مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

اندازه ی استاندارد تلویزیون برای شما چقدر است؟

0 391
زمان مطالعه : 7 دقیقه

اندازه ی استاندارد تلویزیون برای شما چقدر است؟خرید تلویزیون سختی های و درگیری های خاص خودش را دارد .  هیچ کس نمی تواند بدون اطلاعات کافی و یکدفعه برود تلویزیون بخرد و هر محصول و برندی را که فروشنده پیشنهاد داد تایید کند و به منزل بیاورد . تلویزیون یکی از وسیله های لازم و ضروری منزل است که البته به دلیل هزینه ی زیادی  که باید بابت آن پرداخت کنید . دقت و باهوشی بیشتری هم می خواهد . شما اگر تصمیم گرفته اید تلویزیون بخرید و عزمتان را جزم کرده اید و آماده اید که جیبهایتان را خالی کنید . قدم بعدی ، تعیین اندازه ی استاندارد تلویزیون است . فراموش نکنید که اندازه ی استاندارد تلویزیون برای شما چقدر است و تحت تاثیر پارامترهای متعددی است .

اندازه ی استاندارد تلویزیون

اندازه ی سالن مورد نظر ، فاصله ی شما از تلویزیون ، زاویه ی دید شما و… در ادامه ی این بحث بیشتر و کاملتر توضیح خواهیم داد . هنگام خرید تلویزیون کی از اصلی ترین دغدغه های کاربران این است که چه تلویزیونی ، با چه اندازه ای بخرند . اصلاً آیا دربین انواع تلویزیون های 40 تا 49 اینچ یکی را انتخاب کند ! یا کمی بزرگتر و به تلویزیون های 50 تا 59 اینچی فکر کند . این انتخاب کمی سخت است . گفتیم که ابتدا باید بودجه ی مورد نظر و در دسترس را تعیین کنید ، چرا که میزان بودجه ، تاثیر مستقیم بر روی اندازه ی تلویزیون می گذارد . به این ترتیب که هر چه تلویزیون بزرگتر ، قیمت هم بیشتر.

معمولاً خریداران را در کلی ترین حالت می توان به دو دسته تقسیم کرد ؛ آنهایی که محدودیت بودجه دارند و آنهایی که محدودیت بودجه ندارند . برای آنهایی که محدودیت بودجه ندارند ، بهترین انتخاب ، تلویزیون های بزرگتر هستند . اما اگر منطقی و اصولی بررسی  شود باید به ابعاد و فضای اتاق ، چیدمان سالن ، فاصله از تلویزیون و …توجه شود و بر اساس این موارد اندازه ی تلویزیون خود را انتخاب کنید . از آنجایی اندازه ی تلویزیون تحت تاثیر مستقیم فاصله و محل تماشای افراد از تلویزیون است . بنابراین پر واضح است که هر چقدر از تلویزیون فاصله ی بیشتری داشته باشیم ، باید اندازه ی تلویزیون نیز بزرگتر باشد . به زبان ساده تر باید ا ندازه ی تلویزیون در این حد باشد که زاویه ی دید شما را پر کند و مجبور نباشید برای دیدن قسمتهای مختلف تلویزیون سرتان را به این طرف و آن طرف بچرخانید .

فاصله ی مناسب از تلویزیون

اندازه ی استاندارد تلویزیون یکی از منطقی ترین روشها برای اندازه گیری سایز مناسب تلویزیوین این است . فاصله ی معمول و استاندارد خود را از تلویزیون محاسبه کنید . سپس اندازه ی مناسب تلویزیون هم خود به خود به دست می آید .  با محاسبه ی فاصله ی استاندار از تلویزیون می توانید بهترین کیفیت تصاویر را از تلویزیون خود مشاهده کنید . اگر از آن دسته هستید که هنوز اقدام به خرید نکرده اید . بهترین زمان برای خواندن این مطلب همین الان است . اما اگر تلویزیونتان را خریده اید . باز هم می توانید با خواندن ادامه ی این موضوع ، فاصله ی مناسب از تلویزیون را پیدا کنید .

با توجه به برسی های انجام شده و با توجه به پیشنهادی که از سوی THX ارائه شده است . اگر هنگام تماشای تلویزیون زاویه ای برابر 40 درجه داشته باشید . می توانید سینمایی ترین تجربه را به دست بیاورید . اما پیدا کردن این 40 درجه هم خودش جای بحث دارد . شاید پی شخودتان فکر کنید که چگونه ممکن است هر بار که پای تلویزیون نشستم ، نقاله ام را بردارم و ابتدا زاویه ی 40 درجه را پیدا کنم! اما نه چنین نیست شما لازم نیست که زاویه را با نقاله پیدا کنید .

تنها کافی است که فاصله ی خود از تلویزیوین « بر حسب سانتیمتر» را در عدد 0.84 ضرب کنید.تا قطر مناسب تلویزیوین برای شما بدست آید. می دانید که معمولاً افرادی که می خواهند فیلم یا برنامه ای را ببینند . با فاصله ی 3 متر از تلویزوین می نشینند . البته در سالن های بزرگ در سالن ها و اتاق های کوچک هم فاصله ای حدود 1.5 متر از تلویزیون دارند . با این حساب برای سالن های بزرگ تلویزیون 80 تا 90 اینچی با توجه به فاصله ی 3 متری مناسب خواهد بود .

اندازه ی استاندارد تلویزیون برای شما چقدر است؟

مکان های مناسب برای تلویزیون

اندازه ی استاندارد تلویزیون برای  سالن های کوچکتر تلویزیونی با اندازه ی 46 تا 49 اینچی با فاصله ی 1.5 متری مناسبترین انتخابها هستند . اگر سالن شما آنقدر بزرگ است که می توانید به اندازه ی 3 متر و یا بیشتر هم از تلویزوین فاصله داشته باشید . پس بهتر است که حتماً تلویزیونی بالای 60 اینچ  بخرید . اما گر سالن شما به اندازه ای مساحت دارد که فاصله ی شما از محل تلویزیون 1.5 تا 2 متر است . بهترین گزینه برای خرید و بهترین حالت داشتن تلویزیونی در اندازه ی 46 تا 50 اینچ است .

 

ناگفته پیداست که قوانین متعددی در این رابطه وجود دارد که هر کدام به نحوی راهنمایی خوبی برای انتخاب اندازه ی مناسب تلویزیون خواهند بود . اما این اعداد می توانند راهنمای خوبی برای خرید باشند اما واقعیت این است که نمس توان صرفاً بر اساس این راهنمایی ها و این اعداد و ارقام کمی پیچیده اندازه ی تلویزوین را انتخاب کرد . چرا که معمولاً افراد خریدار هنگامیکه در بین اعداد و ارقام متفاوت خود را اسیر می بینند احساس می کنند از واقعیت دور شده اند . اما ما یک پیشنهاد راحت تر و ساده تر داریم که فکر خریداران را درگیر نمی کند.

اندازه ی استاندارد تلویزیون برای شما چقدر است؟

تاثیر کیفیت در فاصله از تلویزیون « اندازه ی استاندارد تلویزیون »

وقتی از اندازه ی تلویزوین و نمایشگر تلویزیون حرف می زنیم . دو موضوع مهم ذهن را درگیر می کند . اول اینکه وضوح و کیفیت صفحه نمایش ، دوم اینکه اندازه ی تلویزیون با فضای  سالن و اتاق چقدر هماهنگی دارد . یعنی اینکه تلویزیون نسبت به محیط بزرگ نباشد و یا اینکه برعکس تلویزیون در برابر سالن کوچک نباشد . امروزه علاوه بر کیفیت فول اچ دی که چند سالی بازار تلویزیون ها را در دست گرفته بود ، کیفیت 4K یا همان ULTRA HD نیز اکنون در بازار پیدا می شود.

بنابراین پر بی راه نیست که افرادی که می خواهند تلویزیون بخرند ، تلویزیونهای 4K را به تلویزیون های FHD ترجیح بدهند . در یک کلام کیفیت فول اچ دی یعنی تلویزیونی سرشار از پیکسل . یعنی اینکه اندازه ی تلویزیون تاثیری در کیفیت تصاویر ندارد و با بزرگ شدن تلویزیون با افت کیفیت مواجه نمی شویم . تلویزیون 55 اینچی  با کیفیت FULL HD « تلویزیون هوشمند منحنی سامسونگ SAMSUNG UHD SMART LED TV 55KS9500» همان کیفیت را دارد که تلویزیون 43 اینچی با کیفیت FULL HD ارائه می دهد. « تلویزیون ال ای دی فول اچ دی سامسونگ SAMSUNG Full HD LED TV 43K5002» اما نباید فراموش کنید این موضوع زمانی صحیح است که فاصله ی درست و مناسبی از تلویزیون داشته باشید .
اندازه ی استاندارد تلویزیون برای شما چقدر است؟

به زبان ساده تر

اندازه ی استاندارد تلویزیون باید مناسب با مکان باشد . فرض کنید که از فاصله ی یک متری تلویزیون 65 اینچ نشسته اید . پر واضح است که این فاصله ی کم ، باعث می شود پیکسلهای درشت و بزرگ را ببینید و همین موضوع به نوبه ی خود کیفیت را پایین می آورد . اما گر این فاصله رابیشتر کنید ، قطعاً قضیه فرق می کند و دیگر اثری از پیکسلها نخواهید دید . یعنی اگر فاصله ی شما از تلویزیون کمتر از حالت استاندارد باشد ، طبیعی است که کیفیت تصاویر چندان دلربا و فریبنده نخواهد بود .

اما موضوع دیگر این است که برای چه سالنی ، چه اندازه تلویزیونی مناسب است . یک تلویزوین باید تا چه اندازه بزرگ باشد که با فضای سالن و محیط همخوانی داشته باشد . یعنی باید تلویزیون اندازه ی تن سالن باشد.  هماهنگی تلویزیون با فضای محیط و دکوراسیون و ابعاد اتاق از دیگر عواملی است که باید به آن توجه کرد . ناگفته پیدا ست که این مسائل کاملاً شخص و سلیقه ای هستند .

راه حل های آسانتر برای تعیین فاصله ی مناسب « اندازه ی استاندارد تلویزیون »

اندازه ی مناسب تلویزیون به فاصله از تلویزیون و کیفیت تصویر تلویزیون بستگی دارد . برای نمونه برای تلویزیون های 43 اینچی با کیفیت فول اچ دی ، فاصله ی 1.7 متر مناسبترین فاصله است ، اما با تغییر کیفیت قضیه فرق می کند . با کاهش کیفیت از فول اچ دی به اچ دی ، باید فاصله را افزایش دهید تا بهترین کیفیت تصاویر را نظاره گر باشید . یعنی همان تلویزیون 43 اینچی این بار با کیفیت اچ دی ، را باید در فاصله ی 2.6 متری تماشا کرد . همچنین برای یک تلویزیون 55 اینچی ،با کیفیت فول اچ دی مناسبترین فاصله 2.2 متر است . اما برای همین تلویزیون با کیفیت اچ دی فاصله ی 3.3 متری بهترین کیفیت را به معرض نمایش می گذارد.

اندازه ی استاندارد تلویزیون برای شما چقدر است؟

در نهایت « اندازه ی استاندارد تلویزیون »

این نکته را فراموش نکنید که صفحه نمایش بزرگ ، احساس راحتی بیشتری به کاربران می دهد . هر چه صفحه نمایش بزرگتر ، لذت تماشای تصاویر هم بیشتر خواهد بود . البته تعیین فاصله ای مناسب از تلویزیون نیز می تواند سطح بیشتری از تلویزیون را در جلوی دید مستقیم شما قرار دهد . طبیعی است که هر چه سطح بیشتری از تلویزیون دارای میزان روشنایی یکسانی باشد ، کیفیت بهتری را احساس خواهید کرد.

خرید مناسب تلویزیون

اندازه ی استاندارد تلویزیون باید دقیق و سنجیده باشد . اما چرا تلویزیونی با صفحه نمایش کوچک نخریم ! به نظر شما یک تلویزیون 43 اینچی با تلویزیون های قدیمی کوچک چه فرقی دارد!  شما که تازه این تصمیم مهم را برای خرید گرفته اید و می خواهید  جان تازه ای به سالن و محیط بدهید و شاید هم بخواهید تجربه ای متفاوت از تماشای فیلم داشته باشید. بدیهی است که چنین حسی با تلویزیونی 40 اینچی به دست نمی آید. اگر می خواهید با دیدی متفاوت و با حسی تازه تر برنامه های متنوع تلویزیون را ببینید این احساس با تلویزیون های 50 اینچی به بالا بدست می آید . پس پولتان را هدر ندهید و حتماً به تلویزیون های در اندازه ی بزرگ هم فکر کنید.

امیدواریم از خواندن مطلب « اندازه ی استاندارد تلویزیون برای شما چقدر است؟ » لذت برده باشید . لطفا نظرات و سوالات خود را ، در قسمت  نظرات با ما به اشتراک بگزارید .

بیشتر بخوانید:

« حتما بخوانید  تلویزیون کریستال سامسونگ چیست ؟ مقایسه تلویزیون نانوسل با Crystal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .