مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تلویزیون های هوشمند ؛ راهنمای خرید و معرفی آنها

0 183
زمان مطالعه : 7 دقیقه

راهنمای خرید تلویزیون هوشمندتلویزیون های هوشمند ؛ در ابتدای کار باید توضیحی روشن و واضح از اسمارت تی وی ها یا تلویزیون های هوشمند داشته باشیم و بعد از آن با قابلیت هایی که ارائه می دهند آشنا گردید. این اصطلاح به تلویزیون هایی اطلاق می شود که می توانند به اینترنت متصل شوند و از طریق سیستم عاملی که دارند می توان به اینترنت متصل شد و وب گردی کرد. همچنین از طریق Smart TV ها می توان به فایل های چند رسانه ای بر روی اینترنتت دسترسی داشت و ویدئو ها را اجاره و یا خریداری نمود و به تماشا نشست. همچنین می توان به ایستگاههای موسیقی دسترسی داشت و به موسیقی های آنها گوش کرد. علاوه بر این امکانت می توان شبکه های اجتماعی را نیز بر روی آنها نصب کرد و وارد دنیای مجازی شد.

اینترنت و نحوه ی اتصال

نحوه اتصال Smart TV ها به اینترنت در دو نوع سیمی و بی سیم انجام خواهد گرفت. برای اتصال سیمی باید مودم و یا روتر در نزدیکی تلویزیون قرار داشته باشد و با اتصال مستقیم اترنت صورت پذیرد. اما در بسیاری مواقع چون وای فای به صورت مستقیم موجود است بسیاری از کاربران ، روش اتصال وای فای یا بی سیم را انتخاب خواهند کرد. البته در برخی موارد مشکلاتی بر سر راه این دست از کاربران خواهد بود و اتصال صورت نخواهد گرفت. اگر چنین شد باید به فکر راه چاره بود و مشکل را برطرف کرد. راههای که برای رفع این مشکل وجود دارند زیادند که اشاره به چند مورد خالی از لطف نیست. اگر مودم از تلویزیون فاصله زیدی دارد سعی کنید فاصله را به میزان کمتری کاهش دهید. اگر مودمی قدیمی دارید ، آن را به مدلی جدیدتر ارتقاء دهید. اگر این راهکارها همچنان چاره ساز نبود، سراغ توسعه دهنده محدوده Wi-Fi بروید.

نحوه اتصال به اینترنت
اپلیکیشن و سیستم عامل به کار رفته

با توجه به اینکه برای تلویزیون های هوشمند سیستم عامل خاصی طراحی نشده است، هر کدام از کمپانی ها از سیستم عامل مخصوص خود یا یکی از سیستم عامل های موجود بر روی تلویزیون هایشان استفاده می کنند. کمپانی بزرگ ال جی بر روی این مدل از تلویزیون هایش از سیستم عامل Web OS استفاده کرده است. سامسونگ نیز که اخیرا دست به تولید سیستم عامل تایزن زده است و می خواهد بر روی تمامی محصولات هوشمندش از این سیستم عامل استفاده نماید، در اکثر موارد نسخه آپ دیت شده و بروز شده ای از این سیستم عامل را بر روی تلویزیون هایش قرار داده است. اندروید نیز که از سیستم عامل سازندگان دیگر است و بر روی تلویزیون های بسیاری موجود می باشد. این سیستم عامل ها در رابط کاربری و نحوه دسترس ی به امکانات متفاوتند و علاوه بر آن امکانات و برنامه هایی که برای کاربران ارائه می دهند، متفاوت اند. در هنگام انتخاب به این نکته توجه کنید که امکاناتی در سیستم عامل ها موجودند که در ایران جوابگو نخواهند بود. با بررسی این امکانات و ایجاد مشکل یا عدم مشکل در عدم ارائه این امکان ، انتخاب را انجام دهید. برندهای بزرگ برنامه های موجود بر روی تلویزیون هایشان را در دوره های متمادی و کوتاه مدت به روز خواهند کرد، این کار در برخی شرکت ها صورت نخواهد گرفت. در این حالت اگر نسخه اپلیکیشن در مدل موجود قابل ارتقاء بود، کاربر باید به صورت دستی برنامه را آپدیت نماید.

سیستم عامل های تلویزیونهای هوشمندچرا Smart TV ها هم هنگ می کنند؟

به مانند کامپیوتر ها این دستگاه ها هم هنگ خواهند کرد و شاهد ایجاد ایراداتی در این محصولات نیز خواهیم بود. زیرا  این تلویزیون ها نیز دارای چیپهایی برای پردازش اطلاعات اطلاعات و پردازش تصویر هستند ، از این رو احتمالا دچار ایراد شوند و هنگ کنند. در این موارد لازم است تلویزیون خاموش شود تا مشکل برطرف گردد. البته در برخی مواقع علت به روز رسانی در برنامه خواهد بود، در صورت بروز این مشکل باید تنظیمات به حالت اولیه برگردند تا مشکل رفع شود.امنکانات تلویزیون هوشمند
تلویزیون های هوشمند علاوه بر استفاده از برنامه هایی که بر روی آنها قرار می گیرند، موارد استفاده دیگری نیز دارند. بر روی این تلویزین ها بازی هایی قرار می گیرند و کاربران می توانند به انجام این بازی ها بپردازند. مدل هایی از این تلویزیون ها دارای دوربین بر روی خود می باشند، که به کاربران این امکان را می دهد که به چت تصویری بپردازد. از جمله برنامه هایی که این امکان را فراهم می کنند می توان به اسکایپ اشاره کرد. وجود پردازشگرهای قوی بر روی مدل هایی از این تلویزیون ها سبب می شود صدا و حرکت توسط آنان تشخیص داده شود و با استفاده از این دو امکان افراد در بین کانال ها و صفحات وب جا به جا شوند.

مشکلات و ایرادات تلویزیون های هوشمند

از جمله نقدهایی که به این دست از تلویزیون ها وارد است ، این است که دارای قیمت بالایی هستند. بسیاری برای این کار راه چاره را راحت می دانند و پیشنهاد می دهند که تلویزیونی معمولی با قیمت مناسب خریداری شود و پس از آن با خریداری ستاپ باکس و اتصال آن به تلویزیون از امکاناتی که تلویزیون های هوشمند ارائه می دهند بهره برد. این فکر می تواند مناسب باشد. اما کاربران باید این را در نظر داشته باشند که کیفیت و امکاناتی که تلویزیون های هوشمند ارائه می دهند توسط ستاپ باکس فراهم نخواهد شد. در این تلویزیون ها کیفیت تصاویر بالا تر است و تصاویر و ویدئو ها با کیفیت بالاتری پردازش و پخش خواهند شد. تعداد پورتهای HDMI در این مدل ها بیشتر است و امکان اتصال لوازم و امکانات بیشتری به اسمارت تی وی فراهم خواهد شد.

امنکانات تلویزیون هوشمند
برندهای معتبر در ساخت تلویزیون هوشمند

این تکنولوژی که برای اولین بار در سامسونگ و ال جی رونمایی شد به تدریج به سایر برندها هم کشیده شد. دلیل این موضوع به احتمال زیاد اشتیاقی است که مصرف کنندگان و سازندگان به محصولات هوشمند دارند. با توجه به امکانات قابل توجهی که این محصولات انجام خواهند داد، علاقه تمامی افراد به این تلویزیون ها امری عادی و طبیعی است. اما این تلنولوژی برای مدت کوتاهی در انحصار این برندها ماند و اکنون علاوه بر این دو در سونی ، شارپ ، توشیبا، فیلیپس و … تولید خواهند شد.

امنیت در تلویزیون های هوشمند چگونه است؟

استفاده از سیستم عامل لینوکس به عنوان هسته اصلی سیستم عامل های استفاده شده در Smart TV ها و همچنین امکان استفاده به اینترنت دو دلیل محکمی است که می توان توسط آنها به این موضوع فکر کرد که امکان هک کردن تلویزیون وجود دارد. هکرها با نفوذ به این تلویزیون ها می توانند دستکاری هایی را در کانال های این تلویزیون ها و تنظیمات مربوط به آنها داشته باشند. البته تا کنون گزارش های موسخی از هک شدن تلویزیون پخش نشده است، اما نمی توان گفت که ورود هکرها به این لوازم غیر ممکن است. برای جلو گیری از عواقب هک شدن توصیه می شود که عملیات بانکی و اموری این چنین توسط این گجت ها صورت نگیرد، زیرا از لحاظ امنیت فکر چندانی در آنها نشده است.
از راههای دیگری که ذهن بسیاری از افراد را در این تلویزیون ها به خود مشغول کرده است، استفاده از دوربین هایی است که توسط سازندگان برای چت های ویدئویی گنجانده شده است. با وجود اینکه این کار بسیار پیچیده است، اما کمپانی ال جی ادعا کرده است که توانسته به وسیله این دوربین ها خانه های برخی از کاربران را مشاهده کند و به استراق سمع آنها پرداخته است. بنابراین توصیه می شود امکانات امنیتی ویژه ای برای آنها مورد توجه قرار گیرد.
هک کردن تلویزیون
به علت رابط کاربری به نسبت پیچیده ی سیستم عامل به کار رفته در این تلویزیون ها تعداد بسیار کمی از کاربران از آنها برای وبگردی استفاده می کنند. اما تعداد کاربرانی که از امکان پخش ویدئوهای آنلاین از جمله نتفلیکس استفاده می کنند، به نسبت بیشتر است. البته این گجت ها در ایران مشکلاتی دارند و نمی توان از تمامی امکانات و سریس های موجود در آنها استفاده کرد. عدم به روز رسانی اپلیکیشن ها در آنها باعث می شود که نسخه های آنها به سرعت منسوخ شوند و از امکانات جدید بی بهره باشند. بسیاری از کاربران هنگام به روز رسانی نرم افزار آنها به مشکلاتی برخورد خواهند کرد و برخی از امکانات غیر قابل استفاده خواهند شد.
سیستم عامل
به نمایش درآوردن تمامی فایل ها صوتی و تصویری که روی گوشی هوشمند موجودند، بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون به طور حتم برای بسیاری از شما از امکانات بی نظیر است. اگر برای ارتباط بین گوشی و تبلت نیازی به سیم های دست و پا گیر نباشد که بسیار عالیست. تلویزیون های هوشمند این امکان را برای کاربرانشان فراهم خواهند کرد. شما می توانید به صورت وای فای گوشیتان را به تلویزیونتان متصل کنید و تصاویر و ویدئوها را بر روی آنها به نمایش درآورید.
ریموت تلویزیون های هوشمند

آیند تلویزیون های هوشمند

نظرها در مورد تلویزیون های هوشمند متفاوت است. عده ای بر این باورند که آینده تلویزیون ها در اختیار این دسته خواهد بود و کاربران اوج هیجان و لذت را در هنگام استفاده از امکانات ارائه شده توسط این گجت ها تجربه خواهند کرد. اما عده ای دیگر نظری عکس این را دارند و بر این باورند که این تلویزیون ها نمی توانند برای همیشه در بازار رقابت ها باقی بمانند. باید منتظر بود ، اما نمی توان به امید عالی تر بودن از امکانات بالای این تلویزیون ها دست کشید و خود را از امکانات بالای آنها و کیفیت تصاویر بالا و ویدئوهای زنده و موارد این چنین بی بهره کرد. با وجود اینکه تعدادی انگشت شمار با مشکل امنیت رو به رو بوده اند، اما این بخش شایان توجه بیشتری است و تولیدکنندگان توجه بیشتری به آن داشته باشند. رابط کاربری نیز تا حدی پیچیده است و برای کاربران نامفهوم می باشد.
اگر از دسته افرادی هستید که تلویزیونی جدید خریده ای، امکان تلویزیون جدیدتان از امکان هوشمند بی بهره است و شما می خواهید به مانند کاربران اسمارت تی وی ها از امکاناتی که ارائه می دهند بهره مند شوید ، خریدن دستگاهی SET-TOP BOX به شما کمک خواهد کرد. با این دستگاه می توانید به دیدن ویدئوهای آنلاین بپردازید، به صورت وای فای به اینترنت متصل شوید و گوشی را به صورت وای فای به تلویزیون متصل کنید و …. با این دستگاه می توانید گوشی هوشمندتان را به ریموتی برای کنترل آن تبدیل کنید ، این کار با نصب اپلیکیشن مخصوص آن امکان پذیر خواهد بود.
راهنمای خرید تلویزیون هوشمند

« حتما بخوانید  قیمت تلویزیون فول اچ دی سامسونگ ⭐️
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .