مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

سال نو مبارک

0 165
زمان مطالعه : 3 دقیقه

سلام زمین ،سلام آسمان… 

سال نو مبارک آری آسمان و زمین… مظهر و نشانه ی پاکی ؛ نیکی ؛ امید. کیست که از آسمان آرامش نگیرد و از زمین متانت. رازداران بزرگ زندگی ما آدمها، سلامتان می کنیم … آنچه می بینم همه زیبایی است . همه  نیکی است همه پاکی است ،این همه رنگ ؛ ظرافت ،این همه آرامش ؛ این همه خدایی بودن را از طبیعت دیده ام .از آسمان و زمین دیده ام. آری رنگ خدا نیز  باید اینگونه باشد آبی ،سبز … احساس خدایی باید آرامش باشد همین آرامشی که آسمان بانگاهش نثارمان می کند؛ چگونه می توان عاشق نبود , از این همه عشق غافل بود!!!

 

توجه شما به شعر بسیار زیبای حافظ جلب می کنم « سال نو مبارک »

 

نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی

که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی

من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش

که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی

چنگ در پرده همین می‌دهدت پند ولی

وعظت آن گاه کند سود که قابل باشی

در چمن هر ورقی دفتر حالی دگر است

حیف باشد که ز کار همه غافل باشی

نقد عمرت ببرد غصه دنیا به گزاف

گر شب و روز در این قصه مشکل باشی

گر چه راهیست پر از بیم ز ما تا بر دوست

رفتن آسان بود ار واقف منزل باشی

حافظا گر مدد از بخت بلندت باشد

صید آن شاهد مطبوع شمایل باشی

توصیف بهار سال نو مبارک

صدای پای بهار به گوش طبیعت می رسد ؛ طبیعت آشفته چون عاشقان سراسیمه تپش قلبش چند برابر شده و با هنرمندی , سختگیری هر چه تمام به کار خودآرایی مشغول می شود. بهار با آن همه زیبایی فرا می رسد…  به آخر زمستان که نزدیک می شویم  کم کم هوای خنک , دلنشین بهاری گاه گاه , وقت , بی وقت سرکی می کشد . با نگاهی دنیایی را برانداز می کند , همانند دلبری که احساسش را از دلداه اش مخفی می کند . سر به پایین می افکند , با شرمی که خالی از ناز و عشوه نیست به زیر پرده ی آسمان می رود.

 

بهار عروس فصل هاست ؛ باید هم ناز  داشته باشد ، باید چندین بار دعوت شود ، همه ی مردم به استقبالش بروند تا بیاید به این سادگیها که خودش را ارزانی زمین نمی کند . آخر زمستان است , خورشید هر روز صبح زود برخلاف عادت چند ماهه اش بیدار می شود . خمیازه کنان خود را بر تخت آسمان می کشد , آرام , با طمأنینه انگار چیزی گم کرده باشد، آسمان را از این طرف به آن طرف زیرو رو می کند . دیگر از عجله و اخم سابق خبری نیست , با همه ی خستگیهایی که در طول روز داردباز هم عجله ای به خرج نمی دهد.  هر روز بیشتر در آسمان می ماند یا بهار را به آسمان می خواند یا فضای آسمان را برای آمدن بهار مهیا می کند.

 

« حتما بخوانید  29 اکتبر ؛ روز جهانی اینترنت مبارک

هوای بهار در سال جدید

هوای بهار خواب آلود است، چند ماه است همه ی زیباییها خوابیده اند، این همه زیبایی با هم بیدار می شوند ،این همه زیبایی خمیازه می کشند , امواج خواب آلودگی را ساطع می کنند . چند ماهی است که کسی صدای گلها را نشنیده است که چگونه ناز شبنم می کشند . کسی صدای پرندگان را نشنیده است که آواز وفاداری  برای هم می خوانند، این همه صدا ؛ این همه ناز , زیبایی به یکباره با هم از دل خواب بیرون می آیندو بیدار می شوند .  این همه مستی است که آدم را به خواب می برد.

 

فصل بهار فصل نو شدن زنده شدن است فصل احیای همه ی آرزوهای مرده ؛ با هر نسیم بهاری هر آنچه بر باد رفته باز می گردد . وقتی درخت ها دوباره جامه ی سبز عاشقی به تن می کنند، وقتی گل های به ظاهر خشکیده از نو غنچه های امید می گیرند .

وقتی پرندگان آواز عاشقی می خوانند، وقتی دنیا دگرگون می شود . احساس خشکیده چرا گُل نگیرد! درخت امید چرا سبز نشود! چشمان منتظر چرا روشن نگردند! آری بهار است , فصل عاشقی، بهار است . فصل نو شدن فصل زنده شدن طبیعت آدمیزاد , هر آنچه بر روی زمین است زنده می شود ؛ جان تازه می گیرد.

لحظه ی تحویل سال نو مبارک در ایران

صبح روز 1 فروردین 

 روز نوروز ؛ روز پیوند دوباره،روز یکی شدن عشق , آدم ، روز بازگشت شادیها ، روز بزرگداشت نیکی ها روز تجلیل از عشق ، بر همه ی نیکان ؛ عاشقان مبارک باد… آرزو دارم حال زمستانی همه بهار ی شود ؛ آرامش و سرسبزی ارمغان نوروز امسالتان باشد.

 برای خواندن پیامهای تبریک سالنو ، می تونید پیام تبریک سال جدید ، sms نوروز سال نو را هم مطالعه بفرمایید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .