 کاربر روی این دامنه ثبت نام کرده بودند ، هر دو از این قضیه خوشحال شدند و تصمیم به توسعه ی ان گرفتند .

برای ادامه راه به افراد دیگری نیز برای امور برنامه نویسی نیاز داشتند ؛ در ادامه افرادی به تیمشان افزوده شدند ، Dustin Moskovitz عضوی از اعضای اضافه شده بود ، توسط  داستین مسکوییتز پای فیس بوک به فراتر از هاروارد باز شد و این مسنجر در دانشگاه کلمبیا، استنفورد و ییل قابل استفاده گردید.

در ابتدای تاسیس

بانی اصلی فیس بوک . مارک زاکربرگ در ابتداه تاسیس دارای 60% از سهام شرکت بود . ادواردو ساورین ۳۵% و مسکوویتز ۵% از سهام شرکت را به خود اختصاص داده بودند . زاکربرگ 503.6 میلیون سهم از فیس بوک را در مالکیت خود داشت. زاکربرگ ، کریس هیوز را به عنوان سخن گوی مطبوعاتی فیسبوک انتخاب کرد ، آن دو دوستان صمیمی یکدیگر بودند.

پس از گذشت دوره ای خاص ، کار برنامه نویسی پیشرفت کرد و کاربران در تمامی دانشگاهها می توانستند به این شبکه اجتماعی متصل شوند ولی با شرایطی خاص . در هنگام ثبت نام کاربر حتما باید عکسی از خود را در سامانه ثبت می کرد .

این عکس باید متعلق به خود شخص بود و در صورت استفاده از عکس های غیر واقعی حساب کاربریش حذف می شد، ایمیلی با پسوند edu . داشت .  این پسوند اجباری بود، تا ثابت شود دانشجو هستند و تنها در زمان حضور در دانشگاه می توانستند از این سرویس استفاده نمایند .

 

فيسبوک

 

 

قرارداد با شرکت پی پال

حوزه گسترش فیس بوک مورد رضایت زاکربرگ نبود و او عقیده داشت که سرویس بی نظیرش باید خارج از دانشگاهها نیز قابل استفاده باشد، به این منظور تصمیم گرفت با شرکت هایی قرار داد همکاری ببندد تا از نظر مالی مشکلی در توسعه این مسنجر به وجود نیاید .

شرکت های زیادی برای سرمایه گذاری به وی پیشنهاد دادند ، اولین شرکتی که مارک قادر به همکاری با آن شد؛ پی پال بود ، زاکر برگ به سرعت قرار داد را با پیتر تیل ، موسس شرکت به امضا رساند ؛

این قرارداد باعث سرعت گرفتن رشد فیسبوک شد و باعث شد بعد از حدود 10 ماه راه اندازی نسخه عمومی برای دانشگاه ها ، بیش از یک میلیون کاربر را جذب خود نماید .
سرمایه گذاری ها روی این پروژه عظیم همچنان ادامه یافت ، Greylock Partners حدود ۲۷.۵ میلیون دلار و  Accel Partners، حدود ۱۲.۷ میلیون دلار در فیسبوک سرمایه گذاری کردند ؛ راه موفقیت از نظر زاکربرگ بی پایان بود .

هدفش در سال 2005 وسیع تر شد و در این دوران تصمیم گرفت این مسنجر در تمام کره زمین و تمامی افراد ، چه دانشجو و چه افراد عادی بتوانند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. شرکت هایی که شاهد موفقیت روز افزون فیس بوک بودند .

به زاکر برگ پیشنهاد خرید این پروژه ی بی نظیر را میداند . یاهو به وی پیشنهاد داد تا این پروژه را به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار به شرکتش بفروشد . اما زاکر برگ بیشتر از اینها برای فیس بوک وقت گذرانده بود و حاضر نشد سرویس محبوبش را با این قیمت به فروش برساند .

برادران دوقلوی کامرون و تایلر  «زندگینامه مارک زاکربرگ»

پس از شناخت فیس بوک در اکثر نقاط روی کره زمین و راه اندازی نسخه عمومی این پیام رسان ، برادران دوقلوی کامرون و تایلر وینکلواس و دیویا نارندرا ادعا کردند . که فیسبوک جزوی از ایده ی آنان بوده و هنگامی که در پروژه ConnectU مشغول به کار بوده اند .

مارک زاکربرگ ایده ی آنان را دزدیده است . ادعای آنان این بود که این پروژه بر اساس کد های برنامه ایجاد شده توسط آنان نوشته شده اند . پس از آن ادعایشان در دادگاه پیگیری شد .

برادران دوقلوی کامرون و تایلر وینکلواس و دیویا نارندرا به زاکربرگ اتهام دزدیدن ایده هایشان در ایجاد فیسبوک را زدند.

دنیای رسانه هم در این میان ساکت نماند و هیزم آور این آتش در پیکره قوی فیسبوک شد . اطلاعاتی که توسط زاکربرگ به یکی از روزنامه ها داده شده بود و ثابت می کرد تمامی ایده ها مربوط به خودش بودند . از آنان خواسته بود که آنها را انتشار ندهند .

پس از ادعای جان تامسون مبنی بر اینکه یکی از ایده های او نیز به سرقت برده شده . روزنامه تمامی اطلاعات را انتشار داد و از مار ک زاکربرگ به عنوان مجرم نام برد .

منسجر تبرئه زاکربرگ  

این بار دادگاه حکم تبرئه زاکربرگ را از هرگونه اتهام صادر کرد . پافشاری این افراد برصحه ادعایشان باعث شد دادگاه یک بار دیگر با دقت بیشتر و با توجه به کد های نوشته شده .

ادعایشان را بررسی نماید . موضوع همچنان مبهم باقی ماند ، با این وجود در سال 2009 توسط دادگاه بیانیه ای صادر شد .

که بر طبق آن باید زاکربرگ ۴۵ میلیون دلار را به آنان پرداخت می کرد . بخشی از آن به صورت نقدی و بخشی دیگر از سهام شرکت . زاکربرگ 20 میلیون دلار را نقدی و بقیه جریمه را از طریق واگذاری سهام شرکت پرداخت نمود .

با پرداخت این جریمه باز هم دوقلوهای وینکلواس راضی به عقب نشینی نشدند و دادخواست دیگری را به دادگاه ارائه داند اما این دادخواست هرگز توسط دادگاه پیگیری نشد . در سال 2011 آخرین تلاش گروه بی نتیجه ماند و باز هم دادخواستشان در دادگاه بررسی نشد.

تصاحب اکثر مسنجرهای فعال

پس از کسب موفقیت های فراوان فیسبوک و تعیین جایگاه خود در دنیای تکنولوژی و مسنجرها . مارک زاکر برگ تصمیم به خرید کامل شرکت هایی گرفت که در سایه فیسبوک فعالیت می کردند . و به عنوان مسنجرهای فعال و موفق مشغول به کار بودند .

در بهار سال 2012 با پرداخت ۱ میلیارد دلار به اینستاگرام ، از طریق نقد و سهام شرکت به تصاحب فیسبوک درآمد. این برنامه را Mike Krieger و Kevin Systrom ایجاد کرده و توسعه داده بودند . و تنها روی سیستم عامل ای او اس قابل نصب بود و بعدها توسط فیسبوک برای سیستم عامل اندروید نیز قابل استفاده شد .

 

موسسین اینیستاگرام

 

 

زاکر برگ پا از حوزه مسنجرها فراتر گذاشت و در سال 2014 ، آکیولس ریفت را خریداری کرد . آکیولس ریفت هدست های واقعیت مجازی تولید شده در شرکت Oculus VR بودند . شرکت توسط Palmer Freeman Luckey پایه گذاری شده بود .

حق این محصول 2میلیارد دلار ارزش گذاری شد . 400 میلیون دلار آن به صورت نقدی پرداخت شد و 300 میلیون دلار آن قرار شد زمانی پرداخت شود که این محصولات به جایگاه خوبی در صنعت خود قرار بگیرند .و ما بقی آن از طریق پرداخت سهام فیسبوک به شرکت انجام گرفت .

 

عینک واقعیت مجازی

 

واتس آپ «زندگینامه مارک زاکربرگ»

سیستم پیام رسان فوری ، واتس آپ ، که در سال 2009 توسط Koum و Brian Acton طراحی و تولید شده بود ، در سال 2014 توسط مارک زاکربرگ خریداری شد ، شرکت برای خرید این مسنجر 22 میلیارد دلار را پرداخت نمود و مانند سایر قراردادهای این شرکت به نحوی بود که قسمتی از آن نقدی پرداخت شد و قسمتی دیگر از سهام شرکت به ایجاد کنندگانش تعلق گرفت .

 

خریداری واتساپ

 

در سال 2010 از طرف مجله تایم ، مارک زاکربرگ به عنوان شخص سال انتخاب شد ؛ وقتی از سردبیر این مجله دلیل انتخاب مارک زاکربرگ در این جایگاه سوال شد ، پاسخ داد : تعداد کسانی که این پیام رسان را به عنوان مسنجرشان انتخاب کرده اند . جمعیتی را شامل می شود که می توان آن را در سومین جایگاه جمعیتی جهان قرار داد .

و در ادامه این نکته را بیان کرد که، هیچ کشوری به اندازه فیسبوک ملت خود را نمیشناسد . همان سال دیوید فینچر فیلم The Social Network را ساخت که براساس زندگی زاکربرگ ساخته شده بود . در لیست مجله فوربس ، نام مارک زاکربرگ نیز به چشم می خورد که در جایگاه جوانترین میلیاردر ها قرار گرفته بود .

مارک زاکر برگ

 

زندگی شخصی مارک زاکربرگ

در سال 2012 مارک زاکربرگ با پرسیلا چان ازدواج کرد . این زوج جوان در حال حاضر در پالو آلتو، کالیفرنیا زندگی می کنند . آنها خانه ای 7 میلیون دلاری دارند . بیش از 1525متر مربع زیر بنای امارت آنهاست و دارای 5 اتاق خواب و استخری است که آب شور آن را پرکرده است . 

در 1 سبتامبر 2015 تنها دختر آنان به دنیا آمد، آنان قصد دارند برای کودکشان و همسن و سالهایش جهانی بهتر را به یادگار بگذارند. پرسیلا چان اصلیتی چینی دارد ، به خاطر این موضوع زاکربرگ زبان چینی را یاد گرفته است.

 

ازدواج مارک زاکربرگ

 

 

با وجود اینکه مارک زاکربرگ در ابتدا 60 % سهام فیسبوک را در اختیار داشت . در حال حاضر تنها 1 % از آن را در اختیار خود دارد .

این زوج خیر 99% از سهمشان را در فیسبوک به فروش رساندند، 45 میلیارد دلار حاصل از فروش این شرکت در  موسسه خیره تاسیس شده توسط این دو فرد گذاشته شد و صرف انجام امور خیریه می شود.

موسسه ی خیریه ی چان زاکربرگ با این هدف ایجاد شده که پتانسیل انسانی را ترویج دهد و برابری و توسعه را برای کودکان جهان به ارمغان آورد .

 

خانواده 3 نفره

 

مارک زاکربرگ در پیج شخصیش در فیسبوک لیستی از خواسته هایش را قرار داد و آن ها را رتبه بندی کرده . و براساس این رتبه بندی آن ها را به دنبال هم چیده است . آزادی ، ایجاد شیوه هایی که بتوان به وسیله آن روابط بین انسانها بیشتر شده . و مسائل و خواسته هایی را که می خواهند با هم به اشترک بگذارند . جنبش های انقلابی ، گردش اطلاعات و محافظه کاری .

 

امیدواریم با مطالعه «زندگینامه مارک زاکربرگ ؛ موسس فیسبوک» با داستان زندگی زاکربرگ و مراحل های ساخت فیسبوک توسط مارک . به اطلاعاتتان افزدوه شده باشد . اگر پرسشی در این مورد داشتید می توانید آن را در قسمت نظرات درج کنید .

 


 

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .