مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

روش صحیح برای شارژ کردن گوشی در هنگام شب

0 72
زمان مطالعه : 7 دقیقه

روش صحیح برای شارژ کردن گوشی در هنگام شب

روش صحیح برای شارژ کردن گوشی در هنگام شب ؛ هر روز از طرف شرکت های معتبر مانند اچ تی سی ؛ سامسونگ ؛ سونی و ال جی بهترین گوشی ها با قابلیت های جدید وارد بازار می شود . شاید بابت خرید گوشی ای مبلغ خیلی بالایی بپردازید و از خراب شدن ان خیلی ناراحت شوید . باتری یکی از اجزای مهم گوشی می باشد که در صورت شارژ کردن نادرست در مدت زمان خیلی کمی خراب می شود و باید یک باتری جدید را خریداری کنید . با خواندن این مطلب می توانید طول عمر باتری خود را افزایش دهید و یک باتری جدید در اختیار داشته باشید.

«شارژ کردن گوشی»

«شارژ کردن گوشی» ما از اطرافیانمان این جمله را خیلی شنیده ایم که در در شب گوشی  را تا صبح به شارژ وصل نکنید . چون به باتری ان اسیب وارد می شود . ایا این جمله واقعیت دارد و واقعا به باتری اسیب وارد می شود . هیچ وقت نمی توان با گوشی بدون باتری کار کرد باتری جزء یکی از حساس ترین اجزای گوشی می باشد که اگر شارژ کم یا شارژ زیاد داشته باشد طی مدت زمان اسیب می بیند .

زمانی که گوشی شما شارژ ندارد و کاملا خالی است اگر ان را به شارژ وصل کنید در مدت دو یا سه ساعت کاملا شارژ می شود و باید ان را از پریز بکشید ولی اگر در شب ان را به برق وصل کنید و بخوابید . بعد از دو سه ساعت که کاملا شارژ شد ، رفته رفته در هنگام استفاده شارژ زود تر تمام می شود . تا جایی که در صورت شارژ کامل هم نمی توانید مدت زیادی با ان کار کنید.

شارژ کردن در مدت زیاد

برخی از افراد فکر می کنند که در صورت کامل شدن شارژ گوشی اگر مدت زمان بیشتری به برق وصل شود مدت بیشتری می توان با ان کار کرد ولی این کاملا اشتباه است و در صورت پر شدن شارژ گوشی اگر ان را از برق جدا نکنید نه تنها عمر شارژ پایین می اید بلکه برق بسیار زیادی هم مصرف می کند . باید باتری خود را در حالت نرمال نگهدارید یعنی نه کم تر از بیست درصد باشد نه بیشتر از 80 درصد. چون در غیر این صورت در طی مدت زمان به باتری اسیب وارد می شود و کارکرد خود را از دست می دهد . از جدا نکردن گوشی از پریز در صورتی که کاملا شارژ شده است خوداری کنید . هم چنین وقتی که شارژ اون تمام شد زود ان را به پریز وصل کنید. تا عمر باتری خود را افزایش دهید.

نحوه ی صحیح شارژ کردن گوشی

شارژ کردن گوشی

در صورتی که گوشیتان به شارژ وصل باشد هنگامی که کاملا پر است ممکن است شما حواستان نباشد برایتان پیام کوتاه یا تماس بیاید که باعث می شود شارژ گوشی خالی شود و دو باره پر شود . و طی مدت زمان و تکرار چندین دفعه ی ان باتری خراب می شود و مجبور می شوید یک باتری تازه بخرید. شما اگر از وسیله ای زیاد کار بکشید مثلما تا مدتی کار می کند و اگر مواظب نباشید زود از کار می افتد. این موضوع درباره ی باتری هم صدق می کند و شما با هر عمل می توانید عمر ان را کاهش دهید.

هنگامی که شارژ گوشی تان رو به اتمام بود به جای این که با ان کار کنید تا کاملا خالی بشه ان را به شارژ وصل کنید و در هنگامی که داشت کاملا پر می شد یعنی حداکثر به 95 درصد رسید ان را از شارژ جدا کنید تا عمر کوتاهی نداشته باشد . برای این که باتری گوشیتان سالم بماند و چندین سال برایتان کار کند باید سعی کنید . هر ماه تا گوشی کاملا خالی نشود ان را شارژ نکنید . در صورتی که شارژ ان خالی شد ان را پر کنید و تا پر می شود با ان کار نکنید.

گوشی همراه خوب سرما و گرما نیست

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود باتری اسیب ببیند گرما و سرما است. گرما و سرما دو عواملی هستند که تا حد زیادی به باتری اسیب وارد می کنند و بافت ان را از بین می برند . خیلی مواظب باشید که گوشی تان را در جای خیلی گرم یا سرد نگذارید و همیشه ان را در حالت متعادل نگهداری کنید . برخی از افراد گوشی هایشان را در ماشین شارژ می کنند که این کار خیلی درست نیست و اگر چندین بار تکرار شود باتری گوشی اسیب می بیند .

پس تا وقتی که مجبور نشوید و به پریز دسترسی نداشتید از شارژ کردن گوشی در ماشین خودداری کنید. هم چنین اگر گوشیتان را برای شارژ کردن به کیس کامپیوتر وصل کردید حتما ان را به درگاه های پشت کیس وصل کنید . در کل این شارژ کردن هم درست نیست و طی مدت زمان باتری اسیب می بیند . و وصل کردن گوشی به درگاه های جلو باعث می شود که باتری زود تر اسیب ببیند . هنگامی که گوشی در حال شارژ است بسیار گرم می شود پس گوشی را در جاهای خیلی گرم به شارژ وصل نکنید . سعی داشته باشید که در مکان های خنک گوشی تان را شارژ کنید.

« حتما بخوانید  اپلیکیشن Trusted Contacts آندروید چیست ؛ برنامه ردیاب مخاطبین

هم چنین برای این که از گرمای زیاد گوشی در هنگام شارژ جلوگیری کنید وقتی ان را به پریز وصل کردید قاب ان را جدا کنید چون قاب گوشی خود گرمای زیادی به گوشی شما می بخشد و عمر باتری را کاهش می دهد . گرما باعث می شود که حافظه ی گوشی پایین بیاید . اگر گوشی را در دمای 19 درجه قرار دهید ظرفیت باتری در مدت یک سال بیست درصد کاهش می یابد . هم چنین اگر ان را در 40 درجه نگهداراید . حافظه ی ان 35 درصد کاهش می یابد و طی چند سال کاملا از بین می رود.

نحوه ی صحیح شارژ کردن

چند بار شارژ کردن به جای یک بار شارژ کردن در روز

خیلی از افراد تا زمانی که گوشی شان کاملا خالی نشود ان را به شارژ وصل نمی کنند و این کار اشتباه انان باعث می شود در مدت زمان خیلی کمی عمر شارژ باتری کاهش یابد . در واقع بسیار از موبایل ها دارای باتری lithium-ion هستند و برای این که زود عمر ان تمام نشود باید ان را قبل از این که به صد در صد شارژ برسد ان را از شار ژ جدا کنید . برای این که باتری عمر بیشتری داشته باشد سعی کنید ان را در هشتاد درصد از شارژ جدا کنید . در این صورت کارایی بیشتری خواهد داشت.

به جای این که یک بار و در مدت زمان زیادی گوشی را به شارژ وصل کنید سعی کنید در طول روز چندین دفعه و در مدت زمان های کم گوشی تان را شارژ کنید . اگر این عمل را انجام دهید هم طول عمر باتری افزایش می یابد هم مدت زمان بیشتری می توانید با ان کار کنید . هنگامی که شارژ گوشی تان تمام شد ان را عقب نیندازید و حتما به شارژر وصل کنید . چون اگر گوشی در موقع لزوم به شارژ وصل نشود عمرش کاهش می یابد . به یاد داشته باشید که بیشتر از دو ساعت گوشی را به شارژ وصل نکنید.

باتری گوشی های هوشمند

باتری گوشی های هوشمند و جدید را باید طی چندین دفعه در روز شارژ کنید و قبل از این که کاملا خالی شود ان را به شارژر وصل کنید . اما گوشی های قدیمی معمولا دارای باتری نیکل کادمیم هستند که باید هر چند وقت یک بار کاملا خالی شوند و سپس ان ها را شارژ کنید چون فراموشی دارند و طی مدت زمان یادشان می رود واقعا چقدر طرفیت دارند . البته این کار را باید با باتری های امروزی هم انجام داد ولی حداقل ماهی یک بار اما باید این کار را در گوشی های قدیمی هر یک یا دو هفته انجام دهید . باتری های نیکل کادمیم مثل باتری های امروزی نیستند و در هنگام خرید گوشی تازه که دارای این باتری بود . باید قبل از این که با ان کار کنید حتما ان را به مدت ده تا پانزده دقیقه به شارژ وصل کنید.

شارژ کردن با بیسیم

این روزها تولید کننده گان برای شارژ کردن راحت گوشی شارژ بیسیم را طراحی کرده اند . ممکن است شارژ کردن با بیسیم راحت باشد و تا مدتی مشکلی نداشته باشد . اما گرمای بسیار زیادی تولید می کنند و مصرف انرژی بسیار بالایی دارند و بعد از مدتی بسیار کمی عمر باتری را کاهش می دهند . سعی کنید که از شارژ های کابلی به جای بیسیم استفاده کنید که بسیار سالم ترند و عمر باتری گوشی شما را افزایش می دهند.
نحوه ی صحیح شارژ کردن
بعضی مواقع وقتی که شارژ باتری خالی می شود برخی از افراد ان را به شارژ وصل نمی کنند و فکر می کنند که این طوری به باتری اسیب وارد نمی شود و برای مدت زمان زیادی باتری بدون شارژ باقی خواهد ماند .

این کار ما به جای این که طول عمر باتری را افزایش یابد در مدت زمان خیلی کوتاهی عمر باتری تا حد زیادی کاهش می یابد پس از انجام دادن این کار خوداری کنید و همیشه در هنگامی که باتری خالی شد یعنی به بیست درصد یا حداقل ده درصد رسشید ان را به شارژ متصل کنید . در صورتی هم که برای مدت زمان طولانی از گوشی استفاده نکردید سعی کنید حتما ان را در صورتی که چهل درصد شارژ دارد کنار بگذارید . چون در مدتی که با ان کار نمی کنید حداقل پنج یا ده درصد شارژ ان خود به خود خالی می شود.

نکاتی که از تمام شدن زودرس طول عمر باتری جلوگیری می کند

هنگامی که یک گوشی تازه می خرید ان را به مدت 4 ساعت به شارژ وصل کنید بدون این که با ان کار کنید . هم چنین در مواقع دیگر هم وقتی که گوشی در حال شارژ است با ان کار نکنید . وقتی که از وای فای « Wi-Fi» یا جی پی اس « GPS» استفاده نمی کنید ان را خاموش کنید و در هنگام شارژ کردن گوشی از بازی کردن یا برقراری تماس خوداری کنید تا از کاهش عمر باتری جلوگیری شود . یکی دیگر از نکته های مهم در هنگام شارژ کردن گوشی استفاده از شارژر های سالم و اصل می باشد . در صورتی که از شارژرهای تقلبی که در بازار جداگانه فروخته می شود استفاده کنید به باتری اسیب وارد می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .