مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

آموزش تماس تصویری در تلویزیون ؛ روش برقراری تماس با اسکایپ

2 1,826
زمان مطالعه : 5 دقیقه

آموزش تماس تصویری در تلویزیون ؛ طی چند سال گذشته تماس تصویری در حال افزایش است. پیش از این محدود به رایانه های شخصی و لپ تاپ ها بود ، اما اکنون دستگاه های مختلفی وجود دارند که به شما امکان می دهند بیشترین تماس تصویری را داشته باشید. امروزه می توان از برقراری تماس تصویری با دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند ، تبلت ، کنسول های بازی و همچنین تلویزیون های هوشمند لذت برد.

« اسکایپ » محبوب ترین برنامه ای است که به شما امکان برقراری تماس تصویری رایگان با هر کس در سراسر جهان را می دهد. اگر می خواهید با دوستان ، اعضای خانواده یا یک همکار گپ تصویری داشته باشید ، اسکایپ برنامه عالی است.

با این حال ، هنگامی که تمام خانواده می خواهند صحبت کنند ، همه افراد در یک دستگاه کوچک کمی متراکم می شوند. در چنین مواقعی ، تماس با اسکایپ از تلویزیون ایده خوبی است. در اینجا نحوه دریافت اسکایپ و سایر خدمات از طریق تلویزیون آمده است.

تماس تصویری در تلویزیون های هوشمند

راحت ترین راه برای به دست آوردن یک سرویس تماس تصویری در تلویزیون شما ، خرید تلویزیون هوشمند آماده اسکایپ است. تولیدکنندگانی مانند سامسونگ ، سونی ، شارپ ، پاناسونیک ، ال جی ، توشیبا ، ویزیو و الیت ، تلویزیونهایی را با سرویس Skype از پیش نصب شده ارائه می دهند. برخی از مدل های رده بالا حتی شامل دوربین های سرخود نیز هستند ، یعنی تمام کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Skype را باز کنید ، وارد سیستم شوید . در غیر این صورت ، شما باید یک دوربین ویژه تلویزیونی خریداری کنید که با مدل تلویزیون شما سازگار باشد. اگرچه این ممکن است راحت ترین راه برای استفاده از اسکایپ در تلویزیون شما باشد ، اما گران ترین آن نیز هست. این تلویزیون های سطح بالا ( مخصوصاً تلویزیونهای دارای دوربین سرخود ) معمولاً به قیمت هزار دلار در فروشگاه ها پیدا می شوند.

تماس تصویری با اسکایپ

اسکایپ ساده ترین راه برای تماس تصویری با یک دوست ، همکار یا عضو خانواده است. حساب های اصلی می توانند چت های ویدئویی را بین دو نفر به صورت رایگان برقرار کنند . همچنین اسکایپ در انواع سیستم عامل ها مانند ( Windows ) ، ( OS X ) ، ( Linux ) ، ( Android ) ، ( iOS ) ، ( BlackBerry ) و ( Windows Phone ) در دسترس است.

تماس تصویری در تلویزیون های غیر هوشمند

اگر تلویزیون هوشمند ندارید ، اما هنوز می خواهید تماس تصویری برقرار کنید ، چندین روش وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.

اسکرین میرورینگ 

به لطف کیفیت برنامه Skype در تلفن های هوشمند و تبلت ها ، اکنون می توانید از هرجایی تماس تصویری رایگان برقرار کنید. اکثر تبلت ها و تلفن های هوشمند دارای ( Android 4.2.2 Jelly Bean OS ) و بالاتر دارای ویژگی ای به نام ( Cast Screen ) هستند. با استفاده از گزینه Cast Screen ، می توانید صفحه گوشی هوشمند را روی یک تلویزیون سازگار آینه کنید. با استفاده از گزینه آینه سازی صفحه ، تلفن هوشمند / تبلت شما به منبعی برای برقراری تماس تبدیل می شود و تلویزیون به صفحه نمایش بزرگی تبدیل می شود که می توانید شخص دیگری را ببینید.

آموزش تماس تصویری در تلویزیون ؛ کابل MHL ( پیوند با کیفیت بالا با تلفن همراه )

MHL یک کابل اتصال است که به شما امکان می دهد گوشی هوشمند یا صفحه تبلت خود را روی تلویزیون آینه کنید. اگر تلویزیون از آینه کاری صفحه پشتیبانی نمی کند ، ( MHL ) گزینه خوبی برای استفاده است. کابل MHL به راحتی در دسترس است . با این حال ، قبل از خرید این کابل ، اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما با اسکرین میرورینگ از طریق MHL سازگار است. این مورد را می توانید در دفترچه راهنمای تلفن هوشمند خود ، در وب سایت رسمی پیدا کنید.

آموزش تماس تصویری در تلویزیون ؛ لپ تاپ

شاید ساده ترین ( و ارزان ترین ) راه برای Skype در تلویزیون شما استفاده از رایانه است. با توجه به اینکه بیشتر لپ تاپ ها به دوربین های سرخود مجهز هستند ، کافی است کامپیوتر خود را از طریق سیم ( HDMI ) به تلویزیون خود وصل کنید ، اسکایپ را راه اندازی کنید ، وارد سیستم شوید و یک گپ تصویری را شروع کنید. البته چند مانع وجود دارد که باید در این روش بر آنها غلبه کنید. دوربین کم لپ تاپ منجر به کیفیت پایین تصویر می شود و میکروفن های سرخود ممکن است در پخش صدا مشکل داشته باشند.

جایگزین هایی برای موارد بالا

آموزش تماس تصویری در تلویزیون ؛ Android Smart Box 

جعبه هوشمند اندرویدی محصولی جالب است. که نه تنها ویژگی های سیستم عامل Android را به ارمغان می آورد بلکه یک تلویزیون غیر هوشمند را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل می کند. می توانید از ( Smart Box ) به عنوان یک دستگاه پخش رسانه ای ( media streaming ) از طریق DLNA یا مرورگر اینترنت استفاده کنید. Android Smart Box مجهز به درگاه اتصال USB است که می توانید یک فلش را برای پخش موسیقی و فیلم وصل کنید. همچنین می توانید ماوس یا صفحه کلید و همچنین وب کم را برای گپ تصویری متصل کنید. به لطف ( Play Store ) ، می توانید برنامه های مورد علاقه خود از جمله اسکایپ را بارگیری و نصب کنید. می توانید به apps < menu بروید ، روی اسکایپ و ورود به سیستم کلیک کنید. برای برقراری تماس ویدیویی ، می توانید یک وب کم را به پورت USB آن وصل کنید.

« حتما بخوانید  مقایسه تلویزیون ال جی با توشیبا بررسی تفاوت ها

آموزش تماس تصویری در تلویزیون ؛ Xbox One

مایکروسافت در اوایل سال جاری اعلام کرد که کنسول جدید بازی ( Xbox One ) شامل یک سرویس گیرنده اسکایپ داخلی خواهد بود. با Xbox One می توانید جدیدترین بازی های کنسول ، دیسک های Blu-ray ، فیلم و نمایش های تلویزیونی و حتی محتوا را از مکان هایی مانند ( Netflix ) و ( HBO ) پخش کنید. مهم تر از همه این است که شما لازم نیست که یک دوربین تلویزیونی جداگانه بخرید ، سنسور جدید ( Kinect ) روی سیستم درج شده است.

 

آموزش تماس تصویری در تلویزیون ؛ روش برقراری تماس با اسکایپ

آموزش تماس تصویری در تلویزیون ؛ پلی استیشن 3 

مشابه ویژگی ( Video Kinect ) ، دارندگان کنسول پلی استیشن 3 سونی همچنین می توانند با دوستان گپ ویدیویی کنند. علاوه بر کنسول بازی پلی استیشن 3 ، الزامات شامل یک حساب کاربری شبکه پلی استیشن رایگان ، دوربینی مانند PlayStation Eye و میکروفون یا هدست است. از ویژگی های چت تصویری می توان به منوی اصلی پلی استیشن 3 دسترسی پیدا کرد. به نماد دوستان بروید ، یک جلسه جدید چت را انتخاب کنید و افرادی را که مایل به گپ زدن هستید از فهرست دوستانتان دعوت کنید. بعد از اینکه دوست شما دعوت نامه را پذیرفت ، به نمادهای تنظیمات گپ بروید و مطمئن شوید که گزینه دوربین روشن است.

آموزش تماس تصویری در تلویزیون ؛ all-in-one

 شامل دوربین HD با زاویه دید گسترده ، میکروفون ، درگاه اترنت و اتصال Wi-Fi هستند. و به پورت HDMI وصل شده و با هر HDTV سازگار هستند.


بیشتر بخوانید :

 پلی استیشن ؛ کنسول بازی شرکت سونی

 xbox ؛ کنسول بازی مایکروسافت (ایکس باکس)  

2 نظرات
  1. فرزاد می گوید

    سلام
    الان که اسکایپ روی اسمارت tv سامسونگ کار نمیکنه باید چکار کنیم؟

    1. it1it می گوید

      سلام دوست عزیز .
      می توانید برنامه اسکایپ را در موبایلتان باز کنید و با استفاده از ویژگی Cast Screen یا screen mirroring در تلفن همراهتان ، صفحه نمایش موبایلتان را در صفحه تلویزیون mirror یا آینه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .