مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر چیست؟

0 279
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر ؛ فضا در بیشتر خانه ها ، به ویژه در آشپزخانه ، محدود است. بنابراین ، گاهی اوقات مجبور هستید یک لوازم خانگی را به دیگری ترجیح دهید. اگر از بیشتر مردم بخواهید تفاوت بین اجاق گاز توستر و اجاق مایکروویو را ذکر کنند ، احتمالاً قادر به انجام این کار نخواهند بود.

قبل از این که اجاق گاز مایکروویو و توستر را بررسی کنیم ، باید بدانید که این دو معمولاً برای کار های مشابه در آشپزخانه استفاده می شوند و نیازی نیست که شما هر دو آن ها را در فضای آشپزخانه خود داشته باشید ، به خصوص اگر دارای آشپزخانه کوچک و محدودیت در فضا هستید.

اگر در این مطلب می خواهید تفاوت بین اجاق مایکروویو و تستر را پیدا کنید ، این بدان معنی است که شما آن ها را کمی اشتباه گرفته اید و نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید. اگر اینگونه است ، نگران نباشید ، شما به جای مناسبی آمده اید. در ادامه به مقایسه و تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر می پردازیم .

مقایسه و تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر 


تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر در فرآیند پخت و پز

اجاق های توستر با استفاده از اشعه مادون قرمز که توسط کویل هایی با جریان الکتریکی که در آن ها جریان دارد تولید می شوند. یک اجاق جداگانه ممکن است دارای یک ، دو یا چند سیم پیچ باشد. گرمای حاصل از کویل ها فضای داخلی اجاق را گرم می کند و مواد غذایی را از خارج و داخل آن می پزد ، چیزی که تحویل شما می دهد ، کاملاً از داخل پخته شده و در قسمت بیرونی برشته می شود. از آنجا که کویل های یک توستر مستقیماً غذا را گرم می کند ، این کار به آشپز اجازه می دهد غذا های برشته ، کاراملیزه ، ترد و نان تست بپزد کارهایی که مایکروویو نمی تواند انجام دهد.

کار هایی که توسط توستر انجام می شوند :

  • نان تست
  • گرم کردن نان
  • پخت شیرینی
  • ذوب کردن غذاهای منجمد ( می توان این کار را انجام دهد ، اما مدت زمان بیشتری طول می کشد. )
  • بیکن ترد
  • بوقلمون یا مرغ کم چرب
  • سیب زمینی های ترد ، برشته یا پخته شده
  • پیتزا
  • گرم کردن غذا

از طرف دیگر مایکروویوها امواج الکترومغناطیسی را در تمام فضای اجاق گاز پرتاب می کنند تا آب در مواد غذایی گرم شود. این مولکول های آب گرم ، گرمی را ایجاد می کنند که مواد غذایی را کاملاً می پزد اما در قسمت خارجی آن را برشته یا ترد نمی کند. تأثیر امواج الکترومغناطیسی روی مایع به مایکروویو اجازه می دهد تا آب را به سرعت گرم کند ، کاری که با یک توستر غیر ممکن است. غذا های دیگر با محتوای آب زیاد ، چربی یا مایع نیز در مایکروویو به خوبی پخته می شوند. 
تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر

کارهایی که توسط مایکروویو انجام می شوند :

 

« حتما بخوانید  مخلوط کن بخریم یا آسیاب ؟ کدام بهتر است ؟
  • غذاهای پنیری
  • غذای یخ زده
  • پاپ کورن 
  • سیب زمینی پخته
  • گرم کردن خورش و سوپ
  • گرم کردن غذا

 

تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر هر دستگاه محدودیت های خود را دارد. غذاهای کم آب مانند نان ها و گوشت های کم چرب در مایکروویو طبخ یا گرم نمی شوند و در هنگام گرم شدن ممکن است سفت و خشک شوند. از طرف دیگر ، یک اجاق گاز توستر برای ذوب کردن مواد غذایی یا تهیه پاپ کورن مناسب نیست.

تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر

تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر در زمان پخت و پز

گرم کردن مستقیم اجاق گاز توستر نیاز به مدت زمان پخت بیشتری دارد زیرا حرارت باید به اندازه کافی زیاد برای پختن غذا باشد. و درعین حال به اندازه کافی کم باشد تا از سوختن قسمت خارجی قبل از پختن داخل آن جلوگیری شود. از آنجا که می توان سطح گرما را تنظیم کرد ، یک اجاق گاز توستر نیز برای گرم نگه داشتن غذای پخته شده در گرمای کم مناسب است. این کاری است که مایکروویو قادر به انجام آن نیست. مایکروویو سریعتر است زیرا مولکول های آب در اکثر غذاها به یکباره گرم می شوند و خیلی سریع مولکول های غذاهای اطراف را می پزند که میزان آن بستگی به وات اجاق مایکروویو دارد. هرچه وات بالاتر باشد ، طبخ غذا سریعتر می شود.

 

نصب و راه اندازی

بسیاری از اجاق های توستر و مایکروویو ها مدل های کانتر هستند که نیازی به نصب ندارند. با این حال برخی از آن ها را می توان در داخل یا زیر کابینت نصب کرد. این نوع نصب بهتر است به یک تکنسین حرفه ای واگذار شود. اجاق های مایکروویو می توانند سنگین باشند. نصب اجاق گاز توستر در زیر کابینت به ندرت توصیه می شود و به سخت افزار تخصصی احتیاج دارد تا کابینت را از گرمای اجاق گاز توستر در هنگام استفاده محافظت کند.

 


بیشتر بخوانید :

چرا نباید ظرف فلز را در مایکروویو گذاشت ؟
راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان
علت نچرخیدن سینی مایکروویو microwave
تفاوت میان مایکروویو و سولاردام solardom
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .