مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

انواع سه نظام دریل و نحوه استفاده از آن ها

0 591
زمان مطالعه : 4 دقیقه

انواع سه نظام دریل و نحوه استفاده از آن ها ؛ برای نگه داشتن انواع مته برای حفاری از سه نظام ها استفاده می شود. از سه نظام ها در دریل ها و ماشین های تراشکاری و فرز استفاده می شود. برخی از دریل ها با یک آچار کوچک برای سفت کردن سه نظام ارائه می شوند و برای سفت و شل کردن فک ها برای از خارج کردن و وارد کردن مته نیاز به داشتن آچار مخصوص دارد و از جنبه های خوب و بد نسبت به سه نظام های اتوماتیک برخوردار است ، در حالی که سه نظام های اتوماتیک با دست محکم می شوند. چرخش در جهت عقربه های ساعت 3 نظام را محکم می کند و چزخش در خلاف جهت عقربه های ساعت مته را آزاد می کند.

انواع سه نظام دریل و نحوه استفاده از آن ها
سه نظام های اتواماتیک به صورت نیمه فلزی و تمام فلز عرضه می شوند که کار با سه نظام های تمام فلز بسیار ساده تر است و تعویض مته با یک دست انجام می شود.

در ادامه این مطلب انواع سه نظام دریل و نحوه استفاده از آن ها را ذکر کرده ایم با ما همراه باشید تا تفاوت آن ها را درک کنید و خریدی راحت تر داشته باشید .


انواع سه نظام دریل و نحوه استفاده از آن ها

انواع سه نظام دریل : سه نظام آچاری

سه نظام آچاریدر سه نظام آچاری مته را می توانید با یک آچار محکم یا شل کنید.
آچار به شما امکان می دهد مته را به طور ایمن محکم کنید ، اما این سیستم خیلی کاربردی نیست و باید مراقب باشید که کلید را گم نکنید.

 

 

 

سه نظام اتوماتیک نیمه فلزی

نحوه استفاده سه نظام دریلبرای کار کردن یک سه نظام اتوماتیک نیمه فلزی ، شما برای شل و محکم کردن مته به دو دست نیاز دارید. شما یک قسمت از سه نظام را با یک دست محکم می گیرید ، در حالی که قسمت دیگر را می چرخانید تا آن را شل یا محکم کند.

 

 

 

سه نظام اتوماتیک تمام فلز

سه نظام اتوماتیک تمام فلزاین راحت ترین گزینه است ، زیرا می توان با یک دست عمل کرد و دست دیگر خود را برای نگه داشتن ابزار یا لوازم جانبی آزاد کرد.

 

 

 

 

 

انواع سه نظام دریل : سه نظام SDS

انواع سه نظام دریل و نحوه استفاده از آن هابسیاری از کارگران سنگ تراشی برای حفر سوراخ در آجر یا مواد سخت دیگر مشکل داشتند.
بنابراین ، یک دریل چرخشی و چکشی جدید ایجاد شد تا بتواند با سهولت این مواد را سوراخ کنند .
مته های SDS وارد سه نظام می شوند و عملکرد چکش ابزار را تقویت می کند.
همچنین گشتاور زیادی را فراهم می کند. در حالی که دریل های SDS ابزار مناسبی برای محل کار یا کار های خانه است ، اشکالاتی نیز دارد. دریل های SDS می توانند گران باشند. همچنین اگر می خواهید از مته های استاندارد استفاده کنید ، مجبور خواهید شد آداپتور مخصوص را برای دریل SDS خو خریداری کنید.

این سیستم سه نظام فقط برای دریل های SDS در دسترس است و فقط با مته های مخصوص دریل SDS کار می کند. تعویض مته های این دریل های حفاری بسیار آسان است. اگر می خواهید با مته های معمولی در چوب یا فلز حفاری کنید ، به آداپتور مخصوص ” SDS + ” احتیاج دارید.

 

« حتما بخوانید  چرا باتری اسکوتر برقی شارژ نمی شود

انواع سه نظام دریل : اتصال هگز

 اتصال هگزپیچ گوشتی های شارژی معمولاً به یک اتصال مغناطیسی شش گوش ( شش ضلعی ) مجهز شده اند.
اتصال شش ضلعی دریل های ضربه ای شارژی کمی متفاوت است. سه نظام را به جلو می کشید و مته را قرار می دهید. سپس می توانید سه نظام را رها کنید. در هر دو مورد ، شما نیازی به ابزار اضافی برای اتصال مته ندارید.

 

 

مقایسه سه نظام آچاری و اتوماتیک

بعد از مطالعه مطلب بالا و آشنایی با انواع سه نظام دریل و نحوه استفاده از آن ها می خواهیم نکات مثبت و منفی که سه نظام آچاری و اتوماتیک نسبت به هم دارند را بررسی کنیم .

  • راحتی در استفاده

    سه نظام آچاری نیاز به آچار مخصوص برای باز و بسته شدن فک های سه نظام را از بین می برد و پس از قرار دادن مته یا ابزار برش در فضای بین سه فک ، می توانید سه نظام را محکم کنید. حرفه ای ها و سایر افرادی که از سه نظام ها استفاده می کنند ، معمولا آچار را در حین کار گم می کنند ، بنابراین استفاده از سه نظام های اتوماتیک مانع از وقوع این اتفاق می شود. با گذشت زمان دندانه های سه نظام آچاری ممکن است شکسته یا هرز شوند و روند باز و بسته شدن یک سه نظام سنتی را دشوار می کند ، اما سه نظام های اتوماتیک این مشکل را نخواهند داشت.

 

  • قیمت

    دریل های با سه نظام اتوماتیک هزینه بیشتری نسبت به دریل های دارای سه نظام آچاری با کیفیت برابر دارند.
    در صورت خرابی ، تهیه قطعه ای که یک سه نظام اتوماتیک را باز و بسته می کند ، دشوارتر است و هزینه آن به مصرف کننده منتقل می شود. هر دو نوع از فولاد ساخته شده اند ، بنابراین قبل از تعویض باید به یک اندازه دوام داشته باشند. بنابراین ، هزینه کلی مدل های اتوماتیک کمی بالاتر است.

برای خرید و مشاهده جزئیات بیشتر درمورد انواع دریل ها با سه نظام های مختلف به صفحه خرید دریل در سایت تا خرید مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید :

راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل
مته دریل کبالت یا تیتانیوم ، کدام یک بهتر است ؟
اجزای تشکیل دهنده دریل و کاربرد آن ها
نحوه تعویض مته سه نظام آچارخور و اتومات
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .