مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مراکز گردشگری دبی مراکز دیدنی و تفریحی دبی

0 112
زمان مطالعه : 8 دقیقه

مراکز ومناطق دیدنی دبی جاذبه های گردشگری دبی امارات

مراکز گردشگری دبی ؛ از شهرهای امارت متحده است و یکی از هفت امارت امیر نشین است و دارای بیشترین جمعیت در بین این هفت امارت است.

دبی شهری متمایز از سایر شهرهای امارات متحده عربی می باشد. 

درآمد دبی از منطقه ی آزاد جبل علی و همچنین گردشگری و دیگر خدمات تجاری تامین می شود. امارت دبی در جنوب کشور ایران واقع شده است. دبی دومین شهر بزرگ بعداز بوظبی به حساب می آید. دبی پایتخت تجاری امارات است. این شهر دارای جاذبه های مدرن و تاریخی و طبیعی فراوانی است و همچنین تجارت در دبی یکی از جاذبه های مهم آن به حساب می آید. فرودگاه بین المللی دبی که در داخل شهر واقع شده است بخاطر طراحی بی نظیرش چندین جایزه ی بین المللی را از آن خود کرده است. برای دیدن مراکز خرید دبی این مطلب را بخوانید.

دبی بوسیله ی یک رودخانه «خور دبی» به دو بخش «دیره» و «بردبی» تقسیم شده است.
دیره در شمال شهر دبی واقع شده است و بردبی که در جنوب شهر است، امیران دبی با ساخت برجها و ساختمان های عظیم تجاری چشم اندازی فوق العاده به آن بخشیده اند. این دو بخش دیره و بر دبی بوسیله ی دو پل «قرهود» و «آل مکتومم » رفت و  آمدی سریع و راحت را فراهم کرده اند.

مراکز گردشگری دبی

آب و هوای دبی در اکثر روزهای سال گرم و شرجی است بنابراین بهترین زمان برای سفر آبان تا اسفند است.

آب و هوای دبی

این شهر زیبا مقصد مسافران تجاری، گردشگران و توریسم های دنیا می باشد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی دبی که یک خط ساحلی می باشد و اطراف آن را صحرا فرا گرفته است، که آب وهوای گرم دبی از آن ناشی می شود و تنها در نیمه ی دوم سال هوا خنک تر است. آسمان و آفتاب گرم و ابر و باران تاثیری بر میزان ورود مسافران و گردشگران به این شهر ندارد و شهر دبی با هر شرایط جوی که داشته باشد جذاب است و دیدنی. به دلیل اینکه تابستان دبی بسیار گرم است لذا ارزانترین تورهای مسافرتی دبی مخصوص این فصل است. خرداد تا شهریور دمای هوا بین 24 تا 40 درجه سانتیگراد است.

در شهر دبی مکانهای تفریحی بسیار و مراکز خرید بزرگ و همچنین مناطق دیدنی زیادی وجود دارد که می توان در سفر به دبی از آنها دیدن کرد و سفری تکرار نشدنی را تجربه کرد. پاساژهای بسیار بزرگ و زیبا، خط مترو که در آسمان حرکت می کند، پیست اسکی مهیج، پارکهای آبی، برجهای بلند و جزایر عجیب مصنوعی، وسواری بر لنچ های عربی، جت اسکی، دلفین شو، شتر سواری و…از دیدنیهای شهر زیبای دبی هستند.

برج خلیفه ( مراکز گردشگری دبی )

در این برج پرسرعت ترین آسانسور دنیا وجود دارد به طوری که در هر 1 ثانیه 18 متر را طی می کند.

برج آسمان خراش خلیفه در شهر دبی واقع شده است. این برج با ارتفاعی حدود یک کیلومتر، عنوان بلندترین سازه را در دنیا به خود اختصاص داده است. این برج 160 طبقه دارد و دارای بخش های مختلف تفریحی، مسکونی، تجاری و ادرای می باشد و بخشی از آن نیز به هتل اختصاص داده شده است.  

برج العرب ( مراکز گردشگری دبی )

در واقع این هتل زیبا با ارتفاع 321 متر جزء منحصر به فردترین و خاص ترین هتل های دنیا محسوب می شود.

از دیگر مکانهای دیدنی در دبی برج العرب است. این هتل زیبا بر روی جزیره ی مصنوعی ساخته شده است این جزیره مصنوعی 280 متر از ساحل خلیج فارس فاصله دارد. این هتل دارای 202 سوئیت دوبلکس است که کوچکترین آنها 169 متر مربع و بزرگترین آنها 780 متر مربع مساحت دارند. هر کدام از سوئت ها چشم اندازی زیبا دارند. یک از رستورانهای این هتل در ارتفاع 200 متری از سطح خلیج فارس واقع شده است.

سفرهای بیابانی ( مراکز گردشگری دبی )

از جاذبه های شهر دبی گردش در بیابان های آن است. پناهگاه بیابانی المها، توریستی ترین مکان دبی است. این بیابان با چشمه های معدنی آن و چادرهای مجلل و استخرهای خنک خصوصی دارای چشم انداز بی نظیری است.

سواحل دبی ( مراکز گردشگری دبی )

پارکهای ساحلی این شهر همواره مکانی دیدنی و تفریحی جذابی برای گردشگران و مسافرانی هستند که به دبی سفر می کنند.

هر کسی که به دبی سفر می کند حتما قدم زدن در کنار سواحل بسیار زیبای دبی و شنا کردن در این آبهای آرام را تجربه می کند. برای همه ی علاقه مندان به ورزش و تفریحِ شنا کردن سواحل زیادی در دبی هست که می توانید از آنها بهترین استفاده ی ممکن را ببرید. سواحل عمومی و پارکهای ساحلی و سواحل خصوصی هتل ها برای این دسته از مسافران در نظر گرفته شده است. که هر کدام بنا بر امکاناتی که دارند ورودیه های متفاوتی دارند. سواحل عمومی برای همه ی مردم بدون ورودیه بوده و هزینه ای بابت استفاده از آن مکان دریافت نمی شود. سواحل عمومی دبی از کنار تالاب الممرز در شمال شرقی دبی شروع می شود که شامل منطقه ی مخصوص برای شنا، جت اسکی می باشد.

ساحل کرنیش جمیرا مکان بسیار مناسبی برای آفتاب گرفتن و شنا کردن است. همچنین سنگ چین کنار این ساحل مکان مناسبی برای ماهیگیری نیز می باشد. ساحل عمومی مابین هتلهای متروپولیتین و هتل ساحلی از دیگر سواحل دبی هستند. 

باغ میرکل ( مراکز گردشگری دبی )

این باغ زیبا متنوع ترین باغ جهان از نظر پوشش گل و گیاه می باشد و همچنین با 45 میلیون نوع گل متفاوت، به عنوان بزرگترین باغ گیاه شناسی دنیا شناخته شده است. باغ میرکل در تابستان بسته می باشد چرا که در بیابان احداث شده است.

 

سرزمین عجایب دبی ( مراکز گردشگری دبی )

سرزمین عجایب دبی از خاص ترین و منحصر به فردترین پارکهای خاورمیانه است.

این پارک مهیج سه بخش دارد خیابان اصلی، پارک سرگرمی ها، پارک آبی و در هر کدام از این بخش ها سرگرمی ها و بازیهای متفاوتی عرضه می شود. این پارک برای همه ی سنین مهیج است و در کنار خانواده می توانید روزی به یاد ماندنی را در این سرزمین تجربه کنید. همچنین استخر و فروشگاههای عرضه مواد غذایی از دیگر امکانات پارک می باشد.

پارک آبی وایلد وادی  ( مراکز گردشگری دبی )

این پارک بر اساس افسانه ی قدیمی سندباد طراحی گردیده است.

پیشرفته ترین پارک آبی دنیا  همین پارک می باشد که بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی آبی دارد. این پارک با مساحتی در حدود 5 هکتار بین هتل برج العرب و هتل ساحلی جمیرا قرار دارد. پارک آبی وایلد وادی دارای سرسره های آبی انفجاری و بخش موج سواری و سرسره سرعت «یکی از بلندترین و پرسرعت ترین سرسره های دنیا به شمار می رود». و…است.

این پارک با طراحی زیبا و فوق العاده ای که دارد جایزه ی بهترین طراحی و ارائه پارکهای آبی را به خود اختصاص داده است.

پارک آبی آتلانتیس دبی ( مراکز گردشگری دبی )

پارک ابی آتلانتیس دارای تفریح هایی چون فواره های باشکوه، سرسره های آبی بلند، تونل شیشه ای کوسه ها، حوضچه های مواج شنا، تیوب سواری فردی، زمین های بازی، استخر مخصوص کودکان، …. و هر آنچه که برای شادی و هیجان لازم است در این مجموعه آبی فراهم شده است. برای همه ی دوستداران ورزش های آبی در همه ی فصول سال دایر می باشد. این پارک آبی در نوع خود متحصر به فرد است.

پارک صفا ( مراکز گردشگری دبی )

ارک دبی می باشد و محبوبیت خاصی در دل مردم دارد و همچنین از زیباترین پارکهای دبی می باشد. 

در این پارک زیبا برج ایفل، تاج محل و… در اندازه ی کوچک ساخته شده اند. در این پارک مکانهای خاصی برای تفریح و سرگرمی در نظر گرفته شده است، ماشین های بازی، بازیهای الکترونیکی، زمین فوتبال و والیبال، با کرایه ی دوچرخه و چهار چرخهایی که در این پارک اجاره داده می شوند شما می توانید در این پارک 64 هکتاری گردش کنید.

پارک خور ( مراکز گردشگری دبی )

یکی از مکانهای تفریحی دبی پارک خور است، شهر بچه ها نیز در داخل همین پارک بزرگ قرار گرفته است و سرزمین عجایب نیز در مجاورت این پارک است.
این پارک بزرگ که طولی برابر 2.6 کیلومتر دارد در ساحل خور دبی قرار گرفته است. در این پارک امکانا تفریحی زیادی در اختیار گردشگران قرار می گیرد، اسکله های ماهیگیری، مسیرهای پیاده روی و دو، رستوران ها و فروشگاههای خرید نوشیدنی و غذا، آمفی تئاتر بزرگ، محلی برای طبخ بریانی و… در نزدیکی ورودی پارک یک شهر کودک و موزه برای کودکان قرار دارد.

فراری پارک ( مراکز گردشگری دبی )

پارکی بسیار جالب و دیدنی، جذاب ترین شهر بازی دنیا پارک فرای می باشد. پارک فراری هم مکان تفریح و بازیهای هیجان انگیز و شاد برای همه ی سنین است ؛ نمایشگاه انواع مدلهای ماشین فراری و  همه ی دستگاه های داخل پارک توسط شرکت فراری طراحی و ساخته شده اند. بازدید از این پارک مفرح ساعاتی سرشار از هیجان و شادی را برای شما می آفریند.

پارک زعبیل ( مراکز گردشگری دبی )

یک پارک غیر ساحلی با پوشش گیاهی متنوع و زیاد و مساحتی 52 هکتاری، با معماری خارق العاده و امکانات تفریحی گسترده و مهیج مورد توجه بسیاری از توریست ها قرار می گیرد. این پارک زیبا دارای فضای سبز وسیعی می باشد که در این محوطه زمین گلف و زمین ورزشی، مسیر دو، کریکت ایجاد شده است. این پارک عظیم دارای دریاچه ی اختصاصی و سالن سینما و همچنین محل بازی کودکان می باشد.

 

« حتما بخوانید  رستورانهای bane و غذاخوریهای bane

آکواریوم دبی ( مراکز گردشگری دبی )

این آکواریوم در وسط رستوران المهار قرار دارد که شکل استوانه ای داشته و تنها برای مشتریان رستوران  و مهمانان هتل بازدید از این آمواریوم آزاد می باشد.البته همراه تور هم می توانید از این مکان زیبا بازدید کنید

آکواریوم دبی از مکانهای بسیار دیدنی و جذاب دبی است که در حین استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته، ظاهری طبیعی دارد. این آکواریوم تمام تجهیزات پیشرفته جهت ایجاد آکواریوم از جمله، تجهیزات تنظیم نور، تجهیزت تنظیم شوری آب، محفظه ی آب و دستگاه تنظیم اکسیژن و تغذیه ی خودکار غذاهای موجودات دریایی این تنظیمات محیطی کاملا طبیعی را بوجود آورده اند.

پيست اسكي دبی ( مراکز گردشگری دبی )

اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه می باشد.

از دیگر مکانهای دیدنی دبی می توان پیست اسکی دبی را نام برد. این پیست اسکی دارای پنج دور است که طولانی ترین دور آن 400 متر و با ارتفاع سقوطی بیش از 60 متر می باشد. مساحت این پیست اسکی سرپوشیده 22500 متر مربع می باشد. ظرفیت پذیرش 1500 نفر اسکی باز و مهمان را دارد. این مکان یک پارک برفی 3000 مترمربعی نیز دارد. در این مکان وسایل اسکی مانند لباس اسکی، چوب اجاره داده می شود. در محوطه ی پارک برفی کافه « St. Moritz » انواع غذاهای بین المملی را ارائه می دهد و همچنین در اواسط ایستگاه
کافه Avalanche  انواع ساندویچ و سوپ و نوشیدنی را برای مهمانان در نظز گرفته اند.

دلفیناریوم دبی ( مراکز گردشگری دبی )

پارک زیبا و بزرگ دلفین ها از بزرگترین مراکز تفریحی دبی می باشد. در این پارک شاهد هنرنمایی دلفینها و سگ های آبی می باشیم که نمایش زیبایشان برای همه سنین جلب توجه می کند. شما میتوانید شنا کردن را در کناراین دلفینها و سگهای آبی تربیت شده تجربه کنید.

اتوبوس شگفت انگیز دبی ( مراکز گردشگری دبی )

اتوبوس شگفت انگیز دبی که در خشکی مانند یک اتوبوس است و  در آب اتوبوس دریایی می شود سفری مهیج و خاطره انگیز را برایتان می سازد.این اتوبوس بعد از گردشی درداخل شهر دبی وارد خور می شود و برروی این رودخانه به گردش می پردازد.

مسجد جمیرا ( مراکز گردشگری دبی )

مسجد جمیرا زیباترین و معروفترین مسجد دبی می باشد که یک گنبد بسیار زیبای 16 متری و دو مناره 40 متری دارد.

همچنین منبر این مسجد که با معماری جدید و زیبا و مجلل طراحی شده است جذابین این مسجد را بیشتر می کند. تصویر این مسجد بر روی اسکناسهای 500 درهمی چاپ شده است. این مسجد به دلیل سنگهای زیبا و ممتازی که در نمای آن بکار رفته است و همچنین چراغانی و نور بسیار زیبای آن در غروب و شب بسیار دیدنی و جذاب به نظر می رسد.

موزه دبی ( مراکز گردشگری دبی )

موزه دبی نیز از دیگر مکانهای دیدنی دبی می باشد در قلعه الفهیدی واقع شده است. این قلعه قدیمی ترین بنای  دبی است. این موزه که سبک زندگی سنتی را نمایش می دهد سعی دارد شیوه زندگی سنتی و آداب و رسوم گذشته را که با سرعت هر چه تمام در حال از بین رفتن هستند در اختیار علاقه مندان این حوضه قرار دهد. در این موزه شمشیر و نیزه و کمانهای قدیم و زره های ساخته شده از پوست کوسه به نمایش گذاشته شده است. در نزدیکی موزه نیز خیمه و قایقهای محلی وجود دارد.

دیوارهای این قلعه از صدف ومرجان دریایی ساخته شده اند که توسط آهک به هم چسبیده اند، تیرهای که جنس آنها چوب است نگهدارنده طبقه ی بالایی می باشند و سقف نیز از ساقه نخل و گل و گچ ساخته شده است. در قلعه بزرگ و میخهای آهنی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .