مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

laptop ، راهنمای خرید انواع لپ تاپ بر اساس کارایی

0 91
زمان مطالعه : 6 دقیقه

laptop : از کامپیوتر تا تبلت ، فاصله ی زیادی هست و گذر از این فاصله ی طولانی به معنای تکامل تکنولوژی و صنعت کامپیوتر سازی است. نِت بوکها و اولترابوکها و لپ تاپها و نوت بوکها و لپ تاپهای هیبریدی و لمسی در طول این مدت زمان به وجود آمده اند ، در هر کدام از این پدیده ها شاهد تکنولوژی جدید و ابداعاتی متفاوت بوده ایم ؛ این نوآوریها از طراحی ظاهر لپ تاپ تا تغییرات سخت افزاری را شامل می شوند. از کامپیوترهای شخصی گذشتیم و به امید دستیابی به کامپیوتری قابل حمل ، به نت بوکها ، اولترابوکها و لپ تاپها و نوت بوکها و لپ تاپهای هیبریدی رسیدیم ، منتظریم تا ببینیم ، امپراطوری عظیم کامپیوتر به کجا می رسد و چه دست آوردهایی برایمان دارد. اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید، لطفاً راهنمای خرید لپ تاپ را هم مطالعه بفرمایید.

نت بوک « netbook laptop »

نت بوکها اندازه ای بین 9 تا 10 اینچ دارند ،قبل از اینکه آیپدها عرضه شوند ، نت بوکها از پرطرفدارترین لپ تاپها بودند، این لپ تاپ کوچک استفاده از نرم افزارهای معمولی را به راحتی ممکن می کند و برای انجام کارهای ساده ی روزمره گزینه ی خوبی هستند ، البته انجام کارهای ویراستاری و گرافیکی با این لپ تاپها امکان پذیر نیست . با عرضه ی آیپدها ، محبوبیت نت بوکها بسیار کاهش پیدا کرد.

 

laptop

اولترابوکها « ultrabook »

اولترابوکها ، لپ تاپهایی( laptop ) باریک و سبک هستند با وزنی کمتر از 1.5 کیلوگرم  دارای هاردیسک ssd هستند ، بسیار کم سر و صدا می باشند علاوه بر طراحی فوق العاده باریک و ظریف ، اولترابوکها درایو نوری DVD ندارند.  اولترابوکها در سایزهای 13 و 14 اینچی تولید می شوند ، و با توجه به وزن کمی که دارد برا ی جابجایی و حمل آسان و راحت است . همچنین اولترابوکها برای انجام کارها و فعالیت های روزانه ی افراد بسیار مناسب هستند چرا که از پردانده ی کم مصرف و درایو SSD  و… بهره می برند ، اولترابوکها ظاهری زیبا وجذابی دارند و قدرت متوسطی برای انجام کارهای تجاری و اداری دارند، قیمت بالای این محصول تنها عیبی است که می توان بهش وارد کرد.

اولترابوکها

نوت بوکها « notebook laptop»

لپ تاپها ( laptop ) به دلیل سبک بودن و راحتی حمل ، می توانند به راحتی مورد استفاده قرار گیرند ، نوت بوکها سبکتر از لپ تاپها هستند و به راحتی جابه جا می شوند ، البته لپ تاپ و نوت بوک امروزه تفاوتی با هم ندارند و حتی به جای هم به کار برده می شوند .

نوت بوکها درایو نوری DVD دارند و حافظه ی ذخیره سازی زیادی در اختیار دارند .

این مدل از لپ تاپها ( laptop ) دارای بیشترین تنوع در زنگ و مدل و قیمت هستند ، نوت بوکها از صفحه نمایشهایی با سایز 14 تا 16 اینچ و وزنی حدود 2 تا 2.8 کیلوگرم تولید می شوند. نوت بوکها ازمجموعه  پردازنده های Intel Core  بهره می برد ، نوت بوکها دارای تنوع قیمت زیادی هستند و از حدود یک میلیون تومان تا 4 میلیون تومان را در بر می گیرند و به سبب تنوع زیادی که در مشخصات فنی آنها مشاهده می شود کاربردهای گوناگونی نیز دارند و هرکدام با توجه به مشخصات فنی خاص و متفاوتشان مورد استفاده های متناسب قرار می گیرند .

 

formation-webmarketing-initiation

لپ تاپهای هیبریدی

لپ تاپهای هیبریدی را در واقع باید  جزو دسته ی  تبلتها به شمار آورد ، که قابلیت تبدیل شدن به لپ تاپ را نیز دارند. این دسته ی محبوب پرطرفدار با ارائه ی نسخه ی ویندوز8 که قادر به پشتیبانی فوق العاده از قابلیت های لمسی است به تکامل رسیدند. اوج هنر نمایی این دسته از محصولات در طراحی فوق العاده و بی نظیر مایکروسافت ، SURFACE  خلاصه شده است.

در هیبریدی ها از پردازنده ی ATOM یا از پردازنده ی کم مصرف Intel Core استفاده می شود و صفحه نمایش لمسی هیبریدی ها از سایز 11 اینچ گرفته تا 13 اینچ را در بر می گیرد ، سیستم عاملی که بر رویشان نصب شده ، ویندوز و یا اندروید می باشد و با توجه به توان سخت افزاری که دارند ، بیشتر جهت انجام فعالیت های روزمره توصیه می شوند.

انواع لپ تاپ ، لپ تاپ هیبریدی

لپ تاپهای بزرگ

لپ تاپهای بزرگی هم هستند که دارای سایز 17 اینچ و وزنی حدود 4 کیلوگرم می باشند ، این لپ تاپها از قدرت سخت افزاری
بالایی برخوردار هستند و به همین جهت بیشتر برای کارهای مهندسی ، طراحی و تدوین ، گیمینگ و انیمیشن و کارهای سنگین به کار می روند. این لپ تاپهای سنگین ، ضخامت زیادی نیز دارند ، که موجبات استفاده از سخت افزار قدرتمند و تهویه ی مناسب را فراهم اورده است.

انواع لپ تاپ بر اساس کارایی

لپ تاپ استاندارد

لپ تاپهای استاندارد دارای سایزهای 13 تا 18 اینچی  می باشند و اکثر این لپ تاپها از پردازنده های دو هسته ای بهره می برند و 4 گیگابایت هم حافظه ی RAM دارند. لپ تاپهای استاندارد قابلیتهای متعددی دارند و انجام چند کار بصورت همزمان را نیز پشتیبانی می کنند مانند ؛ کار بر روی ورد یا پاور پوینت و… ، گوش دادن به موسیقی ، رایت کردن دیسک و… بصورت همزمان انجام می دهند.

راهنمای خرید لپ تاپ برای بازی و کارهای چندرسانه ای

این لپ تاپها با پردازنده ی چهار هسته ای و کارت گرافیک قدرتمند و حافظه ی RAM 8 گیگابایتی مجهز شده اند. گیمرها و ویراستاران فیلم می توانند از این نوع لپ تاپ تهیه کنند ؛ چرا که پردازنده ی قوی و صفحه نمایش با کیفیت می تواند نیاز این دو دسته کاربر را رفع نماید. این لپ تاپها به اندازه ای قوی هستند که جایگزین کامپیوترهای رومیزی شوند ، صفحه نمایش HD و پردازنده ی 4 هسته ای و حافظه ی زیاد هارد دیسک ، همه و همه در یک لپ تاپ ( laptop ) جمع شده اند تا بهترین کیفیت را ارائه دهند و سالیان سال عمر کنند.

 

« حتما بخوانید  پول شمار ؛ راهنمای خرید دستگاه پول شمار

لپ-تاپ-گمینگ

 

راهنمای خریدلپ تاپ برای کارهای تجاری

لپ تاپهای تجاری علاوه بر اینکه پردازنده ی دو هسته ای و هارددیسک قابل ملاحظه ای دارند، این نوع لپ تاپها برای کسانی که در جلسات متعدد کاری حضور دارند و ارائه های مختلفی را بیان می کنند ، مناسب است . یک لپ تاپ تجاری، همراه مناسبی برای مدیران و صاحبان کسب و کار خواهد بود . مدیریت زمان و مدیریت و تقویت بیان و اعتماد به نفس بالا ، از مزایای داشتن این نوع لپ تاپ است. لپ تاپهای تجاری باید ویژگیهای امنیتی بالایی داشته باشند مانند اسکنر اثر انگشت و شاسی بادوام و درایو حالت جامد و…

لپ تاپ گکینگ

لپ تاپهای لمسی

لپ تاپهای لمسی در واقع از ترکیب و ادغام دو ویژگی بوجود آمده اند ، سبکی و قابل حمل بودن و قابلیت لمسی . یعنی میتوان لپ تاپ لمسی را نوعی تبلت قدرتمند به شمار آورد ، اما لپ تاپها از قدرت پردازشی بسیار بالاتری برخوردارند . صفحه نمایش لمسی ، زوم ، کش رفتن به صفحه ی بعد و انتخاب برنامه ها و ….را با یک ضربه ی انگشت ممکن می سازد. لپ تاپهای لمسی برای راحتی کار ، یک صفحه کلید هم دارند.

لپ-تاپ-لمسی

طبق نظر سنجی که پی سی مگ در سال 2016 انجام داده است و به بررسی لپ تاپ و میزان رضایت کاربران پرداخته است نتایجش در قالب نمودار طرح کرده است ( عدد 0 کمترین میزان رضایت و عدد 10  بیشترین میزان رضایت است).

 

 

راهنمای خرید انواع لپ تاب بر اساس کارایی

 

 

 

راهنمای خرید انواع لپ تاب بر اساس کارایی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .