مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

10 روش برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی

0 28
زمان مطالعه : 4 دقیقه

10 روش برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی

10 روش برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی ؛ تلفن های هوشمند با ورددشان توانسته اند نقش بزرگی را در دنیا ایفا کنند. با داشتن یک اسمارت فون در خانه و بدون این که لازم باشد بیرون بروید می توانید خیلی از کارهایتان را مانند پرداخت ها، شفارشات از جمله شفارش وسایل یا غذا، دانلود برنامه های متنوع و … را انجام دهید. البته تمامی این کارها به وارد کردن شماره حساب و رمز نیاز دارد که ممکن است شما بدون این که خبر داشته باشید . از طرف هکر ها شماره ی رمزتان هک شود و تمامی اطلاعاتتان در اختیار ان ها قرار گیرد.

شاید برای شما پیش امده که هنگام کار کردن با گوشی با سرعت پایین و حذف خود به خود فیلم و عکسی و فایل های ذخیره شده مواجه می شوید. این ها همه نشانه ی ویروسی شدن تلفن همراهمان است و اگر زود به داد ان نرسیم ممکن است خیلی از فایل های مهم را از دست بدهیم و نتوانیم سر وقت با گوشی کارهایمان را انجام دهیم.

10 روش برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی

راه هایی که برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی

 

  • 10 روش برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی؛ اگر شما هم از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام استفاده می کنید حتما لینک ایمل هایی را از طرف دوست و اشنا دریافت کرده اید. یکی از راه های ویروسی شدن گوشی دریافت این لینک ها است که باید در باز کردن ان ها خیلی مراقب باشید وگرنه در دام می افتید. شاید کسی که این لینک را برای شما ارسال کرده خودش خبر نداشته باشد و خود به خود برای شما ارسال شده باشد. سعی کنید که لینک هایی را که برای شما ارسال می شود باز نکنید. هم چنین برنامه هایی که لازم و ضروری هستند را رمز گذاری کنید.

 

  • تلفن بانک یکی از سرویس هایی است که امروزه در گوشی های هوشمند دیده می شود. و بسیاری از افراد که به شعبه ی بانک دسترسی ندارند از ان استفاده می کنند. اگر شما هم می خواهید این برنامه را در گوشی تان نصب کنید. ان را از سایتی معتبر یا وب سایت بانکی که در ان حساب باز کرده اید دانلود کنید. در صورتی که از سایتی شناخته نشده دانلود کنید به علاوه ی این که ویروس به گوشی شما حمله می کند. هککر ها گوشی شما را هک و رمز شما را شناسایی می کنند. که علاوه بر گوشی موجودی حساب شما هم به خطر می افتد.

جلوگیری از ویروسی شدن گوشی

 

  • برخی از سایت های نامعتبر وجود دارند که با دانلود برنامه ها از جمله فیلم و بازی ویروس را به گوشی شما انتقال می دهد. در هنگام دانلود به سایت های معتبر مراجعه و در صورتی که از معتبر بودن سایتی اطمینان داشتید مطالب مورد نظرتان را دانلود کنید. خیلی از برنامه های موجود در سایت های مختلف ویروسی هستند بنابر این در هنگام انتخاب  سعی کنید برنامه ای را که بیشتر از همه طرفدار داشته را انتخاب و دانلود کنید تا گوشیتان از ویروس ها در امان باشد. یکی از سایت های معتبر و شناخته شده در دنیا که خیلی از برنامه ها را می توان در ان یافت فروشگاه اینترنتی Google Play Store می باشد.
« حتما بخوانید  آموزش 10 روش برای نجات دادن گوشی خیس شده

 

  • در هنگام عکس گرفتن توسط GPS موقعیت مکانی، نام و خیلی از موارد دیگر شما ضبط و ذخیره می شود. اگر دوست ندارید که این اطلاعاتتان ذخیره و دست هک کر ها نیفتد کافی است گزینه ی GPS Camera و Geo Tag را بر روی گوشی خود خاموش کنید.
  • یکی دیگر از راه هایی که گوشی شما را در خطر ویروسی شدن قرار می دهد اتصال گوشی به کامپیوتر می باشد. امکان وجود ویروس در کامپیوتر خیلی زیاد است و شاید از وجود ان هم خبر نداشته باشید. پس به هیچ وجه گوشی را به کامپیوتر و حتی لپ تاپ هم وصل نکنید.
  • در برخی از جاها مانند بیمارستان، دانشگاه، هتل، پمب بنزین و … وای فای رایگان وجود دارد که به هیچ وجه امن نیستند و سعی کنید که به ان ها وصل نشوید. تلفن خود را طوری تنظیم کنید که نتواند خود به خود به وای فای وصل شود تا اطلاعات شما در دست هیچ کسی نیفتد. هم چنین هنگامی که در خانه به وای فای وصل هستید در صورتی که کارتان تمام شد زود ان را خاموش کنید.

راه هایی که برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی

 

  • هنگامی که به بلوتوث نیاز داشتید ان را روشن و بعد از اتمام کار زود خاموشش کنید. در صورتی که همیشه روشن باشد خیلی از افراد به راحتی می توانند به گوشی شما دسترسی داشته باشند. و فایل های ذخیره شده مانند فیلم و عکس را به دستگاه خود انتقتال دهند.
  • برخی از افراد برای این که به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشند تلفن خود را روت می کنند. که با این کارشان کاری می کنند هکر ها وارد گوشیشان شوند. از روت کردن موبایلتان خوداری و در صورتی که ان را روت کردید حتما بر روی موبایلتان انتی ویروس نصب کنید.
  • خیلی از افراد برای این که گوشیشان را از دست ویروس ها نجات دهند بر روی موبایلشان انتی ویروس نصب می کنند.. و غافل از اینند که بسیاری از افراد ویروس را به شکل انتی ویروس طراحی و در جاهای مختلف قرار می دهند. در صورتی که خواستید از انتی ویروس استفاده کنید خوب تحقیق و انتی ویروس شناخته شده و قدرتمندی را بر روی گوشیتان نصب کنید. یکی از معتبرترین انتی ویروس ها که در دنیا شناخته شده است انتی ویروس Webroot SecureAnywhere میباشد.
  • ممکن است شما تلفن همراهتان را گم کنید و کسانی ان را پیدا و تمامی اطلاعات گوشی تان را در دسترس داشته باشند. در این صورت می توانید از مدیریت دستگاه کمک بگیرید . و با استفاده از ردیاب که روی ان طراحی شده گوشیتان را پیدا و اگر نگران این بودید که اطلاعاتتان قبل از رسین شما در دست این افراد قرار گیرد. ان را به وسیله ی کنترل از راه دور به تنظیمات اولیه ی کارخانه برگردانید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .