مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

لوازم جانبی دوربین ؛ راهنمای خرید لوازم جانبی دوربین

0 140
زمان مطالعه : 5 دقیقه

لوازم جانبی دوربین

لوازم جانبی دوربین ؛ برای همه ی عکاسان حرفه ای لازم و ضروری میباشد ؛ عکاسی یک حرفه و یک هنر است، اگه به عنوان یک کار و یک حرفه به عکاسی نگاه شود، یک حرفه ی پردرآمد محسوب میشه و اگر به عنوان یک هنر بهش نگاه کنیم خاص ترین و متفاوت ترین احساس دنیا رو به همراه داره، عکاسی از معدود هنرهایی است که هم سرگرمی است هم دلگرمی. در هر صورت عکاسی کردن به صورت حرفه ای نیازمند تجهیزات مختلفی است که مخصوص عکاسی می باشد. سایت تا خرید در ادامه انواع تجهیزات مورد نیاز عکاسی را مورد بررسی قرار داده است.

 فلاش یا نور کمکی (لوازم جانبی دوربین )

عکاسی در شب یا در مکانهای تاریک نیازمند نور مصنوعی است و باید نوری باشد که کمبود نور را جبران نماید، فلاش یک نوع نور کمکی است که برای تمام عکاسان لازم و ضروری است. دوربین هایی که قابلیت گرفتن تصاویر در مکانی تاریک را دارند از قابلیت نور کمکی « فلش» استفاده می کنند. یک روش کار آمد و مفیدی که در مواقع تاریکی به داد عکاسان می رسد نور سفید یا همان فلاش است که هنگام باز شدن شاتر روشن می شود و محیط را روشن می کند ؛ البته این نور سفید خالی از مشکل نیست و چندان کیفیت عکس را بالا نمی برد سفید شدن قسمتی از عکس و ….از جمله مشکلات  فلاش خواهد بود.

سه پایه برای دوربین ( لوازم جانبی دوربین )

جهت جلوگیری از لرزش دوربین از سه پایه استفاده می شود ؛ سه پایه همانند تکیه گاهی برای دوربین عمل می کند و از لرزش آن در حین عکسبرداری جیوگیری می کند، لرزش در هنگام عکس گرفتن وقتی اتفاق می افتد که سرعت شاتر کمتر از سرعت لرزش دست عکاس باشد بطور کلی هر گاه سرعت شاتر دوربین از فاصله ی کانونی آن کمتر باشد از سه پایه استفاده کنید.
برای افزایش عمق میدان هنگام گرفتن عکس می توانید از سه پایه استفاده کنید، برای گرفتن عکسهای سلفی یا خویش انداز که باید خودتان از خودتان بگیرید بهترین کار استفاده از سه پایه است،  یا حتی برای عکسهای دسته جمعی که می خواهید خودتان هم در تصویر حضور داشته باشید باید از سه پایه استفاده شود.

سه پایه بزرگ «Full-sized Tripod»

سه پایه بزرگ  از وسیله های لازم و ضروری برای عکاسان است و یک تکیه گاه برای دوربینتان خواهند بود و همچنین سه پایه های بزرگ دارای امکانات زیادی می باشند ؛ نگهدارنده ی پایه ها، سر چرخان برای عکسهای پانوارما و…

سه پایه ی دوربین

سه پایه کوچک «Minipod»

سه پایه ی کوتاه از سه پایه ی کوتاه تشکیل شده است، برای جلوگیری از افتادن آن باید از وزنه های بر روی پایه ها استفاده کرد، این نوع سه پایه طراحی فشرده ای دارند و اندازه ی سه پایه های آن کوتاه هستند.

لوازم جانبی دوربین سه پایه ی مونوپاد

سه پایه فشرده «Compact Tripod»

سه پایه ی فشرده دارای پایه های بلند و تاشودار هستند که با جمع کردن پایه ها بسیار راحت و قابل حمل می شوند.

سه پایه فشرده

تک پایه «Monopod»

تک پایه ها جای زیادی را نمیگیرند و برای عکاسی در میان جمعیت زیاد و شلوغی های مناسب هستند و لبیشتر شبیه سه پایه ایست که تکیه گاه آن در قسمت بالا قرار دارد.

سه پایه رومیزی «Table Top Tripod»

سه پایه ی رومیز قابلیت تاشو بودن را دارند و به راحتی حمل می شوند و در کیف نیز جا می شوند، بیشتر برای عکس در فضای کوچک مناسبتر هستند و قابلبیت باز شدن و بالا آمدن را ندارند.

گیره «Clamp»

گیره دارای یک فک متحرک است که بوسیله ی آن می توان آن را به سطوح مختلفی همچون دسته ی صندلی و شاخه درخت و…قفل کرد و سپس دوربین را بر روی آن گذاشت و تکیه گاه محکم و مناسبی برای دوربین محسوب می شود =، البته دقت داشته باشید که سایز گیره ی این نوع پایه ها نباید از سایز سطحی که از آن جهت قفل کردن گیره استفاده می کنید بیشتر باشد.

گیره دوربین

سه پایه مکنده «Suction Pod»

این سه پایه به سطوح صیقلی چسبیده می شود این نوع سه پایه ها بدون افتادن ولیز خورد در محل مورد نظر ثابت می شوند و شما به راحتی می توانید از آن برای تکیه گاه دوربین خود استفاده کنید، سه پایه های مکنده بر روی سطوحی همچون شیشه و روی کابینت و امثال آنها نصب می شوند.

سه پایه مکنده ی دوربین

تکیه گاه های موقت مانند دیوار و درخت و… نیز می توانند بطور موقت مورد استفاده قرار گیرند که البته هر گز به پای سه پایه ها نمی رسند.

فیلتر uv

فیلترها از دیگر لوازم جانبی هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، هر کدام از انواع فیلترها کارکرد متفاوتی دارد و در شرایطی خاص استفاده می شود. در اینجا چند نمونه از فیلترهای دوربین عکاسی و تاثیر هر کدام بر روی عکس ها را ذکر کرده ایم.

فیلتر فرابنفش همان فیلتر uv است که از شیشه ای شفاف جها جذب پرتوهای فرابنفش خورشید تشکیل شده است و از ورود این پرتوها به دوربین جلوگیری میکند، فیلتر فرابنفش، از لنز محافظت میکند و همانند محافظی از شکسته شدن و آسیب دیدن لنز هنگام برخورد با موانع عمل می کند. فیلتر فرابنفش، رنگ آبی کم رنگ در عکسها ایجاد می کند.

فیلتر فرابنفش

فیلتر پولارایز

فیلتر پولارایز از دو صفحه ی شیشه ای متحرک تشکیل شده است و از آن جهت که نور در همه ی جهات و زوایا حرکت می کند و در اثر برخورد با سایر ذرات و موانعی که بر سر راهش قرار دارد تغییر جهت داده و و به سایر جهات منعکس می شود، اما اگر نور، با سطوحی مانند آب و یا شیشه برخورد کند، بعد از شکسته شدن در یک جهت منعکس می شود. به این فرایند پلاریزه شدن امواج نور می گویند. فیلتر پلولارایز نیز که از دو صفحه ی شیشه ای تشکیل شده است، جهت حذف انعکاس ها در دوربین ها به کار می رود. همچنین افزایش کنتراست رنگ آبی نیز از دیگر مزیت های این فیلتر است.

فیلترپولارایز

فیلتر اسکای لایت

این فیلتر نیز به منظور حذف آثار گرد و غبار آسمان، در تصاویری که آسمان قسمتی از عکس را تشکیل می دهد استفاده می گردد، استفاده از این فیلتر رنگ صورتی بسیار کم رنگی در عکسها ایجاد می کند، اگر از فیلتر اسکای لایت استفاده شود، دیگر نیازی نیست از فیلتر فرابنفش استفاده گردد. هنگام راهنمای خرید دوربین  به انواع لوازم جانبی دوربین هم توجه بفرمایید و در صورت نیاز آنها را تهیه فرمایید.

فیلتر اسکای لایت

امیدواریم با دوربین و لوازم جانبی خوب و با کیفیت ، سالیان سال از هنر عکاسی لذت ببرید.
« حتما بخوانید  کارکرد و استفاده از سشوار خانگی ؛ نکات ایمنی و طرز استفاده
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .