مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید تلویزیون ؛ نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون TV

0 356
زمان مطالعه : 11 دقیقه

راهنمای خرید تلویزیون جدید ؛ نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون TV ؛ اکنون که قصد خرید تلویزیونی جدید را دارید مهم است . چه مواردی برایتان اهمیت دارد . برخورداری از امکانات جدید برای بسیاری از افراد اهمیت دارد . البته که این موارد مهم اند ، اما هر کدام هزینه هایی را برایتان فراهم خواهند کرد . بسیاری از مورد باید با وسواس کامل انتخاب شوند . زیرا امکان تغییر آنها وجود ندارد . اما موردی موجودند که قیمت را به شدت بالا خواهند برد .

اما در صورت نیاز می توان آنها را بعدا به تلویزیون ها از طریق لوازم جانبی ، بخشید . کیفیت تصاویر به نمایش درآمده و کیفیت صدای پخش شده از اصلی ترین مواردند . اما در حال حاضر موارد زیاد دیگری موجودند که اگر مورد توجه قرار نگیرند ، انتخاب آگاهانه صورت نخواهد گرفت و فرد پس از مدتی از خریدی که داشته احساس نارضایتی خواهد کرد . کیفیت بالای برندهایی همچون ال جی ، سامسونگ ، سونی و … هستند . کیفیت بالای این برندها برکسی پوشیده نیست .

اما انتخاب هوشمندانه و ریز بینانه تر حس خوب انتخاب را برای مدتها در ذهن کاربر ایجاد خواهد کرد . تا خرید مهمترین گزینه هایی که باید مورد توجه قرار گیرند را گرد آوری کرده تا در انتخاب شما را راهنمایی کند. در سایت تا خرید تلویزیون ها با مشخصات فنی متفاوت و در برندهای مختلف موجودند. این مدل ها در حداقل قیمت در این فروشگاه قرار گرفته اند و شما می توانید از میانشان بهترین را انتخاب کنید.

« راهنمای خرید تلویزیون » هوشمند بودن یا نبودن…. 

داشتن تلویزیون هوشمند در حال حاضر برای بسیاری از خریداران هدفی است که برای تلویزیون دارند . با داشتن این تلویزیون ها که دارای سیستم عامل هستند . کاربران می توانند به اینترنت وصل شوند و برنامه هایی را که برای آنها در نظر گرفته شده اجرا نمایند . البته در حال حاضر برای برخی از اپلیکیشن ها در ایران محدودیت هایی وجود دارد و این امکان که تمامی برنامه ها را اجرا کنند وجود ندارد .

نحوه اتصال این تلویزیون ها به اینترنت از موارد است که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد . سیستم عامل تلویزیون ها در برندهای مختلف متفاوت است و شما باید توجه کنید سیستم عامل اندروید، Web OS و یا تایزن برای شما مناسب خواهد بود . هر کدام از سیستم عامل ها امکانات و دسترسی هایی را برا کاربران فراهم خواهند کرد که مواردی از آنها در سیستم عامل های مختلف متفاوت است . در تلویزیون ها با دو نوع اتصال سیمی و یا WiFi با اینترنت متصل خواهید شد . شما باید خود تعیین کنید که چه نوع اتصالی برایتان مناسب است.

در هنگام خرید به قیمت اسمارت TV می خواهید خریداری کنید ، توجه نمایید . در برخی موارد با وجود اینکه از نظر امکانات . کیفیت دو تلویزیون در یک رنج قرار دارند، تنها هوشمند بودن سبب خواهد شد قیمت تفاوت فاحشی داشته باشد. برای این دست موارد، ابتدا تلویزیونی عادی خریداری نمایید، سپس با خریداری گجتی که از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل خواهد شد، تلویزیونتان را به هوشمند تبدیل کنید. قیمت این دانگل که در اکثر موارد با سیستم عامل اندروید عرضه می شود، کمتر از 200 هزار تومان می باشد.

تلویزیون هوشمند

زیبایی ظاهری اهمیت دارد اما…

اولویت بندی خواسته ها در هنگام خرید اهمیت فراوان دارد . شکل و طراحی ظاهری اهمیت فراوانی دارد . بسیار مهم است تلویزیونی که خریداری می کنید دارای قیافه ای خوش تراش باشد لازم است دارای پنلی باریک باشند . حاشیه ها در کمترین حالتشان باشند و همچنین دارای صفحه نمایشی بزرگ باشند . توجه به طراحی و شکل ظاهری محصول جزو ضروریات است . زیرا انتخاب گزینه ای زیبا و شکیل بر زیبایی سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن خواهد افزود.

زیبایی ظاهری شاید از نظر فنی چندان با اهمیت نباشد . اما بدون شک در ایجاد حس خوب از خرید تلویزیون ، بیشترین تاثیر را دارد . از این رو با توجه خاص به ویژگی های مورد نظر ، نیم نگاهی خم به طراحی زیبای محصول داشته باشید . این امکانات مهم اند اما نباید کیفیت را فدای زیبایی ظاهری نمود . زیرا بسیاری موارد فدای این طراحی ها می شوند . اسپیکرها در بسیاری از مواقع اولین گزینه ای هستند که خود را فدای قیافه باریک این تلویزیون ها می شوند و کیفیت خروجی چندان بالایی ندارد.

مصرف کنندگان برای دریافت صدای باکیفیت باید سینمای خانگی نیز همراه محصول خریداری نمایند . از نمایشگرهای جدیدی که اخیرا وارد دنیای رقابت تلویزیون ها شده اند و با قیافه خود بسیاری را جذب خود کرده اند نیز می توان به تلویزیون های منحنی اشاره کرد . برای خرید این دست تلویزیون ها لازم وسواس بیشتری به خرج دهید . این نمایشگرها با قیمت بالا ، امکانات مناسبی را ارائه خواهند داد . اما دارای مزایا و معایبی می باشند، که باید هنگام خرید توجه بیشتری به آنها داشته باشید.

زیبایی ظاهری اهمیت دارد اما...

تشخیص مشخصات فنی با تجربه نه با اعداد و ارقام!

در راهنمای خرید تلویزیون مشخصات فنی به تفصیل شرح داده شده اند و همچنین اعداد دروغینی که در این تلویزیون ها نیز نوشته می شوند معرفی شده اند . برای دریافت کیفیت مناسب لازم است کنتراست تصویر، سرعت پاسخ گویی ، رفرش ریت و … اعداد بالایی داشته باشند . اما تنها عدد بالا نیست که شما را به خرید خوب راهنمایی می کنند . تولید کنندگان به خوبی این را درک کرده اند که بسیاری از افراد جذب اعداد بزرگ می شوند و کیفیت بالا را در گرو این اعداد می بینند . زاویه دید از موارد دیگری است که اهمیت فراوان دارد.

تمامی این موارد را با نگاهی دقیق به تصویر می توان درک کرد . دید افقی و عمودی را با قرار گیری در زاویه های مختلفی از تلویزیون بررسی کنید . در مشخصات فنی تلویزیون ها از مواردی دیگری که ذکر می شود سایز نمایشگر است . بسیاری از شما به طور حتم دوست دارید تلویزیونی با سایزی بزرگ را در اختیار داشته باشید . این تلویزیون ها برای دیدن مسابقات ورزشی بی نظیرند.

اما در هنگام خرید به مکانی که قرار است تلویزیون را در آن قرار دهید توجه کنید. اگر فضای کمی در اختیار دارید و سالن چندان بزرگی ندارید، انتخاب تلویزیونی در اینچ پایین تر برایتان مناسب تر است. شما باید به طور عادی فاصله زیادی با تلویزون داشته باشید. این میزان فاصله در سایزهای مختلف متفاوت است و باید محاسبه شود. طریقه محاسبه این مورد هم در راهنمای خرید تلویزیون ذکر شده است.

اندازه تلوزیزیونراهنمای خرید تلویزیون 

توجه به رزولوشن تصویر بسیار اهمیت دارد . زیرا از موردی است که کاربران در هنگام تماشای تلویزیون با آن سروکار دارند . میزان پیکسلهای به کار رفته در ساخت تصاویر کیفیت آنها را تعیین می کند . هر چه رزولوشن تصویر بالا تر باشد، تعداد پیکسل ها نیز بیشتر شده و کاربر کیفیت مطلوبتری را در هنگام به نمایش درآمدن تصاویر مشاهده خواهد کرد . اما رزولوشن در دو حالت Static Resolution و Motion Resolution اهمیت دارد . برای بررسی این موارد به طور عملی راههای فراوانی موجود است .

برای مثال تصویر را در هنگام دیدن صحنه هایی از طبیعت متوقف کنید. با دقت به تصویر پخش شده نگاه کنید، آیا می توانید جزئیات برگ ها را مو به مو مشاهده کنید؟ در این حالت Static Resolution مشخصض خواهد شد . اما برای سنجش Motion Resolution، همین صحنه طبیعت را در حال پخش مشاهده کنید . هنگامی که بادی شدید در حال وزیدن است ، آیا تصاویر کیفیتشان را حفظ کرده اند و به خوبی و بدون افت کیفیت می توان حرکت شاخ و برگ ها را دید؟ چون شما قرار است ساعت ها به دیدن این تصاویر بپردازید ، این گزینه اهمیت بالایی دارد و چشمانتان به هنگام تماشای تصاویر دچار خستگی نخواهند شد.
رزولوشن تصویر

بهره گیری از دستگاههای بیشتر با پورت HDMI

نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون

پس از خریداری تلویزیون لازم است اتصالاتی به آن صورت بگیرد تا بتوان فیلم ها و بازی های بیشتری را بر  روی تلویزیون دید و اجرا کرد . در تلویزیون هایی که جدیدا تولید شده اند توجه بالایی به این پورت ها شده است و در انواع مختلفی بر روی بدنه تلویزیون قرار گرفته اند.

از مهمترین درگاههای ورودی بر روی این تلویزیون ها پورت HDMI است. با این پورت می توانید دستگاههایی از قبیل پخش کننده بلوری ، دستگاه دی وی دی خوان ، X box و … را متصل کرد و از امکانات آنها سود برد و به انجام بازی پرداخت. برای اینکه بتوانید به طور همزمان تمامی آنها را متصل کنید لازم است تعداد پورت های HDMI زیاد باشند.

 

« حتما بخوانید  لیست قیمت تلویزیون شارپ SHARP TV

LCD یا پلاسما؟ال سی دی یا پلاسما

از کیفیت بالای تصاویر نمایشگرهای LCD نمیی توان چشم پوشی کرد . اما پلاسماها از گزینه هایی هستند که از نظر کیفیت تصویر با این دسته رقابت می کنند . تلویزیون های LCD کیفیت بالا را با قیمت بالا ارائه خواهند داد . اما در مورد تلویزیون پلاسما چنین نیست . کاربران با داشتن این تلویزیون ها در کنار قیمت مناسب، کیفیت بالایی را دریافت خواهند کرد.

مواردی موجود است که کیفیت تصویر این محصولات با LCD ها رقابت می کند و یا حتی در  یک سطح قرار می گیرند. البنه اکنون مدل های کمی از این نمایشگرها در بازار موجودند و تنوع محصولات نسبت به LCD ها پایین تر است. احتمالا نتوانید بر اساس سلیقه یخود یکی از آنها را خریداری نمایید.

 

ریموت جدید و جذاب « راهنمای خرید تلویزیون » 

داشتن کنترل از راه از امکانات جدیدی است که در چند سال اخیر به تلویزیون ها افزوده شده است . با استفاده از  این مدل از کنترل ها می توان به راحتی وب گردی کرد، در شبکه های اجتماعی موجود پرسه زد و کانال های تلویزیونی را تغییر داد . رابط کاربری بسیار راحت این کنترل ها کاربران را جذب خود خواهد کرد.

البته برای خریداری این مدل از تلویزون ها باید هزینه بیشتری نمود. در حال حاضر برای تلویزیون های که از این تکنولوژی بی بهره اند نیز فکر شده است و با نصب اپلیکیشن بر روی سایر گجت ها از جمله موبایل می توان این قابلیت را به آنان نیز بخشید.
ریموت جدید و جذاب

گیرنده دیجیتال را فراموش نکنید!

در حال حاضر برای دریافت تمامی کانالهای تلویزیونی لازم است گیرنده دیجیتال تهیه شود. این رو اگر تلویزیون جدید که خریداری می کنید دارای گیرنده دیجیتال باشد از هزینه هایتان کاسته شده و از امکانات بیشتری استفاده خواهید کرد .

البته اکثر محصولاتی که در حال حاضر تولید می شوند، از این امکان برخوردارند و لازم نیست نسبت به خرید دستگاه دیجیتال به صورت جداگانه اقدام نمود. از این رو در هنگام خرید به این نکته توجه کنید و اگر گیرنده ی دیجیتال موجود نبود ، سپس نسبت به خرید آن به صورت جداگانه اقدام کنید.

Local Dimming از نکات برجسته خرید LED

تلویزیون های LED و LCD را می توان در یک سطح قرار داد . تنها مواردی جزئی است که در میان این دو اختلاف وارد می کند . در نوع LED نور پس زمینه از طریق لامپ های LED ایجاد خواهد شد . از این رو می توان به قسمتهای مختلف تصویر دسترسی داشت و میزان تاریکی و روشنایی آنها را تنظیم کرد.

این امکان تنها در مدلهایی که دارای قابلیت Local Dimming هستند امکان پذیر است. این امکان که به کنترل موضوعی تاریکی نیز شهرت دارد از امکانات جذابی است که به تلویزیون های LED افزوده شده است. در هنگام خرید دقت کنید که مدل انتخابیتان ای ویژگی را داشته باشد.

led_lights

کدام فناوری سه بعدی بهتر است؟

برخورداری از تلویزیونی خاص با امکانات جدید از ویژگی هایی است که بسیاری از افراد می خواهند در اختیار داشته باشند . این افراد جزو دسته آینه نگر قرار می گیرند که می خواهند جدیدترین تکنولوژی ها را در اختیار داشته باشند . دلیل این افراد برای این کار این است که نمی خواهند مدل جدیدی که خریداری کرده اند به زودی منسوخ شوند . این دسته باید هزینه بیشتری نمایند تا بتوانند بر حسب میلشان محصول را خریداری نمایند.

با وجود اینکه بسیاری فناوری سه بعدی را از دسته فناوری هایی می داند که آنچنان مورد نیاز نیست، اما این افراد این حرف را به کلی رد خواهند کرد . در هنگام خرید تلویزیون سه بعدی باید فناوری های موجود را بررسی کرد و همچنین به این نکته توجه کرد که کیفیت تصاویر دو بعدی نیز بر روی آنها در سطح بالایی قرار بگیرد . فناوری های سه بعدی در دو نوع Active 3D و Passive 3D موجودند.

هر کدام از این فناوری ها نقاط قوت و ضعفی دارند که باید بررسی شوند. از مهمترین نقاط قوت و ضعف آنها مواردی را ذکر خواهیم کرد . تلویزیون ها دارای فناوری Passive 3D برای دیدن فیلم های سه بعدی مناسب ترند زیرا عینک های سه بعدی آنها سبک تراند و قیمت پایین تری داردند . اما اگر برای تماشا کردن تصاویر عادی دو بعدی بیشتر از این محصول استفاده می کنید ، تلویزیونی را انتخاب کنید که از فناوری Active 3D  بهره می برد. رزولوشن این مدل بالاتر است.

با UHD تصاویر زنده تر و واقعی تر

با وجود پرچم داری تکنولوژی  FHDدر سالهای متمادی ، اکنون UHD « اولترا اچ دی » یا همان 4K فرمانروایی را در دست گرفته است . این تکنولوژی که اخیرا پا به دنیای نمایشگرها گذاشته است دارای رزولوشن 8 میلیون پیکس است . اگر تصاویر ضبط شده نیز با این میزان رزولوشن ضبط شده باشند نمی توان بر کیفیت بالای آنها خرده ای گرفت. کاربران در حال تماشای صحنه هایی که با این کیفیت ضبط شده و پخش می شوند، این حس را دارند که واقعاً در میان تصاویر و صحنه ها قرار دارند .

بسیاری از افراد دیدن تصاویر را با کیفیت UHD بر دیدن تصاویر سه بعدی ترجیح می دهند . فیلم ها با این کیفیت فراوان یافت می شوند ، اما تصاویر سه بعدی چندان و فیلم های سه بعدی در تعداد کم قابل دسترس اند . به دلیل استقبال بالای افراد برای خریداری نمایشگرهای UHD ، سازنگان تلویزیون ها آنها رات در سایزهای متنوع طراحی و تولید کرده اند . در میان همه مدل های موجود انتخاب یکی از آنها و خریداریشان خال از لطف نیست.

اولترا اچ دی

توجه بیشتر به مورد غیر قابل تغییر!

پردازنده ی گرافیکیهزینه ها را در هنگام خرید تلویزیون جدید به دقت بررسی کنید . به این نکته توجه نمایید که امکاناتی که به محصولی خاص داده شده است آیا می تواند برای شما نیز کاربرد داشت باشد ، یا خیر؟ امکاناتی بر روی تلویزیون ها موجودند که افراد را برای خرید وسوسه خواهند کرد.

اما در واقع با بررسی دقیق تر بسیاری به این نتیجه می رسند که به برخی از آنها نیاز ندارد و بسیاری دیگر را پس از مدتی می توان به تلویزیونشان اضافه نمایند. اما از امکانات با اهمیتی که امکان ارتقاء آن نیز وجود ندارد پردازشگر گرافیکی و تعداد هسته های پردازش به کار رفته در محصول است .

این موارد برکیفیت تصویر ، سرعت و دقت تصویر، عدم وجود نویز در تصویر و مواردی از این دست تاثیر گذارند و تصاویر با کیفیت بالا در گرو این مشخصات خواهد بود . هر جه موتور پردازشی قدرتمندتر باشد و تعداد هسته ها نیز ببیشتر باشد ، کیفیت تولید و پخش تصایر نیز بالاتر خواهد بود.

نکات مهم راهنمای خرید تلویزیون ؛ توجه بیشتر به عنصر صدا

همان طور که قبل تر اشاره شد با وجود ضخامت پایین تلویزیون هایی که در حال حاضر تولید می شوند مواردی از جمله اسپیکرها مورد ظلم واقع خواهند شد . با این وجود انتخاب تلویزیونی با داشتن بلندگو های قوی لازم و ضروری است .

در هنگام انتخاب تلویزیونی را خریداری نمایید که دارای اسپیکرهایی با کیفیت مناسب باشند و بتوانند صدایی مطلوب را ایجاد نمایند . البته در مواردی پیش می آید که با وجود توجه های فراوان باز هم آنطور که می خواهیم ، کیفیت صدا بالا نخواهد بود . در این مواقع خرید سینمای خانگی و بلندگوهای مجزا جزو نیازهای خرید خواهند بود.

توجه بیشتر به عنصر صدا نکات مهم خرید تلویزیون

 

خوشحال هستیم که تا اخر بحث با ما همراه بودید ، امید واریم از خواندن مطلب « راهنمای خرید تلویزیون ؛ نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون TV » لذت برده باشید و پاسخ گوی همه ی سوالات شما شده باشیم .

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .