مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه کنسول های بازی سونی ؛ سیر تکامل پلی استیشن PlayStation

2 484
زمان مطالعه : 6 دقیقه

تاریخچه کنسول های بازی سونی ؛ سیر تکامل پلی استیشن PlayStation با طراحی و ایده های خلاقانه نظر علاقمندان به بازی را جلب کرده است . پلی استیشن ؛ در سال 1988 شرکت سونی با شرکت نینتندو « تولید کننده ی بازی های رایانه ای » به منظور پیاده سازی طرح Super disc همکاری کرد . این طرح یک سی دی رام بود که برای کنسول بازی نینتندو در حال ساخت بود . خیلی زود این دو شرکت همکاریشان را به هم زدند و با جدایی آن ها این طرح برای نینتندو ساخته نشد . در سال 1991 کن کوتاراگی، مدیر اجرایی شرکت در این طرح تغییراتی ایجاد کرد و به وسیله ی آن پلی استیشن را راه اندازی کرد .

 

این شرکت از فروش این پلی استیشن ها سود فوق العاده ای را به دست آورد و توانست سهم بزرگی از بازار را از آن خود کند . سه سال پس از ان پی اس ایکس را که نوعی دیگر از پلی استیشن بود، تولید کرد . فقط بازی های سی دی درام بر روی آن قابل اجرا بودند . محبوبیت این پلی استیشن از مدل قبلی اش خیلی بیشتر بود . این کنسول بازی توانست فروشی معادل 102 میلیون دستگاه داشته باشد، که در آن زمان چنین فروشی بی نظیر بود .

 

تاریخچه کنسول های بازی سونی

پلی استیشن جنبشی « تاریخچه کنسول های بازی سونی  »

شرکت سونی که پیشرفت فوق العاده ای داشت . با درآمد خوبی که کسب کرده بود . شروع به تولید مدل های دیگری از این پلی استیشن، از جمله پلی اسشیشن جنبشی کرد . این مدل با شما ارتباط برقرار می کند، و حرکت هایی را که در دنیای واقعی انجام می دهیم را به دنیای مجازی می برد . اگر شما به آن بی توجهی کنید در بازی برنده نمی شوید . ایکس باکس سونیدرون جعبه ی این پلی استیشن خود دستگاه، دسته کنترل، کابل، هندزفری و دفترچه راهنما وجود دارد . هم چنین بر روی دسته ی ان، وسیله ای نصب شده است که مانند یک دوربین عمل می کند و می تواند اطراف خود را ببیند .

 

این پلی استیشن قیمت خیلی مناسبی دارد و هر کسی می تواند از ان استفاده کند .در حال حاضر قیمت ان حدود 100 هزار تومان است . بسیاری از بازی های دیگری که در بازار وجود دارند، دارای یک خودکار نوری با کنترل کننده ی انالوگ هستند . به وسیله ی ان همه ان چه را که در تصور شما وجود دارد، روی دنیای مجازی به نمایش می گذارند . شرکت سونی هم از این قابلیت بهره می برد و برای پلی استیشن جنبشی اش یک خودکار نوری با نام زیر کنترل گر ساخته است . شما به وسیله ان می توانید هر آنچه را که در ذهن دارید در دنیای مجازی پیاده کنید و لحظات خیلی خوبی را با آن سپری کنید .

 

پلی استیش 4

پلی استیشن 4 دارای 500 گیگابایت حافظه، رم GDDR5 هشت گیگابایتی، پردازشگر اختصاصی ، دو دسته ی کنترل بازی ، بلوتوث 2.1، دیسک‌خوان بلوری با سرعت معادل 6X و قابلیت اجرای دی‌وی‌دی با سرعت 8X و وای‌فای 802.11b/g/n است، که با وجود این وای فای می تواند به هر مودمی وصل شود .

 

شما می توانید به وسیله این پلی استیشن بازی های مختلفی را از جمله تیر اندازی، ورزش های رزمی و ... انجام دهید . بازی کردن با آن ها به گونه ای است بدون ان که از آن خسته شوید .

 

طراحی پلی استیشن 4 خیلی زیبا است . بدنه ی آن از جنس شیشه و پلاستیک ساخته شده است . دو شکل مستطیلی است . که مستطیل پایین بزرگ تر است و در بین ان ها یک خط وجود دارد . وقتی که دستگاه را به پریز وصل کنید می توانید رنگ ابی این خط را مشاهده کنید . یکی از قابلیت های PS4 این است که شما می توانید آن را به هر حالتی که دوست دارید بگذارید و با آن کار کنید .

 

« حتما بخوانید  تاریخچه پاوربانک چیست و کاربردهای آن

پلی استیشن

تاریخچه کنسول های بازی سونی

 

« تاریخچه کنسول های بازی سونی  » دسته ی دوال شاک 4

یکی از بهترین دسته های این پلی استیشن دسته ی دوال شاک 4 است، که از دسته های قبلی خیلی بزرگتر است و با قرار دادن ان ها در دستانتان احساس راحتی می کنید . سمت راست این دسته چهار دکمه وجود دارد که شکل های دایره، مثلث، مربع و ضربدر بر روی آن ها طراحی شده است . طرف چپ آن هم چهار دکمه با فاصله ی خیلی نزدیک کنار هم قرار گرفته اند و برای تعیین جهت های مختلف به کار می روند، در بالای ان ها هم دو دکمه با حرف R و L وجود دارد . در وسط این دسته دو دکمه ی دایره ای شکل به نام   Option ،Share  قرار گرفته و در بین ان ها دکمه هوم و بلند گو واقع شده است .

 

در بالای ان ها جک هدفون 3.5 میلی متری و درگاه میکرو USB را می توانید مشاهده کنید . هم چنین یک خط به رنگ ابی نمایش داده می شود که برای درست انجام دادن بازی به کار می رود . یعنی اگر در جایی اشتباه کنید، رنگ ان تغییر می کند . عمر کم باتری یکی از مشکلاتی است که این دسته به همراه دارد . باتری ها ی این دسته ها به نسبت مدل های قبلی اش چنان حائز اهمیت نیستند . به طوری که با هر بار شارژ کردن شما می توانید به مدت 13 ساعت از آن استفاده کنید . ولی باتری های قبلی به مدت 20 ساعت قابل استفاده بودند .

 

تنظیمات بازی

وقتی وارد صفحه ی اصلی می شوید، در قسمت بالا با کلیک روی منو می توانید با دوستانتان چت کنید، امتیازی را که کسب کرده اید مشاهده کنید، پروفایل تان را به دلخواه تنظیم کنید، هم چنین در قسمت پایین صفحه می توانید تمامی اطلاعات بازی را از جمله نصب اخرین بازی ، به اجرا در آوردن بازی  و سایر موارد دیگر را هم مشاهده کنید . یکی دیگر از قابلیت هایی که این بازی را به یکی از محبوب ترین بازی ها تبدیل کرده وب گردی است . شما می توانید این کار را از طریق میانبر هایی که در دسته طراحی شده است، انجام دهید؛ البته کلمات به زبان فارسی خیلی کیفیت ندارد . هم چنین شما می توانید با فشار دادن دکمه ی Share که روی دستگاه قرار گرفته است، بازی هایتان را در قالب ویدیویی ذخیره کنید و آن ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید .

دسترسی به رابط کاربری سونی بسیار آسان است شما اگر هم مشغول بازی کردن باشید می توانید با فشار دادن دکمه ی هوم به رابط کاربری دسترسی داشته باشید . همچنین می توانید اطلاعاتی را که می خواهید در کم ترین زمان به دست آورید .

 

جان کلام

با قابلیت آپلود ویدیوها شما می توانید در کم ترین زمان ممکن به ویدیوی مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید . در سال 2010 طی یک کنفرانس خبری که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد، این شرکت اعلام کرد که از زمان تاسیسش تا الان توانسته است 377 میلیون دستگاه پلی استیشن را به فروش برساند و این یعنی کیفیت و جذابیت . این شرکت با فروش یک میلیونی پلی استیشن در کشور بریتانیا بیشترین میزان فروش را در بین سایر محصولات سونی ، به دست آورد و رتبه ی دومین فروشنده ی قدرتمند بعد از شرکت نینتندو را به دست آورد . در این سال شرکت سونی شروع به ویرایش و ارائه ی بازی های دیگری از جمله بازی بزرگ سیار کوچک کرد و در این کار هم بسیار موفق بود .

 

اگر با خواندن مطلب تاریخچه کنسول های بازی سونی ؛ سیر تکامل پلی استیشن PlayStation  به دستاوردهای شرکت بزرگ سونی پی خواهید برد . در حال حاضر این پلی استیشن با فروش 10 میلیونی رکورد سایر کنسول های بازی را زده است . کنسول بازی سونی در 54 کشور دنیا عرضه می شود.

بیشتر بخوانید:

2 نظرات
  1. سعید می گوید

    کدام نمایندگی کردستان کنسول بازی
    Ps4
    دارد
    من میخوام بخرم

    1. it1it می گوید

      برای مشاوره با تیم پشتیبان سایت بانه دات کام ( 08734266666 ) تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .