مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت ؛ نابغه ثروتمند Bill Gates

1 320
زمان مطالعه : 17 دقیقه

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت ؛ نابغه ثروتمند Bill Gates در دنیا است . بیل گیتس ، فرد نام آشنای دنیای تکنولوژی در سال 1955 پا به عرصه ی وجود گذاشت. آقای نابغه ی دنیای تکنولوژی ، در سال1975 شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد. اما عطشش برای کسب موفقیت در دنیای دیجیتال سیراب نشد. ثروتمندترین فرد جهان Bill Gates «بیل گیتس» در حال حاضر بزرگترین خیریه ی آمریکا را دارد و آن را مدیریت می کند . پس از آنکه وارد مدرسه لیک ساید شد و در سن 13 سالگی برای اولین بار با پدیده نوظهوری به نام کامپیوتر آشنا شد .

 

پس از تشکیل گروهی که یکی از آنان پائول آلن بود ، شروع به برنامه نویسی کرد، اکثر اوقاتی را که در مدرسه می گذراند . در کنار وسیله ای بود که واقعا آن را دوست داشت و بر روی آن مشغول به کار بود .  دوران جوانی شرکت مایکروسافت را ایجاد کرده بود و به موفقیت بی نظیری را تجربه کرد . علاوه بر کامپیوتر علاقه ای دیگر داشت و از دوران کودکی  تاسیس موسسه ای برای کمک به نیازمنداندر فکرش می گذشت . در ادامه تا خرید بیوگرافی موسسان نابغه را برایتان بازگو می کند . خانواده ای در شهر سیاتل در تاریخ 28 اکتبر 1955 «بیل گیتس» Bill Gates به دنیا آمد . او دوران کودکی اش را با دو خواهر و پدر و مادرش گذراند.

 

« زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت » خانواده بیل گیتس

پدر بیل گیتس که ویلیام هنری گیتس دوم نام داشت به عنوان وکیل در شهر سیاتل مشغول به کار بود و از سرشناسان و وکیلان شاخص دادگستری بود ، مادر بیل گیتس« مری مکس ول گیتس» Mary Maxwell Gates  نیز معلم بود و به علت علاقه اش ، در امور خیریه نیز فعالیت داشت و جزو اعضای فعال و کلیدی هیأت مدیرهٔ «یونایتد وی اینترنشنال» United Way International محسوب می شد.

از خانواده بیل گیتس می توان به عنوان خانواده ای با پیشینه ای قوی و معتبر یاد کرد که سیاست تجارت و خدمات اجتماعی به وفور در آنها یافت می شود. رقابت طلبی آقای گیتس از همان دوران کودکی برای اطرافیانش مشهود بود و در موقع انجام دادن هر کاری سعی می کرد بهترین باشد.  بیل گیتس وارد مدرسه شد و در حال سپری کردن دوران تحصیلش بود .

بیوگرافی

نابغه ای در بین هزاران باهوش

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت که در 4 سالگی از طرف اطرافیان دریافتند که بیل گیتس نابغه است و پس از مراجعه خانواده به روان شناس ، این موضوع ثابت گردید . گیتس در مدرسه ای تحصیل می کرد که افراد باهوش در کنارش مشغول به تحصیل بودند ، مدرسه ليك سايد ، مدرسه ای برای باهوشان و دانش آموزان نابغه بود ؛ اما بیل گیتس از هوش بی نظیری برخوردار بود و در حالی که تمامی اطرافیانش اینگونه بودند، اما این نابغه در میانشان شناخته شده بود، تیز هوشی او به حدی بود که اطرافیان برای اینکه از او انتقام بگیرند او را مسخره می کردند. این نابغه کوچک علاقه بسیار زیادی به ریاضیات داشت و این باعث شد که او به کامپیوتر علاقه مند شود و اکثر اوقات، تنها به این پدیده فناوری فکر کند .

در دوران تحصیل و در سن 13 سالگی متوجه شد که علاقه ای خاص در زمینه برنامه نویسی دارد . آغاز آشنایی بیل گیتس با کامپیوتر به همین دوران باز می گردد. سال 68 میلادی در حالی که پدیده ای جدید در حال ظهور بود و مردم در بعضی از نقاط دنیا شاهد ظهور این پدیده خارق العاده بودند .

 

کامپیوتر لیک ساید

علاقه بیل گیتس به کامپیوتر

مدرسه ای که بیل گیتس نیز در آن مشغول به تحصیل بود، خواست دانش آموزانش از دیدن این محصول شگفت انگیز محروم نگردند و پیشنهاد داد برای مدرسه کامپیوتری خریداری نمایند . کامپیوترهای تولید شده در ان دوران قیمت بسیار بالایی داشتند و مدرسه نمی توانست آن را برای خود خریداری نماید؛ گزینه اجاره جایگزین خرید کامپیوتر شد ، در مدرسه صندوقی برای جمع آوری مبلغ مورد نظر قرار داده شد . این اشتیاق برای دیدن کامپیوتر به حدی بالا بود که در مدت زمان بسیار کم ، پول زیادی حتی بیشتر از هزینه یک ساله کامپیوتر جمع آوری شد؛ سر انجام کامپوتر PDP-10 تولید شده در شرکت DEC با استقبال گرم دانش اموزان وارد مدرسه شد

 

نوجوانی به دنبال راز کامپیوتر  « زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت »

بیل گیتس اکثر اوقات فراغتش را در اتاق کامپیوتر می گذراند ، یکی از اطرافیان درباره گروه بیل گیتس ، که همیشه وقتشان را در اتاق کامپیوتر می گذراندند، نوشته است که او از این گروه ترس داشته و این احساس منحصرا مربوط به او نبوده و اکثر دانش آموزان این عقیده را داشتند و به اتاق کامپیوتر نمی رفتند ، او معتقد است اگر از این افراد این قدر ترس نداشت، شاید الان مدیر یکی از بخش های مایکروسافت بود، یا اینکه علاقه اش را در زمینه کامپیوتر دنبال می کرد. او همچنین در ادامه درباره شخصیت بیل گیتس می گوید که او یک فرد خجالتی بوده و از نظر برقراری رابطه با دیگران روابط عمومی بسیار پایینی داشته است .

همکلاسی بیل گیتس ادامه می دهد: پس از مدتی متوجه شدم این افراد احمقی بیش نیستند و در حالی که ترسم از آنان ریخته بود حاضر نشدم با آنان دوستی کنم ، اما در واقع حاضر نبودند این فرد در میان آنان باشد. بیشتر از هر چیزی مصداق این جمله است « گربه كه دستش به گوشت نمي‌رسید مي‌گفت بو مي‌دهد » . بیشتر اوقات بیل گیتس در کنار کامپیوتر موجود در مدرسه گذرانده می شد .

 

لقب کارشناس کامپیوتر از جانب همکلاسی هایش

بیل گیتس به علت حضور بیش از حد در کنار کامپیوتر و تحقیق بسیار زیاد در مورد این محصول نوظهور ، در سال سوم دبیرستان از طرف اطرافیان و همکلاسی هایش به عنوان کارشناس کامپیوتر شناخته شد ، چون در نظر آنان او اطلاعات بسیار بالایی در زمینه کامپیوتر داشت. جلساتی را در مدرسه برگزار می کرد که در حکم دادگاهی بود که برای مزاحمان کامپیوتر بود . گیتس گروهی را در مدرسه تشکیل داد که روی برنامه نویسی برای کامپیوتر کار می کرد و برای آنان آینده را تشریح کرد و به آنان این درک را القا کرد که باید دنیای واقعی توسط آنان فراخوانی شود و محصولی را که تولید کرده و به فروش برسانند .

 

 

بیل گیتس در سن 13 سالگی

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت در سن 13 سالگی بیل گیتس با کامپیوتر موجود در مدرسه گذشت . معلمان از تیمی که دائما به اتاق کامپیوتر می رفتند، به شدت نارحت شده بودند . به اولیای آنان اعلام کردند که فرزندانشان درس نمی خوانند . مدرسه می توانست تعداد ساعات محدودی را از کامپیوتر استفاده نماید ، دانش آموزان این مدت را در عرض چند هفته به اتمام رساندند . خانواده بیل گیتس که از این موضوع اطلاع یافتند به شدت نگران شدند . دیگر به او اجازه ندادند تا بر روی کامپیوتر کار کند تا در درس خواندن مشکلی برای او پیش نیاید . این ممانعت و دوری یک سال طول کشید ؛ اما گیتس با ذهن خلاق و سیری ناپذیرش نسبت به کسب دانش و گرفتن اطلاعات بر روی موضوع های دیگر تمرکز کرد .

بیشتر مطاله اش در این دوران بر روی زندگی نامه افراد موفق گذشت تا بفهمد آنان چگونه راه موفقیت را پیدا کرده اند و مسیر را پیموده اند و نحوه تفکرشان چگونه بوده است . از جمله زندگی نامه دو فرد موفق تاریخ « ناپلئون و فرانكين روزولت » را مطالعه کرد . در لیست کتابهای مورد علاقه اش از کتاب «گيرنده در چاودار» نام می برد که در همین دوران خوانده است . علاقه اش به این کتاب به حدی بوده که این کتاب را مدتها بعد از مطالعه برای دوستانش از حفظ خواند . از شخصیت هلدن كالفيلد ، قهرمان اصلی داستان ، به عنوان قهرمان زندگیش نام برده .

 

هکر کامپیوترهای مدرسه شناسایی شد « زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت »

در هنگام استفاده از کامپیوتر ، کامپیوتر مدرسه را هک می کردند ، به برنامه های امنیتی دسترسی پیدا کرده و آنها را دستکاری می نمودند . زمان استفاده از کامپیوتر را تغییر می دادند تا بتوانند مدت بیشتری از آن استفاده نمایند . بعدها بیل گیتس اعتراف کرد که با دخترها قرار می گذاشته است . از آنها می خواست که برنامه کلاسیشان را طوری تنظیم کنند که در یک کلاس قرار بگیرند . ادامه می دهد چون روابط عمومی پایینی داشته است ، از این طریق می خواسته با آنان حرف بزند تا نحوه برقراری ارتباط در او بهتر شود . اما این رابطه بهتر نشده است و حتی در دانشگاه هاروارد نیز این مشکل ادامه داشته است . پس از گذشت مدتی مدرسه موضوع را فهمید و دانش آموزان را از کار کردن با کامپیوتر محروم کرد .

 

شرکتی که کامپیوتر را در اختیار مدرسه قرار داده بود، به خوبی درک کرد که گیتس و آلن نابغه ای در دنیای فناوری هستند . از آنها خواست تا در شرکتش برای او کار کنند . آنها قبلا سیستم را هک کرده بودند ، مدیر شرکت از آنان خواست این بار به جای هک، عیب های امنیتیش را پیدا کرده و برطرف نماید . آلن و گیتس به همراه كنت ايوانز و ريچارد ويلند به کار برنامه نویسی در این زمینه مشغول شدند . پس از مدتی محصولاتی را به شرکت تحویل دادند . بعد از این کار برای شرکت مشکل مالی پیش آمد . گروه برنامه نویسی ، که به گروه ليك سايد معروف بود، مجبور به ترک شرکت شدند. پس از مدتی کوتاه گروه دوباره سرپا شد و برنامه نویسی را آغاز نمود . اولین پروژیشان برنامه ای بود که برای لیست حقوق شرکتی، طراحی کرده بودند .

 

بيل گيتس و پائول آلن

بیل گیتس نابغه های هاروارد را پشت سر می گذارد

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت سراسر اتفاقات عجیب و غریب بوده است . پس از فارغ التحصیلی ، دبیرستان را با نمره بالا که از 600 موفق شده بود نمره 595 را کسب کند و سال ها بعد تر از آن نیز این نمره را به عنوان افتخاراتش مطرح کرد . فردی با این حد ضریب هوشی بالا و تلاش و پشتکار فراوان و نمره عالی برای دانشگاه کجا می تواند برود جز دانشگاه هاروارد . در سال 1973 به دانشگاه هاروارد وارد شد بدون اینکه بداند چه می خواهد انجام دهد ، رشته حقوق را برگزید و در آن مشغول به تحصیل شد . شبانه مشغول بر کار کردن روی برنامه نویسی بود ، علاقه او به کامپیوتر به حدی بود که روزانه در کلاسهای دانشگاه به جای اینکه بر روی حرف های استادان تمرکز کند ، در خیال کامپیوتر عزیزش بود و در حال فکر کردن به آن به خواب می رفت .

در دومین سال دانشگاه مسئله مهم و پیچیده ریاضی را حل نمود . این راه حل توسط یک ژورنال آکادمیک چاپ شد . جواب ارائه شده توسط بیل گیتس پس از 30 سال جزو بهترین جواب ها و راحت ترینشان بود . بیل گیتس سال ها بعد گفت که او به دانشگاه هاروارد رفته که با افراد باهوش تر از خود دیدار کند . با آنها صحبت کرده و از آنها اطلاعات بیشتر از دانسته های خود را یاد بگیرد .

 

 ورود بیل گیتس به دانشگاه هاروارد

اما پس از آن که با دانشگاهیان برخورد کرد . حالتی که انتظار داشت روبه رو نشد و این باعث گردید از دانشگاه و درس خواندن ناامید و دلسرد شود . با وجود اینکه رشته حقوق را انتخاب کرده بود اما به زودی دریافت که این رشته چیزی نیست که او می خواهد و جزو علایقش نیست . پس نمی تواند ادامه دهنده راه پدر باشد . نه خود او نه خاواده اش نمی دانستند که چه می خواهد بکند و کمی شک داشتند که او بتواند راهش را پیداکند .

 

بيل گيتس و پائول آلن

 

بنیان گذاری شرکت مایرکوسافت « زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت »

در همین دوران بود که پروژه ای برنامه نویسی را برعهده گرفت و مشغول برنامه نویسی بر روی آن به اتفاق پائول آلن گشت ، سرانجام نسخه ای از زبان Basic توسط آنان ایجاد شد .با تلاش های بسیار زیاد پائول آلن، تصمیم گرفته شد شرکت مستقلی را برای خود راه بیندازند ، در حالی که بیل گیتس تنها 19 سال داشت و آلن نیز 23 ساله بود ، شرکت مایکروسافت تشکیل گردید .

آنها با این هدف کارشان را آغاز کردند که به زودی دنیا کامپیوتر و فناوری را به دست خواهند گرفت و روی هر میز در خانه ها کامپیوتری را قرار خواهند داد . پس از تشکیل شرکت گیتس نمی دانست چه کند ، تصمیم گرفتن برای او دشوار بود . ادامه تحصیل دهد یا اینکه دانشگاه را رها کرده و تمام وقتش را برای شرکت تازه تاسیسشان صرف کند . بالاخره تصمیم به ترک دانشگاه نمود .

بیل گیتس پس از گذشت سه دهه از طرف دانشگاه هاروارد دعوت شد و به وی دکتری افتخاری تقدیم شد.

 

بيل گيتس

کمی فراتر از شناخت

در زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت به این موضوع می رسیم . بیل گیتس ویژگی هایی داشت که از شدت تکرار برای همه قابل درک شده بودند . در دیدارهایی که با اشخاص داشت یا در هنگامی که برای کسی ایمیلی می فرستاد . امکان نداشت اثری از بد گویی و بد دهانی در آن وجود نداشته باشد . اما این حرفهایش برای فردی خاص نبود و هیچگاه، هیچکس به طور ویژه مد نظرش نبوده است . رانندگی با ماشین پرشه و سرعت بالا جزو علاقش بود ، سرعتش به حدی بالا بود که بارها و بارها به خاطر این موضوع جریمه شد . کار به جایی رسید که برای این موضوع وکیلی استخدام نمود تا ماجرا را برایش پیگیری نماید .

تصادف کردن نیز کم و بیش پیش می آمد ، یکی از تصادفاتش با اتومبیل کارمندان شرکت در پارکینگ شرکت معروف شد .  در هنگام تصادف فرد مالک خودرو حضور نداشته و به همین خاطر بیل گیتس روی اتومبیلش اینگونه یادداشت می گذارد : Send the bill to Bill «ارسال صورت حساب تعمیر برای بیل» . این جمله مدتها در ذهن افراد باقی ماند .

« حتما بخوانید  موتورولا ؛ تاریخچه ی شرکت موتورولا

 

شجاعت بیل گیتس

نترس بودن بیل گیتس شهرت فراوانی داشت ، اگر کاری برایش پیش می آمد حتما بدونه ترس آن را انجام داده و حل می کرد . روزی به همراه آلن به فرودگاه ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺳﺎﻧﻔﺮﺍﻧﺴﯿﺴﮑﻮ رفتند ، اما هنگام مراجعه دیدند که هواپیما در حال ترک فرودگاه است . بیل شجاعت نشان داد و دکمه های ﮐﻨﺘﺮﻝ Jetway را آنقدر فشار داد تا هواپیما به فردگاه بازگشت . پس از ورود هواپیما به فرودگاه به جای آن که جریمه یا دستگیر شوند فقط آنان را برای ادامه سفر به مقصد رساندند . شوخ طبع بودن نیز از ویژگی های شخصیتی اوست . علاقه بیل گیتس به شستن ظرف های شام زیاد است ، او در این باره می گوید هنگام ظرف شستن دوست ندارم کسی کمکم کند . تا آنگونه که دوست دارم آنها را تمیز کنم ، اما معمولا به من این اجازه را نمی دهند و در این کار من را یاری می دهند .

 

 

موسس مایکروسافت

سرعت بیل گیتس بیشتر است یا دارایی اش « زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت »

پیدایش مایکروسافت و سرعت کسب موفقیت در این شرکت ثابت کرد که بیل گیتس مفاهیم فنی را به خوبی درک می کند . در حوزه بازرگانی نیز استعداد بی نظیری دارد ، پائول آلن بیل گیتس را در راه رسیدن به موفقیت در سال 1980 تنها گذاشت . پس از استعفای آلن بیل گیتس رهبر یکه تاز مایکروسافت گردید . در اوخر همان سال مایکروسافت نزد وال استریت محبوبیت یافت . سهام شرکت که در سال 1986 ، 2 دلار بود ، در سال 1996 به 105 دلار تبدیل گشت ، این افزایش ارزش سهام باعث شد بسیاری از کارمندان ثابت شرکت میلیونر شوند و بیل گیتس در صدر آنان میلیاردر شد .

سایت فربس بیل گیتس را در سال 2015 با دارایی 70.2 میلیارد دلار ثروتمند ترین فرد بر روی کره زمین معرفی کرد . البته این مقام در 21 سال اخیر تکرار شده است ، اما تنها 16 سال در صدر بوده و 5 سال دیگر به جایگاه پایین تر تنزل یافته در مقام دوم قرار گرفته است . این رقم در سال 2016 تغییر کرده و بسیاری آن را 90 میلیارد دلار حدس زده اند . این اعداد را بدونه دارایی مایکروسافت این قدر بیان می کنند ، او در حال حاضر 8 % از سهام مایکروسافت را نیز در اختیار دارد .

بیل گیتس در چه حالی است؟

در این مطلب زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت مطرح است .  سال 2000 بیل گیتس از مدیریت اجرایی مایکروسافت استعفا داد و به عنوان رئیس قسمت طراحی نرم افزار کارش را در مایکروسافت ادامه داد . در تاریخ 27 ژانویه 2008 آخرین روز کاریش را به طور تمام وقت در شرکت گذراند . پس از آن تنها زمان هایی که پروژه های مهم در شرکت شروع می شوند، برای مشورت دادن به افراد به آنجا می رود . بیل گیتس که در ابتدا بزرگترین سهام دار شرکت بود ، در حال حاضر این پست را در اختیار ندارد و مقدار بسیار زیادی از آن را به فروش رسانده است . تا جایی که در سال 2014 اعلام شد که استیو بالمر بزرگترین سهام دار شرکت مایکروسافت است .

دارایی بیل گیتس به حدی بالاست که اگر دارایی او را با میزان تولید ناخالص ملی در کشورها مقایسه کنیم . متوجه خواهیم شد که ثروت بیل گیتس از ثروت 140 کشور دنیا بیشتر است . بر طبق آنچه گفته شده ، دارایی بیل گیتس از کشورهای کاستاریکا ، اروگوئه ، بولیوی و … بیش تر است .

« زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت » بیل گیتس سختی های کار را پشت سرگذاشت

در سالهای اولیه پیدایش شرکت ، بیل گیتس توجه چندانی به تعطیلات نمی کرد و تمام زمانش را در شرکت می گذراند و اعتقادی به بی کاری و تعطیلات نداشت . در اوایل کار توجه بسیار زیادی به زمان ورود کارمندان به شرکت می کرد . تا حدی که پلاک تمام ماشین ها را حفظ کرده بود تا بفهمد هر کدام چه زمانی وارد شرکت می شوند و کاملا آنها را چک نماید . اما به مرور کمی از سخت گیریش کاست و تعداد کارمندان به حدی زیاد شده بود که نمی توانست تمام آنان را کنترل نماید .

موسس مایکروسافت

« زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت » نابغه ای نویسنده

علاوه بر کار مدیریتی مایکروسافت ، بیل گیتس کتاب نیز می نوشت ، در سال 1995 اولین کتابش را نوشت ؛ این کتاب بر طبق نوشته نیویورک تایمز در 7 هفته اول انتشارش در رتبه نخست قرار گرفته بود . پس از آن در سال 1999 کتاب « کسب و کار @ سرعت تفکر » Business @ the Speed of Thought را به چاپ رساند . این کتاب کاربران را راهنمایی می کند مشکلاتشان را چگونه در زمینه تجارت و کسب و کار به وسیله کامپیوتر حل نمایند .

کتاب نوشته شده بیل گیتس به 25 زبان ترجمه گردید و در قریب به 60 کشور توزیع شد ، در بسیاری از مجلات و کتاب خانه اعلام شد که این کتاب در رده نخست قرار دارد . پس از فروش این دو کتاب بیل گیتس تمامی سودشان را به موسساتی اختصاص داد . به صورت غیر انتفاعی در حوزه آموزش و بالا بردن مهارت ها به وسیله تکنولوژی کار می کردند .

نوشته اي بيل گيتس

نگاهی نزدیکتر به زندگی شخصی بیل گیتس

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت در بخش کاری اینگونه بود . بیل گیتس و خانم ملیندا فرنچ که جزو کارمندان مایکروسافت بود، در سال 1994 ازدواج کردند، حاصل این ازدواج دو دختر و یک پسر به نام های جنیفر کاترین گیتس، روری جان گیتس و فوب ادل گیتس هستند . این زوج علاقه بسیار زیادی برای حضور در جمع های خیریه داشتند و در بسیاری از آنها شرکت کرده و کمک هایی را ارائه می دادند، تا سرانجام خود موسسه خیره ای را با 28.8 میلیارد دلار پایه گذاری کردند، بیش از هر چیز فعالیت این موسسه در زمینه آموزش و بهداشت جهانی رقم می خورد .

در ادامه اقدامات بشر دوستانه این زوج 3.6 میلیار دلار را صرف بهداشت جهانی و  2 میلیارد دلار را برای توسعه آموزش در مناطع کم درآمد اختصاص دادند ، البته این کمک ها در کشورهایی نظیر خود آمریکا و کانادا به شیوه دیگری بود و با استفاده از اینترنت به صورت رایگان و تهیه کامپیوتر شکل گرفت.

خانواده بيل گيتس

امور خیریه

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت را بخوانید که حتی در امور خیریه گیتس تنها به مسائل و کارهای مربوط به خیریه نیست و در زمینه های دیگر نیز کمک می کند . او دوست دارد برای کشورها و جامعه فقیر هوای پاک تولید کند و مبلغی را به این حیطه اختصاص می دهد . بر طبق برآوردهای انجام شده بیل گیتس 100 میلیارد دلار را صرف امور خیریه کرده است . اما به این خاطر که درآمدش بسیار بالاست، از پولش کم نمی شود که هیچ بلکه هر ساله به داراییش نیز افزوده خواهد شد . بیل گیتس تا به حال اعمال خیر خواهانه زیادی انجام داده و کمک های بی نظیری را ارائه داده است . تا جایی که بسیاری از افراد عقیده دارند که حتی او در زمینه کارهای بشر دوستانه موفق تر بوده . تا اینکه کارهای مدیریتی شرکت ، با این وجود او خودش را خیر بزرگی نمی داند .

 

عقیده دارد آنهایی که خود مال کمی دارند و از آن می بخشند خیر واقعی اند نه او که با این دارای عظیم دست به بخشش اموالش زده است . در این راستا به پسر نوجوانی اشاره می کند که در اوج نداری و فقیری دو بار در فرودگاه به او که پول خورد نداشت . به رایگان روزنامه می دهد و حتی پس از بزرگ شدن این شخص و پیدا کردنش توسط بیل گیتس از او پولی دریافت نمی کند . در واقع او این طرز فکر را به گیتس القا می کند و در جواب گیتس که از او می پرسد چه می خواهد تا به او بدهد . جوان در پاسخ سوالش می گوید که او خیر بزرگی نیست و افراد فقیری که از دارایی کمشان می بخشند در واقع خیرند . بیل گیتس بعدها در مورد این جوان می گوید که او از من ثروتمند تر بوده است .

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت

از سرزمین رویاهای بیل گیتس دیدن کنید « زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت »

این عمارت باشکوه جزو با ارزش ترین و مجهز ترین خانه ها در جهان محسوب می شود . این خانه مدرن در زمینی به مساحت 6100 متر مربع بنا شده است ، در سال 1988 زمین این خانه توسط بیل گیتس خریداری شد . پس از 7 سال کار مداوم و طراحی شیک و مدرن ، این خانه تکمیل گردید . بخش هایی از این عمارت از  صنوبر داگلاس 500 ساله ساخته شده اند . تعداد افرادی که بر روی قسمت کامپیوتری این مکان مشغول به کار بودند بسیار زیاد بودند .

مثلا در هنگامی که 300 نفر در حال ساخت این بنای عظیم بودند 104 نفر از آنان در زمینه طراحی های کامپیوتری و الکترونیکی این مجموعه فعالیت می کردند . آیا شما دوست دارید خانه بیل گیتس را خریداری کنید؟ برای خرید این خانه باید 154 میلیون دلار بپردازید . یا اگر کسی بخواهد آن را اجاره نماید باید 878 هزار دلار پرداخت کند . طراحی آن را جیمز کوتلر ، معمار بزرگ مربوط به گروه Bohlin Cywinski Jackson انجام داده است .

 

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت

منزل بیل گیتس « زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت »

تمامی امکانات و محصولات این خانه در خدمت به افراد و میهمانان موجود در خانه هستند . دمای داخلی خانه بر طبق دمای خارجیش تنظیم می شود ، اگر فردی وارد قسمتی از خانه شود برق های آن بخش به طور خودکار روشن خواهد شد . با این وجود اگر باز هم از نور محیط و دمای آن راضی نباشد می تواند از طریق پنل های لمسی یا حتی بلندگوها بخواهد که به نوع دیگری هر کدام را تنظیم کند . به وسیله امکان قرار داده شده فقط با یک دستور می توان تلویزیون یا وسایل الکتریکی را کنترل کرد . البته در بسیاری از مواقع لازم نیست فرد حتی دستوری نیز ارسال کند . بلکه از طریق microchip که روی بدن فرد نصب می شود به طور اتوماتیک بسیاری از امکانات در اختیار فرد قرار می گیرند . اجناس به کار رفته در این خانه ارزش بسیار بالایی دارند .

 

مانیتورهایی روی دیواراتاق ها قرار داده شده اند که ارزشی برابر 80000 دلار دارند . این صفحات نمایش به مهمانان این امکان را می دهند فضای اطراف خود را آنگونه که دوست دارند طراحی نمایند . البته تنها با لمس نمایشگر این کار امکان پذیر است . آثار هنری موجود در محوطه در دستگاههایی نگهداری می شوند ، این دستگاه های ذخیره سازی 150000 هزار دلار قیمت دارند . دستگیره های روی در این خانه بسیار شیک و زیبا هستند و هر کدام حدود 2000 دلار قیمت دارند . حتی حرکت پشه ای در فضای داخلی و خارجی این خانه مخفی نخواهد ماند ، تمام فضای این امارت را دوربین های مدار بسته احاطه کرده اند . درختی در این خانه موجود است که گیتس علاقه ویژه ای به آن دارد ، این درخت از طریق لوازم الکترونیکی کنترل می شود. آب ، خاک و کود آن مرتباً بررسی شده و اقدامات لازم توسط همین دستگاهها صورت می گیرد .

 

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت

 

بنای با شکوه بیل گیتس

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت را بخوانید که بهترین ها را ایجاد کرده است . تمام امکانات و مجموعه های این امارت شگفت انگیز قابل روئیت نیستند بلکه بسیاری از آنان در زیر زمین این خانه هستند . در زیر زمین این خانه یکی از مجهزترین سالن های سینما وجود دارد که توسط خانواده و میهمانان گیتس قابل استفاده است . به محض ورود بیل گیتس به خانه اش وان حمام پر از آب شده، دمایش به شیوه ای که گیتس می پسندد تنظیم می گردد و برایش آماده می شود . قبلا اشاره کردم که اگر کسی قصد اجاره یا خرید این بنای باشکوه را داشته باشد باید چه قدر هزینه کند . در واقع گیتس نه خانه اش را می فروشد و نه اینکه آن را اجاره می دهد .

 

اما اگر واقعا دوست دارید برای مدتی کوتاه در آن زندگی کنید و امکانات بی نظیر آن را لمس کنید . راهی برای این کار وجود دارد . با پرداخت 35000 دلار می توانید در آن شرکت کنید و از نزدیک نظاره گر این پدیده ساخته شده باشید . استخر این مجموعه 18 متر می باشد و در خانه ای جداگانه قرار داده شده است . دیوارهای خارجی این ساختمان شیشه ای هستند و در کنار تراس آن دیدی بی نظیر را ایجاد کرده اند . چیزی در حدود 760 متر مربع از این امارت سالن بدنسازی است . سالن پذیرایی این مجموعه به طور همزمان قادر است از 150 میهمان پذیرایی کند . بنایی به این عظمت دارای 6 آشپزخانه و 24 حمام است .

 

زندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت

پارکینگ سرزمین بیل گیتس

پارکینگ بیل گیتس 30 ماشین را به طور همزمان در خود جای می دهد . ماشین های Porsche 911 Convertible ، 959 Coupe و Lincoln Continental که متعلق به گیتس هستند . در این پارکینگ قرار دارن ، این ماشینها مطعلق به دهه 90 میلادی هستند . احتمال دارد بعضی از شما به این فکر کرده باشید که بعضی از امکانات خانه بیل گیتس چندان منحصر به فرد هم نیستند . اما این را فراموش نکنید که بیل گیتس این خانه را بیش از 20 سال است که تکمیل کرده است .

 

بيل گيتسزندگینامه بیل گیتس موسس مایکروسافت

امیدوارم با خواندن مطلب بیشتر با شخصیت بیل گیتس ، زندگی نامه و فعالیت های او آشنا شده  باشید . اگر سوال ی نظری دارید آن را در بخش نظرات درج فرمایید .
1 نظر
  1. اجتمانو می گوید

    ممنون از این مطلب کاربردی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .