مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مزیت استفاده از دوربین دوگانه در گوشی هوشمند چیست و استفاده از آن

0 53
زمان مطالعه : 5 دقیقه

مزیت استفاده از دوربین دوگانه در گوشی هوشمند چیست و استفاده از آن . با توجه به اهمیت روزافزون عملکرد دوربین برای سازندگان و کاربران گوشی های هوشمند ، تولید کنندگان برای افزودن ویژگی ها و بهبود کیفیت تصویر ، بسیار تلاش کرده اند. با این حال ، کاربران همچنین تلفن های نازکی را می خواهند ، که اندازه ماژول های دوربین جداگانه را که می توان از آن ها استفاده کرد ، بسیار محدود می کند. این موضوع که صنعت روی ضخامت تلفن تاکید دارد ، باعث شده تا طراحان با اضافه کردن دوربین های اضافی به طرح های خود ، از عرض و ارتفاع بیشتر تلفن ها استفاده کنند. تلفن های هوشمند برتر با سرعت بیشتری به دوربین های دوگانه ( LG G6 ، هواوی P10 ، Honor 8 … ) می پردازند.

استفاده از چندین دوربین ، مجموعه ای از ویژگی های جدید را امکان پذیر کرده است : زوم ، ( HDR ) بهتر ، حالت های پرتره ، ( 3D ) و عکاسی کم نور . در هر حالت ، باید به خاطر داشته باشید که هنوز مراحل اولیه توسعه تلفن های هوشمند چند دوربین است ، بنابراین انتظار نداشته باشید که شاهد پیشرفت سریع فناوری و ویژگی هایی را که طی سال های آینده ایجاد می کند باشیم.

مزایای دوربین دوگانه گوشی های هوشمند


مزیت استفاده از دوربین دوگانه در گوشی هوشمند چیست و استفاده از آن ؛ دوربین دوگانه چیست؟

بگذارید با این سؤال واضح شروع کنیم : دوربین دوگانه چیست ؟
در اصل ، این بدان معنی است که به جای یکی ، دو سنسور عکس وجود دارد . تلفن های هوشمند با این نوع فناوری دارای دو سنسور عکس متفاوت هستند که به صورت متعارف با یکدیگر کار می کنند. این به دوربین اجازه می دهد تا دید دو چشمی انسان را شبیه سازی کند و بنابراین به آن امکان می دهد تصاویر سه بعدی را ضبط کند ، فرایندی که به عکاسی استریو نیز معروف است. به طور کلی ، سنسور اصلی تلفن های هوشمند کم و بیش مانند یک دوربین عادی عمل می کند و سنسور دوم با هدف اضافه کردن عناصری که با سنسور اول قابل جذب نیستند ، خصوصاً از نظر عمق میدان طراحی شده است. ترکیبی از هر دو تصویر ، که به صورت الکترونیکی توسط برنامه دوربین انجام می شود ، نتیجه مطلوب را ایجاد می کند.

مزیت استفاده از دوربین دوگانه در گوشی هوشمند چیست و استفاده از آن

مزایای دوربین دوگانه گوشی های هوشمند
یک دوربین ( DSLR ) می تواند عکس های پر جنب و جوش با جزئیات زیادی با حضور لنزهای منفرد تولید کند ، پس چرا یک تلفن هوشمند برای همان منظور به دوربین دوگانه احتیاج دارد ؟ این می تواند برای بیشتر مردم سؤال شود. برای توضیح ساده تر ، DSLR ها به دیافراگم بزرگ ، لنز بزرگ و سنسور بزرگ مجهز شده اند که باعث می شوند در هنگام عکس گرفتن بتوانند نور کافی و جزئیات کافی را تحمل کنند. اما در تلفن های هوشمند ، ارائه چنین مؤلفه هایی آن را گسترده و احتمالاً غیرممکن می کند. و باتری مصرف شده توسط چنین تنظیماتی فراتر از حد قابل تصور است. بنابراین ، مفهوم دوربین دوگانه به عنوان جایگزینی معرفی شد ، جایی که جزئیات جمع آوری شده از دو دوربین برای تشکیل یک تصویر شبیه به یک خروجی DSLR است.

تعدادی از مزیت استفاده از دوربین دوگانه در گوشی هوشمند چیست و استفاده از آن :

  • عمق بیشتر میدان در تصاویر .
  • focus سریعتر .
  • وضوح بهتر تصویر .
  • رنگ های پر جنب و جوش .
  • جزئیات بیشتر .
  • بزرگنمایی با کیفیت بیشتر .
  • بهبود قابلیت های کم نور / کاهش نویز .
  • جلوه های کاربردی آسان ( جلوه سه بعدی ، واقعیت افزوده ، اثر بوکه و … ) .

مزیت استفاده از دوربین دوگانه در گوشی هوشمند ؛ آینده دوربین دوگانه در گوشی های هوشمند

مزیت استفاده از دوربین دوگانه در گوشی هوشمند چیست و استفاده از آن ؛ تلفن هوشمند دوربین دوگانه آینده ای روشن دارد. تولید تلفن های هوشمند دارای دوربین دوگانه رو به رشد است. بیشتر تلفن های جدید با تنظیم دوربین دوگانه در قسمت عقب طراحی شده اند و برخی از آن ها حتی دوربین دوگانه را در قسمت جلویی نیز دارند. تنظیم دوربین دوگانه در گوشی ها نسبت به تلفن هوشمند تک دوربین دارای مزایای مختلفی است. روند دوربین دوگانه متوقف نمی شود و هنوز راه درازی در پیش دارد. 

انواع مختلف تلفن های دوربین دوگانه

مزایای دوربین دوگانه گوشی های هوشمند

مزیت استفاده از دوربین دوگانه در گوشی هوشمند چیست و استفاده از آن ؛ همه تلفن های دارای دوربین دوتایی به طور برابر ایجاد نمی شوند. هر سازنده تلفن هوشمند به منظور افزایش پتانسیل عکاسی دوربین ، استراتژی خاص خود را برای عملکرد دوربین دوگانه دارد. به این دلیل است که این دوربین ها برای انجام کارهای خاص ساخته شده اند. با توجه به این نکته ، در اینجا به تفکیک انواع مختلف تلفن های دارای دوربین دوگانه و کارهایی که انجام می دهند ، می پردازیم.

  • دوربین با سنسور عمق

    سنسور عمق همان چیزی است که به شما امکان می دهد عکس هایی با کیفیت بالا بوکه ( پس زمینه تار ) یا عکس های حالت عمودی بگیرید. سنسور عمق یک عکس را تشخیص می دهد و سپس پس زمینه پیرامون سوژه اصلی در تصاویر را تار می کند.

  • دوربین با سنسور monochrome

    این دوربین ساخته شده است تا عکس های سیاه و سفید بهتری گرفته شود همچنین باعث نور و کنتراست بهتری در عکس هایی که می گیرد ، می شود.

  • زاویه دید گسترده

    یک دوربین لنز با زاویه دید گسترده ساخته شده است تا عکس هایی را که بسیار وسیع تر از حد معمول است ، تهیه کند. ممکن است عکس های منظره ای با زاویه دید عریض دیده باشید که یک دوربین هوشمند عادی هرگز نمی تواند همچین عکس هایی بگیرد. یک تلفن با دوربین دوگانه می تواند زاویه focus را بیشتر کند تا بیشتر از مناظر اطراف خود استفاده کنید.

  • دوربین با لنز تله فوتو

    دوربینی با لنز تله فوتو دارای دو مزیت بزرگ است. در مرحله اول ، اغلب با بزرگنمایی نوری 2 برابر ، امکان زوم با کیفیت بهتر ( یا کلوزآپ ) را فراهم می کند ، به این معنی که عکس های نزدیک به نظر واضح و تمیز می رسند . لنز تله فوتو همچنین عمق میدان را به شما می دهد که مانند یک سنسور عمق ، به شما امکان می دهد با عکس های خود مانند دوربین DSLR ، جلوه بوکه خوبی بگیرید.

 

به طور خلاصه ، این نوع فناوری به شما امکان می دهد عکس های با جزئیات بیشتری بگیرید و البته اگر می خواهید دقیق ترین عکس ممکن را از سوژه خود بگیرید ، مفید است.

 


بیشتر بخوانید :

کنترل نوردهی در عکاسی با دوربین
فوکوس در دوربین عکاسی چیست ؟
لوازم جانبی دوربین ؛ راهنمای خرید لوازم جانبی دوربین
دوربین ؛ راهنمای خرید دوربین دیجیتال و حرفه ای
نکات مهم در خرید دوربین عکاسی حرفه ای
آموزش گرفتن اسکرین شات در آیفون
آموزش گرفتن اسکرین شات در آیفون

« حتما بخوانید  سامسونگ دکس Samsung DeX چیست
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .