مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید قهوه ساز و اسپرسوساز خانگی « انواع قهوه ساز »

0 202
زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز و اسپرسوساز خانگی « انواع قهوه ساز » ؛ قهوه یکی از بهترین نوشیدنی هاست که در کشور افریقا یافت شده و کم کم کشور های دیگر ان را کاشت کرده اند. این نوشیدنی خیلی پر طرفدار است و کم تر کسی پیدا می شود که ان را دوست نداشته باشد. برای این که همیشه یک قهوه ی تازه در اختیار داشته باشید بهتره که دانه های قهوه را در ظروف شیشه ای و درون یخچال نگه داری کنید تا کهنه نشود و همان طور تازه بماند. هم چنین دانه ی قهوه را کم کم و برای دو سه روز خریداری کنید.

در ابتدا در امریکای لاتین سال 1933 مردم از قهوه ساز برای تهیه ی قهوه استفاده کردند و کم کم در کشور های دیگر رایج شد و الان می توان گفت که در اکثر خانه ها یک دستگاه قهوه ساز یافت می شود. دستگاه های قهوه ساز به صورتی طراحی شده اند که دارای دو محفظه ی جداگانه برای اب و دانه های قهوه می باشند که اب جوش با فشار زیاد روی دانه های قهوه ریخته و قهوه ی اماده در پایین دستگاه توی قوری یا فنجان ریخته می شود. بسیاری از دستگاه ها با استفاده از بخار قهوه تولید می کنند که قهوه ای خیلی غلیظ تر و بهتری به دست می اید.

راهنمای خرید اسپرسوتهیه انواع قهوه با دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز انواع مختلفی از جمله اسپرسو، موکا فرنچ پات، کیمکس و … دارد که هر کدام قهوه ای عالی با غلظت خیلی بالا تولید می کنند. امروزه دستگاه های قهوه سازی درست می شوند که می توان با ان تمامی این قهوه ها را درست کرد. البته به دلیل اندازه ی بزرگ و قیمت زیادش در منازل خیلی استفاده نمی شود و بیشتر برای کافی شاپ و جاهای دیگر خریداری می گردد.

خرید یک قهوه ساز به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. قبل از هر چیز باید بودجه ی مورد نظر را تعیین کنید. و سپس در محدوده ی قیمت مشخص شده یک قهوه ساز خوب را انتخاب کنید. قهوه ساز ها دارای اندازه های مختلفی برای خانواده های پرجمعیت و کم جمعیت می باشد و شما می توانید با توجه به نیاز خود اندازه ی ان را تعیین کنید.

 انواع دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز فرنچ پات از قهوه ساز های اولیه و پرطرفدار می باشد که به شکل استوانه و از جنس پلاستیک و شیشه است. یکی دیگر از رایج ترین قهوه ساز ها دستگاه قهوه ساز  قطره ای می باشد که با اندازه ی متفاوت و تقریبا برای 10 نفر تولید می شوند. این قهوه ساز در دو مدل برقی و گازی برای هر مکانی ساخته شده اند.

یکی دیگر از بهترین دستگاه ها برای درست کردن قهوه دستگاه قهوه جوش می باشد. این دستگاه نسبت به قهوه ساز های قطره ای دارای کیفیت و طعم خیلی بالاتری هستند. و رایج ترین نوع ان ها قهوه جوش هایی هستند که روی اتیش قرار می گیرند.

کیمکس یکی دیگر از مدل های قهوه ساز می باشد که می توان با ان هم دانه ی قهوه و هم پودر قهوه را دم کرد. این مدل در زمان کم تر قهوه را اماده و هم چنین به دلیل این که قطعات زیادی ندارد به راحتی تمیز می شود.
قهوه ساز اسپرسو جدید ترین و مدرن ترین دستگاه قهوه ساز می باشد و دارای دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند. هم چنین غلیظ ترین و تلخ ترین قهوه، قهوه ی اسپرسو است که به دلیل غلیظی بیش از حد ان در فنجان های کوچک ریخته می شود.

در هنگام خرید دستگاه اسپرسو باید قهوه سازی انتخاب کنید که دارای فشار بسیار قوی باشد. تا اب به خوبی در بین دانه های قهوه عبور کند و قهوه ای با غلظت بالا به دست بیاید. بهترین فشار برای یک قهوه ی خوب فشار چهار تا نوزده دفعه می باشد.
قهوه ساز

قابلیت های موجود در دستگاه قهوه ساز

خیلی از دستگاه های قهوه ساز دارای صفحه نمایش دیجیتالی می باشند که زمان و وضعیت قهوه را نشان می دهند . و هم چنین می توانید ان را در حالت خودکار قرار دهید تا پس از اماده شدن قهوه به صورت خودکار خاموش شود. برخی از دستگاه ها ی قهوه ساز دارای قابلیت فیلتر اب می باشند که به صورت اتوماتیک اب درون دستگاه را، تصفیه و ان را از هر گونه بوی بد و گرد و غبار پاک می کند تا طعم و مزه ی قهوه تغیر نیابد.

« حتما بخوانید  راهنمای استفاده از همزن دستی ؛ 7 نکته طلایی طرز استفاده

البته اگر این دستگاه دارای فیلتر نباشد می توان به صورت جداگانه برای ان فیلتر تهیه کرد .اسیاب قهوه ی داخلی یکی از قابلیت های کم یاب در دستگاه قهوه ساز می باشند که خود به صورت اتوماتیک قهوه ی لازم را جدا، خرد و سپس دم می کند.

در هنگام خرید قهوه ساز باید به چه نکاتی توجه کنیم

قهوه ساز های صنعتی نسبت به قهوه ساز های معمولی دارای قابلیت های بیشتری هستند و قهوه ای با کیفیت و طعم بالاتری به شما می دهند. البته هر چه قهوه ساز پسشرفته تر و بزرگ تر باشد قیمت شان هم بیشتر است. با جوشاندن قهوه طعم ان عوض می شود پس سعی کنید که قهوه سازی با توان جوشیدن خیلی بالا تهیه کنید. تا دمای اب را به حد کافی بالا برود و قهوه ای با طعم عالی به شما ببخشند.

برخی از قهوه ساز ها دارای قطعات فراوانی هستند که تمیز کردن ان ها کار خیلی دشواری است. سعی کنید قهوه سازی که می خرید از قطعات زیاد تشکیل نشده باشد. تا به راحتی بتوان ان را شست و شو و تمیز کرد.
در هنگام خرید به فضایی که قرار است دستگاه را در ان قرار دهید خیلی توجه کنید. و بال توجه به ان یک دستگاه قهوه ساز با اندازه ی مناسب تهیه کنید. دستگاه های بزرگ از قابلیت های خیلی زیاد از جمله گرم کردن فنجان ها، وجود فیلتر اب، برنامه ریزی و اندازه ی بزرگی برخوردار می باشد و معمولا برای منزل خیلی مناسب نیستند.

قهوه ساز های اسپرسو دارای قیمت خیلی بیشتر نسبت به قهوه ساز کاپوچینو و موکا هستند. بنابراین اگر می خواهید یک قهوه ی ساده درست کنید نیازی نیست حتما از قهوه ساز اسپرسو استفاده کنید. بلکه یک قهوه ساز موکا با قیمت خیلی کم تر هم می توانند نیاز شما را برطرف کند. برخی از افراد هستند که می خواهند بهترین قهوه با غلظت بسیار بالا درست کنند. که در این صورت باید یک دستگاه اسپرسو را خریداری کنید. در خرید این دستگاه دقت داشته باشید که میزان بخار بسیار بالا، فشار بالا، بولر زیاد را داشته باشد. این دستگاه دارای کارایی خیلی عالی و طول عمر زیاد هستند.
راهنمای خرید اسپرسو

راهنمای خرید قهوه ساز : نحوه تمیز کردن دستگاه قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز ؛ نحوه ی تمیز کردن قهوه ساز به این صورت است که باید داخل ان اب بریزید و روشنش کنید. اگر همراه اب مواد دیگری هم چون سرکه که در تمیز کردن نقش به سزایی دارند را درون ان بریزید خیلی بهتر تمیز می شود. باید چندین بار دستگاه را خاموش و روشن کنید تا به خوبی تمیز شود. برای تمیز کردن همیشه از اب تازه استفاده و ان را به خوبی طوری که هیچ گونه لکه ی قهوه در ان جا نماند تمیز کنید . چون در غیر این صورت قهوه ای بعدی که می خواهید درست کنید طعم متفاوتی خواهد داشت. البته بهتر است که قبل از مصرف دستگاه یک بار ان را با اب گرم شست و شو دهید تا هوای داخل ان از بین ببرد.


راهنمای خرید چای ساز ؛ نکات انتخاب و انواع چای ساز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .