مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ شارژ سریع وایرلس چگونه عمل می کند؟

0 56
زمان مطالعه : 8 دقیقه

« فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ شارژ سریع وایرلس چگونه عمل می کند؟ » فناوری شارژ بی سیم

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ شارژ سریع وایرلس چگونه عمل می کند؟ در ابتدای کار این سوال پیش می آید که شارژ بی سیم چیست و چگونه باعث شارژ تلفن همراه می شود . با داشتن این وسیله می توانید بدونه این که گوشیتان را به سیم وصل کنید، نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کنید . در این روش شارژ، تنها کافیست که موبایلتان را بر روی پدی قرار دهید که برای این منظور طراحی شده است .

 

انتقال نیرو در این حالت از طریق القایی صورت می گیرد . در این حالت باید هم پد و هم گوشی دارای این تکنولوژی باشد و استاندارد هماهنگی با یک دیگر داشته باشند تا پروسه شارژ صورت پذیرد . استندها در استانداردهای مختلف و برای موبایل های مختلف تولید می شوند . در تکنولوژی که اکنون وجود دارد باید استند و وسیله ی شارژ شده کاملا در تماس باشند . شما مجاز به برداشتن و فاصله دادن این دو وسیله نیستید و به محض فاصله دادن از یکدیگر جریان قطع خواهد شد و شارژ صورت نخواهد گرفت . فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ شارژ سریع وایرلس چگونه عمل می کند؟ البته با توجه به سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی این انتظار که با فاصله دادن چند سانتیمری آنها باز هم شارژ صورت پذیرد غیر قابل پیشبینی نیست .

 

فناوری استفاده شده وایرلس در مسواک

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ تکنولوژی شارژ وایرلس قبل از موبایل در مسواک ها مورد استفاد قرار گرفت . این روش برای مسواک واقعا عالیست و لازم نیست استفاده کننده خود را در میان سیم ها محبوس کند . کابل USB در این وسیله علاوه بر دست و پا گیر بودن، احتمال برق گرفتگی را نیز تشدید می کرد، اما با شارژ بیسیم امنیت در این باره بالاتر رفته است . به مرور زمان این تکنولوژی وارد سایر حوزه ها و سایر گجت های قابل حمل شد و موبایل در صدر توجه قرار دارد. این شارژر در حوزه پزشکی نیز مورد توجه است و برای بیمارانی که قطعاتی در بدن دارند که باید شارژ شوند بسیار مناسب است. از ورود هر وسیله ای به داخل بدن که احتمال ایجاد عفونت را بالا می برد ، جلوگیری می کند.

 

تکنولوژی شارژ بی سیم

« فناوری شارژ بی سیم چیست؟ » موبایل چگونه از تکنولوژی شارژ بی سیم استفاده می کنند؟

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ در این جا اصل موضوع توجه به این است که موبایل چرا و چگونه از این تکنولوژی استفاده می کنند؟ اولین باری که این وسیله تولید شد . هدف این بود که در اماکن عمومی از جمله هتل، فرودگاه، کافی شاپ و رستوران مورد استفاده قرار گیرند و نیازی به حمل شارژر توسط فرد نباشد . استفاده کننده تنها با قرار دادن موبایلش بر روی پد، گوشیش را در این اماکن شارژ می کرد . اما گوشی های مختلف با استانداردهای متفاوت موجودند و این مسئله پیش می آید که در چه مکانی چه پدی و با چه استانداردی موجود باشد تا موبایلهای مختلف را مورد پشتیبانی خود قرار دهد . پس باید در ابتدا استاندارد های موجود را مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد .

استانداردها

 با ورود هر تکنولوژی به دنیای دیجیتال، استانداردهایی معرفی شده اند . بعضی ها قدیمی تر بوده اند و جدیدترها نیز خودنمایی کرده اند . در این میان هر کدام طرفدارانی یافته اند و نقدهایی به بعضی از آنها نیز وارد شده است و در مواردی متوقف شده اند . شارژ وایرلس نیز از این قضیه مستثنی نیست . در حال حاضر کشمکش چندانی میان استانداردها موجود نیست و خوب و بد از هم غربال شده اند . حال به نقد استاندارهای باقی مانده می نشینیم و مزایا و معاب هر کدام را در صورت وجود بررسی می کنیم .

 

« حتما بخوانید  گلکسی S8 سامسونگ ؛ با رابط کاربری جدید Samsung experience

استاندارد Qi ؛ قدیمی و پر ادعا

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ در سال 2008 استاندارد Qi معرفی شد . برای اولین بار Wireless Power Consortium این استاندارد را به کار برد . بر روی این استاندار اصلاحاتی صورت گرفت و توسعه داده شد . استاندارد Qi مورد توجه بالایی قرار گرفت و در حال حاضر بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرد . 200 شرکت بزرگ و کوچک را جذب خود کرد است و سازندگان بسیاری را به طرفداران خود تبدیل کرده است . شرکتهایی بزرگی همچون سامسونگ ، گوگل ، سونی، مایکروسافت و … از این استاندارد بهره برده و از آن پشتیبانی می کنند .

 

شارژ مغناطیسی

با قرار دادن موبایل بر روی پد ، سطح الکتومغناطیسی انرژی را به موبایل منتقل می کند و باعث شارژ گوشی خواهد شد . قدرت ارائه شده توسط دستگاه حدود 5 وات است که با انرژی مورد نیاز موبایل و میزان انرژی انتقال داده شده توسط شارژرهای سیمی برابر است . این استاندارد در دو نسل قبلی پرچمداران مارک های معتبر، مورد استفاده قرار گرفته است . این استاندارد که استاندارد شارژ القایی نیز خوانده می شود، در بسیاری از حوزه های دیگر علاوه بر اسمارت فون ها مورداستفاده قرار گرفته است .

استاندارد Qi
« فناوری شارژ بی سیم چیست؟ » شارژ همزمان بیش از یک دستگاه با این استاندارد

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ استاندارد دیگری در سال 2012 توسط Proctor & Gamble and Powermat معرفی شد . این استاندارد PMA نام گذاری شد و بسیاری با نام Powermat نیز آن را می شناسند . 60 شرکت بزرگ و معتبر از این استاندارد پشتیبانی می کنند . در سال سه سال پس از معرفی، این استاندارد با Rezence ادغام شد و مورد توجه بیشتری قرار گرفت . این استاندارد نیز همچون Qi از روش شارژ القایی برالی انجام پروسه شارژ استفاده می کند . اما متفاوت از آن است . در روش قبلی تنها می شد یک موبایل را در فاصله نزدیک حداکثر 4 سانتیمتری قرار داد، اما با این استاندارد این امکان وجود دارد که چند وسیله را به طور همزمان بر روی پد قرار داد . به طور همزمان شارژ کرد . البته این وسیله می تواند تنها موبایل نباشد ، بلکه وسیله دیگری باشد که این استاندارد را پشتیبانی کند .

 

استاندارد PMA
استاندارد PMA

 

کارایی استاندارد PMA

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ استاندارد PMA برای سازمان ها و کسب و کار بسیار مورد توجه بیشتری قرار می گیرد . در روش قبلی هر دستگاهی بر روی پد قرار می گرفت و بدونه دادن نام و نشانی پروسه شارژ دستگاه انجام می گیرد . اما این استاندارد قبل از اینکه کار را شروع کند، به دستگاهی که با آن ارتباط برقرار کند ID خواهد داد و سپس اطلاعاتی را در مورد فرد ذخیره می کند . مشخص کمی کند که به چه نوع سرویسی نیاز دارد .

 

اگر در سازمانی از این وسیله استفاده شود در مورد بازاریابی نیز کمک حال خواهد بود و برای تبلیغات نیز کاربرد دارد . البته در حال حاضر این استاندارد تا این حد گسترده نشده است و در این راه قدم برداشته است . از بسیاری از جهات می توان این استاندارد را از  Qi بهتر دانست . اما تنها عیبی که به PMA وارد است این که برندها و مدل های کمتری از دستگاهها را به نسبت استاندارد قبلی پشتیبانی می کند .

 

ارتباط با موبایل از طریق دانگل

 البته عدم پشتیبانی از دستگاهی خاص توسط دستگاههایی با این استاندارد قابل حل است . کاربر با اتصال یک دانگل به موبایل یا هر وسیله دیگر می تواند این ارتباط را برقرار کند . البته در واقع کاربر زمانی از شارژ بی سیم استفاده می کند که نخواهد هیچ وسیله ای اعم از شارژر و یا دانگل را همراه خود حمل کند . در واقع این تکنولوژی برای همین منظور تولید شده است . پس نمی توان این روش را بسیار مناسب دانست . اما در حالات ضروری مناسب است .

 

« فناوری شارژ بی سیم چیست » شارژ بیش از یک دستگاه در فاصله دور

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ همزمان با معرفی استاندارد ¬ PMA¬شرکت Energous نیز به فکر ایجاد استاندارد دیگری بود . این استاندارد با نام WattUp معرفی شد . تکنولوژی جدید از طریق ارسال سیگنال های رادیویی انرژی را ارسال می کند . این امواج قدرتی در حدود 10 وات دارند و آن را به گجت مورد نظر ارسال می کنند . این میزان برای تمامی دستگاه ها از جمله اسمارت فون ها گجت های پوشیدنی مناسب است .

در WattUp لازم نیست گجت و دستگاه شارژر اتصال نزدیک داشته باشند و تا فاصله 4.5 متری، شارژ صورت می گیرد . این استاندارد جدیدترین نوع شارژ بی سیم است . هنوز امکان هماهنگی آن با وسایل زیادی وجود ندارد؛ اما به زودی این مکان گسترده تر خواهد شد .

 

 

استاندارد WattUp
استاندارد WattUp

ادغام ؛ برنده سابقه یا نوآوری

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ پس از ادغام A4WP  و  PMA و تغییر نام آن به AirFuel اکنون دو استاندارد برای شارژ بی سیم باقی مانده است . استاندارد جدید از تلفیق دو استاندارد پیشین تولید گشته است و استاندارد پیشین را نیز پشتیبانی می کند . استاندارد ” چی ” یا Qi قدیمی تر است و دستگاههای بیشتری را پشتیبانی می کند . کمپانی های بزرگی این استاندارد را پذیرفته اند و در ساخت لوازم تولیدیشان آن را به کار خواهند برد . اما باید منتظر بود و دید که استاندارد نو ظهور چگونه عمل می کنند و آیا در این رقابت خود برنده می شوند؟ یا به نفع رقیبشان کنار می کشند؟

 

« فناوری شارژ بی سیم چیست » اگر گوشی شارژ بی سیم نداشته باشد ،چه باید کرد؟

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ در اکثر موبایل های نسل جدید قابلیت اتصال به صورت بی سیم و شارژ شدن وجود دارد . کاربران می توانند به راحتی موبایلشان را شارژ نمایند . البته باید شارژر بی سیم با باتری موبایل دارای یک استاندارد باشند . ممکن است گوشی جدیدی که خریداری می کنید این فناوری را پشتیبانی نکند . اگر دوست دارید از این فناوری بی بهره نباشید راه چاره برای شما نیز موجود است . شما با خریداری Powermat Ring « حلقه ی پاورمت » می توانید این قابلیت را به موبایلتان هدیه دهید . Powermat Ring توسط پورتی به درگاه موبایل متصل خواهد شد .

 

 

charge-hero

آیفون با نبود شارژ بی سیم چه می کند؟

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ این قابلیت برای گوشی های آندرویدی تکامل بیشتری یافته است . موبایل های آیفون به طور مستقیم و بدونه رابط از این امکان پشتیبانی نمی کنند . البته به احتمال زیاد به زودی شاهد این فناوری در موبایل های این برند خواهیم بود . اما اپل است و غیر قابل پیش بینی و هنوز مشخص نیست که استاندارد پذیرفته شده در گوشی های این شرکت چه خواهد بود .

 

آیا از دو استاندارد موجود پشتیبانی می کند . یا اینکه برای محصولات خود استاندارد دیگری را تعریف و طراحی خواهد کرد؟ این پیش بینی با توجه به انحصار طلبی اپل دور از ذهن نیست . البته در حال حاضر می توان به وسیله Powermat Ring ی که دارای کابلی با پورت Lightning باشد . شارژ وایرلس امکان پذیر خواهد بود . اکنون آیفون را می توان با قاب هایی که برای این منظور طراحی شده اند، شارژ نمود .

 

« فناوری شارژ بی سیم چیست؟ » چه کار کنیم که در هنگام استفاده از شارژ بی سیم مشکلی پیش نیاید

عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم در موبا

فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ در هنگام استفاده از شارژ بی سیم مسائلی پیش می آید، که باید تولید کنندگان به فکر مرتفع ساختن آنها باشند . اگر تمامی گجت های موجود هر دو استاندارد را پشتیبانی کنند . کاربران هیچ مشکلی در هنگام استفاده نخواهند داشت و لازم به همراه داشتن هیچ وسیله ای برای شارژ گجت نخواهد بود . سرعت شارژ شدن باتری در این روش حدودا پایین است . برای کسانی که گوشیی دارند که هم شارژ بی سیم را پشتیبانی می کند .

 

هم شارژ سریع را ، بدونه شک گزینه دوم انتخاب مناسب تری است و خریداری آدابتوری جهت شارژ بسیار مناسب خواهد بود . البته تولید کنندگان به فکر راه چاره هستند و اقداماتی را انجام داده اند . تا بتوان شارژ را با شارژ وایرلس، با سرعت بالاتری به انجام رساند . اما در حالت کلی در مواقع ضروری که عجله دارید شارژ بی سیم انتخاب مناسبی نیست .

 

 

اگر مطالعه مطب فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ شارژ سریع وایرلس چگونه عمل می کند؟ مفید واقع شده است پیشنهاد ما به شما این است . حتما از این فناوری بهره ببرید و گوشی موبایل خود را به راحتی شارژ کنید.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .