مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی؛ هوش مصنوعی AI ThinQ چیست؟

0 720
زمان مطالعه : 4 دقیقه

هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی؛ هوش مصنوعی AI ThinQ چیست؟ . تلویزیون های هوشمند LG ، با استفاده از ( AI ThinQ ) تجربه تماشای تلویزیون را بسیار متحول کرده اند . در این تلویزیون ها با توجه به امکانات و توانایی هایی که در آن ها تعبیه شده است ، شما می توانید هنگام تماشا کردن برنامه ی مورد نظرتان از تلویزیون سوال بپرسید و دانش و اطلاعات خود را افزایش دهید . تلویزیون های ال جی ( LG ) با هوشمند ترین دستیار صوتی ( Google Assistant ) و ( Alexa ) ساخته شده در آن ، هوشمندانه ترین تلویزیون های جهان هستند ، بنابراین می توانید دستگاه های خانگی هوشمند سازگار را فقط با صدای خود کنترل کنید . قصد ما از نوشتن این مطلب بررسی AI ThinQ TV هست . پس اگر در گوشه ی ذهن خود به خرید تلویزیون ، آن هم از نوع هوشمندش فکر می کنید ، با ما همراه باشید .

هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی؛ AI ThinQ چیست؟

هوش مصنوعی ThinQ در تلویزیون ال جی

شرکت ال جی با استفاده از این فناوری امکان ارتباط وسایل هوشمند را با استفاده از وای فای ( Wi-Fi ) به وجود آورد . شما با استفاده از آن ، می توانید تمام وسایل برقی هوشمند خود را مانند لباس شویی ، یخچال و … را کنترل و مدیریت کنید . و این امکان حتی برای زمان هایی که از خانه دور هستید هم برقرار می باشد . با سؤال ساده ای مثل ” هوا چطور است؟ ” می توانید یک صفحه نمایش روی صفحه دریافت کنید. که دمای فعلی ، شرایط و پیش بینی های پنج روزه ی مکان شما را نشان می دهد. اگر بپرسید ” آب و هوا در تهران چگونه است؟ ” شما همان اطلاعات را برای آن مکان دریافت خواهید کرد.

ال جی این تکنولوژی خود را در قالب برنامه ای با نام ( LG Smart ThinQ ) ارائه داده است . در واقع تلاش اصلی ال جی مبنی بر آن است که کاری را انجام دهد که در گذشته انجام نشده باشد و می توان گفت تا حدودی هم موفق به انجام آن شده است . 

مروری کوتاه بر تاریخچه ThinQ

این نام تجاری برای اولین بار ، در سال 2011 در نمایشگاه الکترونیکی مصرفی ( CES ) در لاس وگاس به عنوان THINQ معرفی شد . اولین محصول ThinQ یک یخچال هوشمند است که دارای امکاناتی همچون سیستم مدیریت مواد غذایی و نرم افزارهای مختلف در صفحه LCD بر روی یخچال است . این مارک تجاری پس از آن رسماً با عنوان ThinQ در CES 2017 راه اندازی شد ، یک برند مبتنی بر هوش مصنوعی برای همه محصولات هوشمند آن ها .

محصولات LG ThinQ برای تعامل با کاربران از کنترل صدا استفاده می کنند. و از داده های حسگر و ویژگی های مختلفی از قبیل تشخیص محصول و فناوری های موتور یادگیری برای تقویت عملکرد های خود استفاده می کنند . در سال 2018 ، تلویزیونی با نام تجاری LG ThinQ از دستیار Google و دستورات صوتی Alexa نیز پشتیبانی می کرد . محصولات ThinQ ال جی ، هم اکنون برای انجام کارهای مختلف از جمله رفتن به یک رویداد یا انجام دستور العمل ، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و سنسور هایی برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها و دستگاه های ThinQ دارند .
سین کیو

ویژگی های تلویزیون های LG ThinQ : هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی

این تلویزیون ها در اندازه های 55 ، 65 و 77 اینچ موجود هستند. همچنین دارای رزولوشن ( UHD ) با پشتیبانی از  ( HDR10 )  ( Dolby Vision ) ، ( HLG ) و ( فقط از طریق  USB ) قالب های پیشرفته HDR است. تا یک رنگ گسترده با محتوای سازگار را فراهم کند . چهار ورودی ( HDMI ) به شما امکان اتصال چندین دستگاه منبع HD مانند جعبه های کابل / ماهواره ای ، کنسول های پخش کننده های ( Blu-ray ) و سایر موارد را می دهد . سه درگاه USB برای پخش چندرسانه ای روی صفحه قرار دارد . یک خروجی صوتی نوری ، تلویزیون را به سیستم صوتی سازگار شما متصل می کند . اتصال یکپارچه Wi-Fi و اترنت دسترسی به شبکه را برای برنامه های پردازنده فراهم می کند .

توانایی های تکنولوژی هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی

  1. تکنولوژی شبکه ی هوشمند ( Smart Grid ) : توانایی حفظ و کنترل مصرف انرژی .
  2. عیب یابی به صورت هوشمند : کمک به یافتن ایراد و مشکل در وسایل هوشمند و رفع آن .
  3. دسترسی به صورت هوشمند : کنترل وسایل هوشمند منزل به کمک نرم افزار مرتبط نصب شده بر روی گوشی تلفن همراه ( در صورت وجود اینترنت ) .
  4. سازگاری به صورت هوشمند : سازگار شدن با محیط زندگی ما و کمک به بهبود زندگی و کاهش مشغله ها .

امید است که با خواندن این مطلب ، کمک کوچکی به شما برای آشنایی با این تکنولوژی و تصمیم گیری بهتر و درست تر در انتخاب وسایل هوشمند به خصوص تلویزیون های هوشمند کرده باشیم .


بیشتر بخوانید :

تلویزیون ال جی lG و آشنایی با امکاناتش
محصولات ال جی «LG» در نمایشگاه CES
تلویزیون هوشمند «Smart TV» چیست

« حتما بخوانید  سیستم عامل تلویزیون سامسونگ تایزن و تفاوت با IOS و اندروید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .