مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مزایای دوربین دنده عقب ماشین چیست ؟

0 238
زمان مطالعه : 4 دقیقه

دوربین دنده عقب ماشین چیست ؟ آینه های عقب ماشین بیش از یک قرن قطعه ای اساسی در تجهیزات حرکتی بوده است. اما به همان اندازه که این آینه ها مفید هستند ، چندین اشکال اساسی دارند : آن ها به شما کمک نمی کنند که مستقیماً خودروی پشت سری خود را ببینید و همچنین زاویه دید وسیعی به شما نمی دهند . به همین منظور و برای رفع مشکلات ناشی از کم بودن ناحیه ی دید ، دوربین های دنده عقب تولید و به بازار عرضه شدند . اگر می خواهید بیشتر با دوربین دنده عقب اتومبیل آشنا شوید ، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید .


دوربین دنده عقب اتومبیل چیست ؟

دوربین دنده عقب ماشین ( همچنین به آن دوربین برگشتی یا دوربین دید عقب یا دنده عقب نیز گفته می شود ) نوع خاصی از دوربین فیلمبرداری است که به منظور اتصال به قسمت عقب وسیله نقلیه برای کمک به دید راننده ، تولید و عرضه می شود . این دوربین ها معمولاً به نمایشگر واحد در خودرو وصل می شوند.
دوربین دنده عقب اتومبیل rear camera car

مزایای دوربین دنده عقب خودرو

بدیهی ترین فایده ی دوربین پشتی این است که با گسترش میدان دید ، به ویژه در زیر سطح پنجره عقب یا سطح صندوق عقب ، از تصادفاتی که منجر به آسیب دیدگی می شوند ، جلوگیری می کند . این دوربین ها توانایی شما در دیدن تصویری بیش از عرض تصویر آینه را افزایش می دهند و به از بین بردن نقاط کور کمک می کنند. اما علاوه بر کمک به محافظت از افراد و ماشین آن ها ، دوربین ها از مزایای دیگری نیز برخوردار هستند.
به عنوان مثال ، دوربین دنده عقب ماشین می توانند به شما در پارک کردن سریع تر و ایمن تر کمک کنند.

دوربین های عقب دارای دید واضح تر و دقیق تری از موانع موجود در پشت خودرو هستند و بیشتر سیستم های پشتیبان گیری شامل یک صدای هشدار دهنده هستند که هگام نزدیک شدن شما به یک شیء ، آژیر هشدار به صدا در می آید .تقریباً کلیه دوربین های پشتیبان از دستورالعمل های روی صفحه نمایش پیروی می کنند : دو خط موازی که به شما کمک می کنند راحت تر به داخل یا خارج از پارکینگ هدایت شوید.

برخی از آن ها همچنین دارای یک خط میانی هستند که می تواند به شما در نگه داشتن وسط وسیله نقلیه در فضا کمک کند. نمایش رنگ های مدرن به سیستم اجازه می دهد هرچه به شیئی نزدیک شدید ، رنگ دستورالعمل ها را از سبز به زرد و در نهایت قرمز تغییر کند . و این ، همراه با یک هشدار شنیدنی از سنسور های عقب ، می تواند در جلوگیری از بروز حوادث بسیار مفید باشد.
دوربین دنده عقب اتومبیل rear camera car

دوربین دنده عقب ماشین چگونه کار می کنند

وقتی ماشین خود را روی دنده عقب قرار می دهید ، دوربینی که در قسمت عقب خودرو نصب شده است روشن می شود و تصویری را به مانیتور می فرستد تا نشان دهد چه چیزی در پشت سر شماست. اما واقعیت کمی پیچیده تر است. سیستم های دوربین پشتیبان ، حتی در ابتدایی ترین آن ها ، قطعات کاملاً پیشرفته ای از فناوری هستند .
پیچیدگی آن ها با تصویری که توسط دوربین ضبط می شود ، آغاز می شود. به جای انتقال تصویری که ممکن است یک دوربین معمولی مشاهده کند ، سیستم های دوربین پشتی در واقع برای ارسال معکوس تصویر به مانیتور طراحی شده اند تا هنگام نگاه به آن جهت گیری صحیح باشد. اگر این گونه نمی بود شما اگر شیئی در سمت راست قرار داشت ، در تصویر آن را در سمت چپ خودرو می دیدید و این امر منجر به بروز حادثه می شد.

سازندگان معمولاً دوربین دنده عقب ماشین را در قسمت های عقب خودرو نصب می کنند. آن ها کاملاً محتاط هستند ، بنابراین دیدن آن ها کمی سخت است ، اما ممکن است که در سپر ، در نزدیکی پلاک و یا روی صندوق عقب مخفی شده باشند . دوربین ها معمولاً با زاویه نزولی طراحی شده اند تا بهترین نما را بلافاصله در پشت خودرو شما ارائه دهند. آن ها همچنین دارای لنز هایی با زاویه دید عریض هستند ، بنابراین می توانید تصویری جامع تر از آنچه می خواهید با یک آینه عقب ببینید را ، بدست آورید.

نصب مانیتور دوربین دنده عقب 

مانیتور ها را می توان در هر نقطه ای که راننده دید بهتری دارد ، نصب کرد اما آن ها به طور کلی در ناحیه مرکزی در جلوی خودرو نصب می شوند. از آن جا که اکثر وسایل نقلیه جدید دارای صفحه نمایش موجود برای سیستم سرگرمی ، کنترل آب و هوا ، پیمایش و سایر کارکرد ها هستند ، این نمایشگر اغلب برای سیستم دوربین پشتیبان استفاده می شود.
اگرچه برخی از سیستم های آزمایشی اولیه و چند مدل بعد ، از دوربین ها و مانیتور های تک رنگ استفاده می کنند ، اما تقریباً همه آن ها در حال حاضر دارای نمایشگر های رنگی هستند. برخی از جدید ترین مدل ها از دوربین های با وضوح بالا برای ارائه آنچه خودروسازان به عنوان صفحه نمایش با کیفیت بالا توصیف می کنند استفاده می کنند. طبق گفته ها ، برخی از وسایل نقلیه از جمله  BMW 7 Series ، Cadillac CT6 و Mercedes-Benz S-Class  قابلیت دید در شب را در دوربین دنده عقب ماشین خود ارائه می دهند.
دوربین دنده عقب اتومبیل rear camera car

امیدواریم که مطلب ” مزایای دوربین دنده عقب اتومبیل چیست ؟ ” برای شما مفید بوده باشد.

اگر اتومبیل شما فاقد دوربین دنده عقب ماشین است ، بهتر است به فکر خرید یکی از این دوربین های شگفت انگیز باشید . شما می توانید به راحتی خرید دوربین دنده عقب اتومبیل خود را از سایت تا خرید انجام دهید.

بیشتر خوانید :
لوازم جانبی دوربین ؛ راهنمای خرید لوازم جانبی دوربین

« حتما بخوانید  تفاوت بلندگوهای کواکسیال و کامپوننت خودرو ؛ مقایسه و فرق باند ماشین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .