مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

آموزش 10 روش برای نجات دادن گوشی خیس شده

0 55
زمان مطالعه : 6 دقیقه

آموزش 10 روش برای نجات دادن گوشی خیس شده : حتما برای شما هم پیش امده است که در حال انجام کارهایی مانند ظرف شستن، غذا پختن، شنا کردن و … بوده اید و تلفنتان از دستتان افتاده داخل اب و خیس شده است . خیلی از افراد وقتی گوشیشان را داخل اب در می اورند زود خشکش می کنند و ان را روشن می کنند . این کار واقعا اشتباه است و گوشی اسیب می بیند و می سوزد . باید از زود روشن کردن گوشیتان خوداری کنند . ما در این جا چند روش مهم را به شما معرفی می کنیم تا گوشی غرق شده تان نجات پیدا کند .

1-نجات دادن گوشی خیس : فورا گوشیتان را خاموش کنید

در بعضی اوقات افراد دیر متوجه می شوند که گوشیشان داخل اب افتاده است . هر چقدر دیرتر ان را بیرون بکشید احتمال خوب شدنش کم تر است . به محض این که فهمیدید فورا گوشی تان را از اب بیرون بکشید تا شانس بیشتری داشته باشید .  اگر خدایی نکرده این اتفاق ناخوشایند برایتان افتاد با گجتتان کار نکنید و از ضربه زدن به هر دکمه خوداری کنید با در اوردن باتری زود ان را خاموش کنید .

تا گجتتان را از جریان های الکتریسیته که صدمات زیادی را به گوشی تان وارد می کند دور کنید . اگر گوشی خیس شده تان را زود روشن کنید اب داخل ان با جریان های الکتریسیته برخورد می کنند .  اتصال رخ می دهد و گوشی تان خراب می شود . البته بعضی از گوشی ها خود به خود خاموش می شوند .  باتری خیلی از گوشی ها هم در اورده نمی شود در این موقع باید شانش بیاورید خودش خاموش شود .

گوشی خیس

2- جداکردن اجزای گوشی

وسایلی جداشدنی مانند مموری، قاب، کارت حافظه، سیم کارت و … را در بیاورید از ان جدا کنید . تا دریچه ی تمام ورودی ها باز شود و هوا به راحتی رد و بدل گردد . در هنگام خیس شدن گوشی اب بیشتر در شکاف های باتری، سیم کارت و کارت حافظه جمع می شود پس فورا ان ها را در بیارید و با استفاده از دستمال ان جاها را خشک کنید . بهتر است بعضی از قسمت ها  را که هیچ اشنایی با ان ها نداریم را باز نکنیم تا به دلیل این که اب ان را دربیاوریم ان ها را خراب نکنیم .

3-شستن گوشی خیس شده

اگرگوشیتان در مایعات یا اب شور مانند قابلمه هنگام غذا پختن یا شنا کردن در دریا غرق شده است . بر روی تمام اجزایش اثر نمک و مواد دیگر باقی می ماند پس تمامی اجزایی را که از ان جدا کرده اید و خود گوشی را با اب شیرین اگر اب معدنی باشد که چه بهتر بدون اضافه کردن هیچ گونه مواد شیمیایی شست و شو دهید تا هر شیئی که وارد ان شده باشد بیرون بیاید .

نجات دادن گوشی های غرق شده

4- نجات دادن گوشی خیس : بیرون اوردن اب با استفاده از وسایل منزل

جارو برقی یکی از ابزارهای مهم است که در این مواقع خیلی به درد می خورد . باید اب تمامی قسمت هایی را که امکان دارد اب یا هر چیز دیگری به ان نفوذ کند مانند پورت ها با استفاده از جارو برقی بکشید . سعی کنید این عمل را با دقت و حوصله ی زیاد انجام دهید تا به گوشی صدمه نزنید و جایی از ان کنده نشود . برخی از افراد برای خشک کردن گجتشان از سشوار یا مایکروفر استفاده می کنند . که راه خیلی بدی را می پیمایند چون گرما برای گوشی بیش از ان چه که شما فکر می کنید ضرر دارد . استفاده از سیشوار به مدارت الکتریکی صدمات خیلی جدی وارد می کند که از خیس شدن گوشی هم بدتر است .

نجات دادن گوشی در اب افتاده

5- قرار دادن گوشی دا خل برنج

همان گونه که شنیده اید و دیده اید، برنج یکی از بهترین دارو ها برای گوشی های غرق شده است . بعد از این که اجزای گوشی و اب داخل ان را در اوردید گجتتان را داخل برنج بیندازید تا نم و ابی که باقی مانده است را بیرون بکشد . باید گوشی یکی دو روز داخل برنج باقی بماند تا هیچ گونه رطوبطی در ان باقی نماند .

نجات دادن گوشی غرق شده

6-سیلیکاژ

خیلی از محصولات مانند اجزای کامپیوتر را وقتی که خریداری میکنیم همراه خود یک بسته سیلیکاژل را همراه دارند . خیلی ها کاربرد ان را نمی دانند و ان را دور می اندازند . اما باید ان را نگه داری کنید تا در مواقعی مثل خیس شدن گوشی از ان استفاده کنید . اگر این بسته را داشته باشید گجتتان را داخل ان بیندازید به طوری که همه ی گوشی را بپوشاند پس از یک روز ان را دربیاورید . سیلیکاژل مانند برنج کار می کند و تمام اب و رطوبت گوشیتان را جذب می کند . و تا حد زیادی از خراب شدن ان جلوگیری می کند .

« حتما بخوانید  آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون ؛ جفت کردن Apple Watch

7-غرق گوشی در الکل

یکی از راه های دیگری که خیلی از افراد ان را انجام می دهند غرق کردن دوباره ی گوشی غرق شده در الکل خالص است . چون الکل اب را دور می ریزد و پس از در اوردن گوشی الکل داخل ان هم تبخیر می شود و گوشیتان کاملا خشک می شود .

8-نجات دادن گوشی خیس : قرار دادن گوشی در یخچال

سرما یکی از راه های عالی برای از بین بردن رطوبت است . شما می توانید گوشی
خیس شده تان را داخل یخچال بگذارید و بعد از نیم ساعت ان را بیرون بیارید . با این کارتان رطوبت گوشی به صورت خارق العاده ای برطرف می شود و لی توجه داشته باشید که گوشی را داخل فریزر قرار ندهید .

وقتی گوشیتان غرق شد ان را خم نکنید یا روی زمین نیندازید بلکه ان را به صورت ایستاده در یک جا قرار دهید.

 

9-فوت کردن یعنی سوزاندن

یکی از کارهایی که نباید انجام دهید فوت کردن گوشی است شما با این کار نه تنها اب ان را بیرون نمی اورید بلکه باعث می شوید که اب پخش شود و قسمت های بیشتری را به خود درگیر کند .

پس از یکی دو روز به عزیز دوردانه تان سری بزنید و ان را بازرسی کنید اگر کاملا خشک شده است و ان را در بیاورید و اجزایش را بهش برگردانید و ان را روشن کنید امیدواریم که روشن شود و هیچ صدمه ای بهش وارد نشده باشد . اگر هم در گوشیتان احساس رطوبت یا هر چیز دیگری کردید ان را دووباره داخل برنج بیندازید تا کلا خشک شود . خیلی ها گجتشان را به تندی تکان می دهند تا ابش بیاید بیرون اما این کار اشتباهی اسیت باید با دستمال و حوله یا یک پارچه اب داخل ان را تمیز کنید تا صدمه نبیند .

گوشی را در برنج بگذارید

اگر شما گوشیتان را به مدت دو روز داخل برنج بیندازید مثلما شارژ باتری خالی می شود پس اگر ان را دراوردید و بعد از قرار دادن اجزای ان روشن نشد زود ناراحت نشوید ان را شارژ کنید چناچه بعد از شارژ روشن شد که خیلی خوب است اما اگر نشد بازهم احتمال دارد باتری اش خراب شده باشد از یک باتری دیگر بهره ببرید . وقتی روشن شد که خیلی خوب است . تا چند وقت ازش مراقبت کنید و ان را خوب چک کنید تا مشکلی نداشته باشد . ولی چناچه بازم نشد دیگه گوشیتان خراب شده است و باید ان را پیش تعمیر کار ببرید . البته هر چیزی که خراب می شود دوباره مثل اول نمی شود پس خیلی مراقب وسایلتان باشید و در هنگام انجام بعضی از کارها مانند ظرف شستن یا شنا کردن گوشیتان را با خود نبرید .

 

امروزه تولید کنندگان سعی می کنند که گوشایشان را به گونه ای تولید کنند که در برابر ضربه یا برخورد با اب کم ترین صدمات را ببینند . خوب شدن گوشیتان پس از غرق شدن به جنس و برند گوشیتان هم بستگی دارد . هم چنین خوب شدن گوشی به عمقی که گوشی در ان غرق شده و مدت زمانی که داخل ان باقی مانده است بستگی دارد . همیشه سعی کنید محصولاتتان را از بهترین برند ها خریداری کنید . حتی اگر قیمت ان ها هم بالا باشد چون ارزشش را دارد .

 

امیدواریم از مطلب «آموزش 10 روش برای نجات دادن گوشی خیس شده» استفاده کافی را برده باشید . خوشحال میشویم اگر نظری یا پرسشی در مورد این مطلب دارید . با ما در میان بگذارید.


 

بیشتر بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .